![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS Says :
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så drikke og snacks mellom måltider er igjen gratis i Plus på longhaul? Og må man nå betale for frokost i Go på longhaul? Denne lange meldingen fra SAS er i beste fall lettere forvirrende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nei. men gratis frokost forsvinner innenriks for GO. fortsatt gratis på L/H.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Frokosten gjelder kun innenriksruter. Trer i kraft per 30.mars.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Her er pressemeldingen på norsk (hva med å lære seg å skrive pressemeldinger?!)
Quote:
Last edited by FlightDeck; 28-02-2014 at 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så det de egentlig siger er: 'SAS frugter reducer the serviceofferings to the SAS GO passengers, bringing it in line with its main competitors Ryanair and Norwegian, who also provide a shitty service to its passengers'
Nu er det da helt tydeligt, at SAS ikke er et alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Homebrewer
|
![]()
Lurer veldig på konseptet med tanke på de lengre europarutene som er på ~4 timer+
Ifølge her: http://www.businessclass.no/bedre-ma...mpagne-avgang/ så er det kun europaruter som har avgang etter kl 16:00 som får den nye 3-retters maten. Dvs at man som reisene til sør-europa fortsatt må gnafse salat/wrap/sandwicher til den store gullmedaljen? Håper dette ikke stemmer og at de faktisk har forbedret maten også på de lengre turene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Sas har sikkert spurt om folk foretrekker lavere billettpriser uten frokost sammenlignet med høyere billettpriser med frokost. Vri litt på spørsmålene og "kundeundersøkelser" kan alltid brukes til ønskede formål.
Spørsmålet er om fjerningen av frokosten faktisk gir et lavere påslag i prisene, jeg tviler ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Problemet etter introduksjonen av SAS Go/SAS Plus har ikke vært Go - men Plus. Synes derfor det er veldig bra at det innføres middag om bord, at det skal brukes ordentlige glass og at også alkohol blir inkludert på innenriksruter i SAS Plus. Med tanke på at prisene i SAS Plus etter hvert har blitt ganske lave, synes jeg dette er veldig positivt. Så får vi jo se hvordan det blir i praksis - det er lett å "selge" slike endringer på forhånd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS skal tydeliggjøre forskjellen mellom Plus og Go. Ved å lese pressemeldingen blir man jo bare forvirret, hopper jo mellom endringene på short og longhaul om hverandre.
De viktigste endringene kan vel oppsummeres slik: - Endringer i måltider og presentasjon i alle klasser på longhaul - Gratis alkohol til maten forsvinner i Go longhaul, og skal alltid være inkludert i Plus - Pre-departure champagne tilbake på business longhaul - Nytt kveldsmåltid/middag på Norden-Europa med varme rundtstykker og drinker i Orreforsglass (skulle tro det blir Orrefors hele dagen, men vet jo aldri) - Gratis frokost i Go forsvinner på innenriks |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva blir endringene i plus innenriks? Det skjønte ikke jeg helt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
De skriver ingenting om matopplegget i Plus innen Norden. Dette betyr nok derfor sannsynligvis at forbedringene går ut på nedskjæringer, og mat mellom sør og nord blir byttet ut med snacks. Nå skulle jo gratis alkohol inn da, men det bryter med norsk lov, så da blir det nok fortsatt et unntak innen Norge på denne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
For meg som stort sett reiser innlands i Norge i GO med jobben (får ikke Plus), er endringene utelukkende negative. Når jeg reiser privat er det stort sett i Plus/Business så da er de stort sett positive. Håper SAS skjønner at dette ikke er en god idè, og gjenninfører frokost på alle flyvninger før klokken 0900, eller gjør gratis frokost til en elitefordel for EBG og EBD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Pressemeldingen er svært rotete synes jeg.
1) Innenlands, intra-scan og europa (inkl. TLV) får et ens produktkonsept, men som får ulike måltider ut fra tidspunkt og lengde. 2) Inter-cont eller USA/Asia eller hva man vil kalle det, dvs fly med SK09xx nummer får sitt konsept. For punkt 1: - Så må man betale for alt i SAS Go unntatt aviser, kaffe og te. - I SAS plus så er måltid/drikke(inkl alkohol) inkludert. - Fram til kl. 0900 er dette frokost, resten av dagen er det Our Cafe, samt på lengre flyvninger etter 1600 så får man et nytt kveldsmåltid i SAS Plus. - Alle måltidene og Our Cafe skal forbedres (uten at jeg vet hva det nøyaktig innebærer) For punkt 2: ikke så store endringer fra før men - SAS Go så får man pre-departure vann, pluss en alkoholfri drikke per måltid (hovedmåltid pluss frokost/snack før landing), alkohol for salg. - SAS Plus i tillegg gratis alkohol og fri drikke. - SAS Business, pre-departure champagne i tillegg - Også her skal alle måltider forebedres
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det bare meg, eller endrer SAS servicekonseptene sine til stadighet?
SAS GO over dammen ble for min del et mindra aktuelt alternativ fra i dag av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kjempebra jobba, her har SAS reklamert for gratis frokost ombord på innenriks til nå, og så fjerner man det helt plutselig, slik at mange ikke får det produktet de trodde de betalte for.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da omtaler Aftenposten som første norske avis endringen:
http://www.aftenposten.no/okonomi/Gr...--7485708.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bedre mat i plus på de litt lengre rutene og champagne tilbake før avgang = forbedring for min del. Frokosten innenriks spiser jeg ikke uansett, foretrekker egg og bacon på osl, og kaffe og muffins ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |