Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-03-2014, 14:49   #81
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
2. Det nye måltidet i Plus. Hvorfor ikke hele dagen? Meningsløst hvis man skal få dette på avgang fra London kl 1600 og flytid ca to timer, mens Plus-passasjerer fra LPA med avgang ca 15.15 og flytid nærmere seks timer fortsatt skal bli avspist med den elendige og minimale maten som serveres idag. Håpløst!!
Helt enig! Skal fly til Lisboa med avgang 1445. 4 timer med wraps...
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 14:56   #82
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Har selv en 3,5 timers tur til Madrid der begge avgangene (frem og tilbake) er i ett-tiden. Skulle gjerne fått et større måltid da. Men fortviler ikke, kan jo velge både sandwich, salat, muffins og chips for å døyve sulten :-)
Old 02-03-2014, 18:01   #83
Are G
EBD

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Ja, jeg vil vel si at frokosten på SAS når jeg flyr før kl 0900 til OSL er et klart fortrinn. Ikke noe gourmetmat, men et helt anstendig frokostalternativ som man nok kan bli sånn passe mett av

Dette er det nok mange som mener.
En klar fordel til SAS for ukependlere som reiser mandag morgen. Undertegnede inkludert.

Ikke minst greit når man reiser med unger, litt mindre å drasse på og styre med.
Are G is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 19:09   #84
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Den gratis frokosten var noe jeg har satt mye pris på. Ser selvfølgelig at de må forbedre produktet i Plus da det er for lite forskjell på særlig innenriks (sånn rent bortsett fra fleksibiliteten som mange forretningsreisende benytter seg av).
Men er helt klart nedgradering på longhaul Go sammenlignet med konkurrentene som Lufthansa, BA, KLM osv.SAS er jo allerede et lowcost selskap på shorthaul. Det er ikke all verden den wrappen man får mellom OSL og LHR på BA Euro Traveller, men det er en del bedre enn det SAS tilbyr.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 19:41   #85
Are G
EBD

Om de tilbyr frokost til EBG vil det i tilfelle være en meget smart trekk for å holde på ukependlere..
Old 03-03-2014, 00:34   #86
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Om de tilbyr frokost til EBG vil det i tilfelle være en meget smart trekk for å holde på ukependlere..
Og vil kreve en del administrasjon både ift catering-ordre og selve serveringen. Men kunne absolutt vært en god perk.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 00:52   #87
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Og vil kreve en del administrasjon både ift catering-ordre og selve serveringen. Men kunne absolutt vært en god perk.
Det å få en liste over alle EBG i Go, og så levere ut disse kjapt, tror jeg ikke skal være en alt for stor oppgave. Catering-ordre skal vel ikke være noe vanskeligere for EBG i Go enn det er for pax i +?

Jeg tror en slik perk ville vært et smart trekk av SAS. Uten at jeg sitter på noen analyser og kalkyer, så ville det nok holdt bedre på lojalitet blandt de som reiser ofte.

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 00:54   #88
Are G
EBD

Ettersom frokost kan kjøpes i GO vil det catering messig ikke være store utfordringer.

SK må ha noe mer enn DY for å holde på pendlere når de flyr med eldre og langt mer slitte fly (i alle fall KRS/OSL) Frokosten har en symbolverdi og gir merverdi til SK.
Old 03-03-2014, 05:41   #89
Rland
ScanFlyer Silver

SAS Re: SAS justerer ombordproduktet

Status
Kom Beijing - København i C klasse i går. Sjampanje var nå tilbake som pre-flight drink.
Øvrig bevertning som vanlig. Fin service og for meg smakte maten utmerket.
En flink purser har mye å si for både service og stemning blant de som jobber i kabinen.
Rland is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 05:47   #90
Rland
ScanFlyer Silver

UK Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Det å få en liste over alle EBG i Go, og så levere ut disse kjapt, tror jeg ikke skal være en alt for stor oppgave. Catering-ordre skal vel ikke være noe vanskeligere for EBG i Go enn det er for pax i +?

Jeg tror en slik perk ville vært et smart trekk av SAS. Uten at jeg sitter på noen analyser og kalkyer, så ville det nok holdt bedre på lojalitet blandt de som reiser ofte.
Har reist en del innenlands i UK med BMI tidligere. Der opplyste de da at innehavere av gullkort med BMI måtte vise dette og da ville de få gratis mat og drikke.
En slik annonsering er informativ og fører til at de uten gullkort aksepterer at noen slipper betale
Rland is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 14:48   #91
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

[QUOTE=JELSC;917871]
Quote:
Originally Posted by krølle View Post

Hva får en på f.eks KL/LH på Europa ruter i Back, QUOTE]

Paa LH faar du gratis drikkevarer 2 gange samt en ok snack. KL ved jeg ikke. LH fir dig ogsa fri bagage og lidt point.. kun paa point er SAS bedre end LH.

På KL får du valgfri drikke, inkludert alkohol, samt en stroooopwaaaafel.
Old 03-03-2014, 14:53   #92
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post

Crewet har vel allerede i dag en liste over hvilke pax som har status, de hadde i hvertfall full kontroll på det på Blue1 da en gjeng herfra var på segment run i fjor.
Old 03-03-2014, 14:59   #93
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Før kl 09:00 er det frokost og ellers ourcafe, men det utvalget skal få bedre kvalitet.

Akkurat det tror jeg når jeg går se det, det var jo ikke måte på hvor delikat det skulle bli da de introduserte Our Café heller. Det utvalget som ligger på tralla ligner ikke mye på det som ble vist frem under lanseringen, for å si det sånn...
Old 03-03-2014, 15:33   #94
3cseat
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Har reist en del innenlands i UK med BMI tidligere. Der opplyste de da at innehavere av gullkort med BMI måtte vise dette og da ville de få gratis mat og drikke.
Fikk dette hos Edelwiss (datter av Swiss ) i høst. Behøvde ikke å vise kortet, for da jeg skulle betale, hadde ennå ikke vist noe kort, fikk jeg kommentaren. "er du ikke en av disse gullmedlemmene da", hvorpå mitt ja da ga svaret "da behøver du ikke betale"

Litt LH over dette ( nå var jo dette datter datter, men likevel ) , som er vesentlig flinkere til å skjekke manifestet, og dermed anerkjenne status, e.g tiltale med navn osv.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 19:29   #95
LN-RRA
Eurobonus Diamond

LN-RRA's Avatar

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
For å sette dette utsagnet litt på spissen:

Med andre ord MAT til 90% av flyet mellom OSL-BGO/TRD/SVG i morgen- og ettermiddagsrushet.
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 19:42   #96
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Quote:
Originally Posted by LCH View Post

På KL får du valgfri drikke, inkludert alkohol, samt en stroooopwaaaafel.
I tillegg til en ganske så OK sandwich.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 19:45   #97
Are G
EBD

Quote:
Originally Posted by LN-RRA View Post
For å sette dette utsagnet litt på spissen:

Med andre ord MAT til 90% av flyet mellom OSL-BGO/TRD/SVG i morgen- og ettermiddagsrushet.
Om dette er tilfelle vil sikkert en del av disse droppe SAS om frokosten forsvinner..
Om ikke annet bare for å demonstrere, så lenge de beholder gullkortet selvfølgelig
Old 03-03-2014, 19:50   #98
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Vi glæder os til at se, hvorledes de vil styre dette på indenrigsruter....Hos os er der lounge boarding og ALLE venter i samme område....Det bliver en umulighed at styre,
men dem der har udtænkte dette kommer vel også med en plan om hvordan på indenrigs ruter i DK,NO og SE skal opdele pax..eller om det er crew der skal servere....det skal nok blive festligt
Hilsen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 20:27   #99
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Vi glæder os til at se, hvorledes de vil styre dette på indenrigsruter....Hos os er der lounge boarding og ALLE venter i samme område....Det bliver en umulighed at styre,
men dem der har udtænkte dette kommer vel også med en plan om hvordan på indenrigs ruter i DK,NO og SE skal opdele pax..eller om det er crew der skal servere....det skal nok blive festligt
Hilsen Ole
Såvidt jeg har hørt, så tror de kloge hoveder i Stockholm at det er nok at fortælle at Plus-pax på DK-indenrigs kan tage morgenmad i gaten og andre må gå ombord uden

Det kommer aldrig til at fungere og bare vent der går ikke mange uger (som vanligt) før der kommer en rettelse til det servicekoncept
Old 03-03-2014, 20:44   #100
Dash
ScanFlyer Molded

Hvorfor blir ikke forkost servert ombord i DK? Vel er det kort, men der er da mange korte ruter i norge også. F.eks SVG-BGO er jo kortere enn alle de 3 danske innenriksruter.
Dash is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules