![]() |
|
![]() |
#1101 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men retningslinjene vi har fått er at dette ikke er lov. Det har ikke noe med kostnadsbesparelser å gjøre. Hvor dette er hjemlet vet jeg ikke, men SAS som andre som driver med alkoholservering har en bevilling som må etterfølges |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Syns fortsatt dette virker underlig med tanke på at det er fri flyt i loungene.
![]() |
#1105 |
EBG
|
![]()
Mener jeg har hørt noen som jobber i bar fortelle at de egentlig kun kan selge 1 enhet om gangen til en kunde, så lenge de ikke har visuelt overblikk over hvor kunden inntar drikken.
Hvis noen kan forskriften for alkoholservering, så svarer det vel på spørsmålet. Hvis man huker tak i crew før de rekker å gjemme seg bak gardina, for en runde nummer 2, får man så det? Innenriks er det så korte flygninger at jeg stort sett kun rekker en ramlösa og en øl/vin likevel. Overfjords her i uken som gikk, var det ikke noe problem å få to vin samt en GT på første runde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser ut som SAS har oppgradert menyene i business longhaul ytterligere, blant annet med flere skandinaviske spesialiteter eller produkter. Etter hva jeg ser på diverse sosiale medier er det ny meny med blant annet kaviar (svensk) og skandinavisk brennevin som gin fra Norge (Harahorn) og whisky fra Sverige (Mackmyra)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#1108 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er snakk om Kalix Løjrom, som faktisk er et veldig bra produkt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Synes det er litt kult med Skandinaviske produkter om bord jeg.
Det gir opplegget litt personlighet og klasse. Alt for mye nå er så sterilt at man blir kvalm. Var redd for at de skulle gjøre alt så obskurt eller helsekostaktig at det ikke var noe for "vanlige folk" å spise. Men det ser riktig balansert og godt ut i menyen. Tommel opp (en sjeldenhet herfra)
![]() |
#1111 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Fløy Pluss sist på Langhaul og var ikke imponert over menyen, skal prøve å fly Business neste gang og se om det er bedre nå.
Noe jeg ikke skjønner er at de ikke klarer gi informasjon om hva maten er. "Kjøtt eller kylling?" fikk jeg spørsmål om siste jeg fløy. Det må da være mulig å enkelt og billig få ut mere informasjon (skrevet meny, oppdatere den elektronisk menyen der det bare står "varmrett" idag, ei som forteller om menyen over høytalerne eller personale som faktisk vet hva de serverer.). Ei som serverte meg søndag måtte si seg enig i at de burde vite mere enn bare "kylling" og hun fant en løsning som var å lette på lokket på en varmrett og komme med det beskrivelsen "med noen risgreier". Folk har faktisk smakspreferanser og de ødelegger helt eksklusiviteten med måten de nå serverer som om det var grisetrau de fyller opp i. Og jeg kan ikke skjønne at ikke de som jobber ombord har mere yrkesstolthet enn dette.
![]() |
#1112 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Enig med Fnate i det meste.
Men hvorfor ikke ta inn f.eks tørrmodnet entrecote fra lokale slaktere, lokal ost fra noen av verdens beste ysterier, lokal spekemat fra Vestlandet etc? Hvorfor skal alle få leve i villfarelsen om at det kun er fisk og sjømat vi er gode til i Norge/Skandinavia? Når de først skal gjøre ting mer eksklusivt synes jeg det er positivt, men finnes en stor verden over havet også, ikke bare under vann... ![]() ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Kommer kanskje en liten endring om ikke altfor lenge. Det eneste jeg spiser fra cafe sortiment innenriks er Wasa knekkebrød, kanskje det mest healthy?
![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mulig denne er litt off topic, men det får gå:
Balle Chlorin med familie ble for en sjelden gangs skyld plassert foran gardina i går. Det gledes til frokost og tilnærmet fri bar. Frokosten blir fortært, og far sier til resten at det bare er å se i menyen og bestille det de har lyst på. Big mistake. Ikke engang en Cola var mulig å oppdrive på den 1,45 timer lange turen. En forklaring om at det var en utenlandsmaskin og at det derfor ikke var lastet noe annet enn frokost, te og kaffe fikk det til å murre hos flere enn Balle m/familie. Ikke veldig imponerende ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#1117 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja dette hørtes rimelig stivbeint ut. Hvilken strekning var det snakk om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SK4406 OSL-TOS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Kaviaren var også bra. Men hva skjer med etterfylling av drikke? Synes SAS er sløve i business. Eller er det jeg som sammenligner med F i stedet for konkurrentenes C? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Merkelig! OSL er jo SAS sin base, så ut fra OSL er alltid settet nytt når det flyr første flight ut eller nordover. Med mindre denne flighten fortsetter til LYR, men da vil det i så fall bli byttet ut til utlands-sett i TOS. MEN...vet SAS er blitt mer "strikse" med å følge programmet; dersom det er frokost som gjelder, er det dette og lite annet som blir servert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |