Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2023, 17:03   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,906
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Justeringer på boarding prosessene fra starten av oktober. Man endrer fra bokstav til tall på boardinggruppene og priority boarding gruppen splittes i to. Først gull og business billetter. Så Plus og Sølv
Men dette kommer aldri nordmenn til å få til uansett. De må ha en egen linje eller luke med priority. På innenriks står det nesten alltid fire-fem ihuga først med gull-tag på kofferten og ca 50 som presser på og det blir bare kleint å gå forbi dem.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2023, 18:34   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Men dette kommer aldri nordmenn til å få til uansett. De må ha en egen linje eller luke med priority. På innenriks står det nesten alltid fire-fem ihuga først med gull-tag på kofferten og ca 50 som presser på og det blir bare kleint å gå forbi dem.
Jeg synes det har kommet seg mye. Kanskje en av siste ti flighter der noen har misforstått. Det var veldig ille en stund, nå er det helt ok, og priority funker etter intensjonen, bortsett fra den enorme mengden på mange av flightene.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2023, 20:48   #3
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,290
Default

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Men dette kommer aldri nordmenn til å få til uansett. De må ha en egen linje eller luke med priority. På innenriks står det nesten alltid fire-fem ihuga først med gull-tag på kofferten og ca 50 som presser på og det blir bare kleint å gå forbi dem.
De nekta oss boarding når vi kom som litt stressa småbarnsforeldre med dyre PLUS-billetter og det egentlig ikke var vår tur. Vet ikke helt, driter litt i «følelsen» sånn egentlig, men dyre biletter + familiestatus bør egentlig gi priority boarding IMO. Man blir litt grinete. Men men. Var mye grin fra disse andre «typisk-norsk-bøllene» som bare ble sendt vekk med rød blink.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2023, 21:27   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,501
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
De nekta oss boarding når vi kom som litt stressa småbarnsforeldre med dyre PLUS-billetter og det egentlig ikke var vår tur. Vet ikke helt, driter litt i «følelsen» sånn egentlig, men dyre biletter + familiestatus bør egentlig gi priority boarding IMO. Man blir litt grinete. Men men. Var mye grin fra disse andre «typisk-norsk-bøllene» som bare ble sendt vekk med rød blink.

Rart, trodde det gjerne var først uansett?

Dog, ingen fasit, på samme måte som ingen barn eller foreldre er like. Og alle har sine preferanser. Men med små barn, og har jo noen erfaringer etterhvert, så har jeg forsøker jeg normalt heller gå ombord sist. Litt mindre mas synes jeg og får alltid plass til håndbagasjen. Spesielt siden de har veldig korte ben de små
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 06-10-2023, 12:16   #5
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 585
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Var noen dager til Gdansk og reiste i SAS Plus BGO - CPH - GDN og retur samme vei.
Har reist jevnlig med SAS til og fra Gdansk siden 2001. Dette var første turen med null service CPH - GDN - CPH, bortsett fra kaffe/te til alle. "Unnskyldningen" var den korte flytiden.

BGO - CPH - BGO var "normal" service i Plus bortsett fra at det var kun 1 gratis alkoholenhet. Skulle en ha mer, måtte en betale.
På menykortet står det at på enkelte lange ruter er 3 enheter gratis, men det står ingen ting om at det er maksimum 1 (eller null som til GDN) på de aller fleste.
Rland is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2023, 12:39   #6
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,290
Default

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Rart, trodde det gjerne var først uansett?

Dog, ingen fasit, på samme måte som ingen barn eller foreldre er like. Og alle har sine preferanser. Men med små barn, og har jo noen erfaringer etterhvert, så har jeg forsøker jeg normalt heller gå ombord sist. Litt mindre mas synes jeg og får alltid plass til håndbagasjen. Spesielt siden de har veldig korte ben de små
Jo, men vi hadde rad 1 og 3 ryggsekker så det var litt viktig å ha plass til det der oppe. Mannen min ville så tidlig som mulig ombord og da ble det sånn og, er man leder så er man leder - også reiseleder

—-

Gutta bak oss på OSL-DUS drakk seg iallefall opp, han ene skrøyt av at han rakk 6-7 stk før landing. Ingen begrensninger der, tydeligvis?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2023, 10:45   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,906
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Men dette kommer aldri nordmenn til å få til uansett. De må ha en egen linje eller luke med priority. På innenriks står det nesten alltid fire-fem ihuga først med gull-tag på kofferten og ca 50 som presser på og det blir bare kleint å gå forbi dem.
Fungerte forøvrig ganske bra på Malaga i går da var det tre egne adskilte linjer hvor en var proiritet 1 og en var prioritet 2. Vi var gruppe 1 (om det er på grunn EBD eller Plus Pro aner jeg ikke). Virket som et en del fok i gruppe to var tydelig skuffet da de veldig ville gå ombord først og skubbet og erget seg, og at det var sikkert 40 pax i prioritet 1.

Det artige var uansett at vi ble busset da broen gikk i stykker så da fikk gruppe 2 spurtet ut av bussen og kom seg først inn
__________________
Siden 2006 (95% privat):


ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2023, 06:36   #8
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,425
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Fungerte forøvrig ganske bra på Malaga i går da var det tre egne adskilte linjer hvor en var proiritet 1 og en var prioritet 2. Vi var gruppe 1 (om det er på grunn EBD eller Plus Pro aner jeg ikke). Virket som et en del fok i gruppe to var tydelig skuffet da de veldig ville gå ombord først og skubbet og erget seg, og at det var sikkert 40 pax i prioritet 1.

Det artige var uansett at vi ble busset da broen gikk i stykker så da fikk gruppe 2 spurtet ut av bussen og kom seg først inn
Man kan jo nesten lure på hvem som kom først til Oslo….
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2023, 07:12   #9
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,290
Default

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Fungerte forøvrig ganske bra på Malaga i går da var det tre egne adskilte linjer hvor en var proiritet 1 og en var prioritet 2. Vi var gruppe 1 (om det er på grunn EBD eller Plus Pro aner jeg ikke). Virket som et en del fok i gruppe to var tydelig skuffet da de veldig ville gå ombord først og skubbet og erget seg, og at det var sikkert 40 pax i prioritet 1.

Det artige var uansett at vi ble busset da broen gikk i stykker så da fikk gruppe 2 spurtet ut av bussen og kom seg først inn
Gruppe 1 er EBD og gullkortinnehavere i *A. Plus uten status er gruppe 2.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2023, 08:02   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,906
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Gruppe 1 er EBD og gullkortinnehavere i *A. Plus uten status er gruppe 2.
Hmm.. Synes ikke dette er mest fair. Synes de som betaler fulllpris for plus burde få gå ombord først (på short haul da dette er "beste" klassen.)

Jeg trives med å gå tidlig ombord (vel og merke når det er en smooth prosess) Koseligere i setet enn rundt en stressende gate.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2023, 00:13   #11
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,673
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg trives med å gå tidlig ombord (vel og merke når det er en smooth prosess) Koseligere i setet enn rundt en stressende gate.
Der er jeg diametralt motsatt, kun med unntak av der de har egen utgang til biz eller første og det er servering ombord før push-back.
I Europa prøver jeg alltid å gå sist ombord. Sitter gjerne på rad 1 midtgang, så man bare går inn og setter seg uten å måtte krokle seg nedover midtgangen. Smak & behag, men jeg hater å gå tidlig ombord og bli skumpet borti av alle som skal nedigjennom bakover.

Mht selve utgangsområdet setter jeg meg lengst unna skranken og ombordstigningskøene, gjerne på naboutgangen hvis det er rolig der.

Koselig foran + tidlig ombord? Nuvel. Den debatten får vi ta over den andre halvliteren på julebordet, når vi er ferdig med å snakke Porsche.
KnutW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? Chriscross Reiseforum 6 17-09-2012 15:03
BA forbedrer ombordproduktet sitt. Martin Reiseforum 6 02-11-2011 00:18
Cimber justerer inflight service Jan Flyforum 6 26-08-2009 10:23
informasjon om servering på SAS Braathens CK Flyforum 24 02-08-2005 03:31


All times are GMT +2. The time now is 17:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.