Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-08-2014, 11:08   #401
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Gir SAS Plus på langdistanse tilgang til lounge?
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 11:24   #402
Zulu
Newcomer

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Gir SAS Plus på langdistanse tilgang til lounge?
Ja, til business lounge.
Zulu is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 14:42   #403
barca
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Selv fra LYR-TOS er det halvveis europeisk konsept med en sandwich som de serverte. TOS-OSL er det kjipe intranordiske konseptet. Så er tydeligvis ikke helt konsekvent. Men kan anbefale OSL-LYR direkteruta, der var det boblevann, øl, pizza og salat etc tilgjengelig. Alt ble også severt i ordentlige glass i Plus.

Og ikkje minst serveres det sprit på direkteruta mellom OSL-LYR. Husk at når man reiser i SAS plus enten innenriks eller til LYR så får man maks en gratis alkoholenhet. Resten må man betale for. Jeg fløy OSL-LYR med mellomstopp i TOS. Da sa kabinpersonalet at jeg kunne få kun en gratis alkoholenhet. Da jeg kom ombord i samme flyet igjen fra TOS til LYR etter en ID sjekk så fikk jeg en ny gratis alkoholenhet. Da var det kun snakk om øl eller vin. De serverte og sandwiches. På direkteruta LYR-OSL fikk jeg både pizza, salat og musererende vin gratis. I tillegg drakk jeg noe sprit og, men det betalte jeg for siden det var snakk om maks en gratis alkoholenhet i SAS plus.
barca is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 14:57   #404
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by barca View Post
Og ikkje minst serveres det sprit på direkteruta mellom OSL-LYR. Husk at når man reiser i SAS plus enten innenriks eller til LYR så får man maks en gratis alkoholenhet. Resten må man betale for. Jeg fløy OSL-LYR med mellomstopp i TOS. Da sa kabinpersonalet at jeg kunne få kun en gratis alkoholenhet. Da jeg kom ombord i samme flyet igjen fra TOS til LYR etter en ID sjekk så fikk jeg en ny gratis alkoholenhet. Da var det kun snakk om øl eller vin. De serverte og sandwiches. På direkteruta LYR-OSL fikk jeg både pizza, salat og musererende vin gratis. I tillegg drakk jeg noe sprit og, men det betalte jeg for siden det var snakk om maks en gratis alkoholenhet i SAS plus.
Dette er bare tull. Les menyen. Alkohol skal ikke koste noe i pluss, selv om en del SAS cc har funnet ut at det burde vært slik.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 15:33   #405
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by barca View Post

Jeg fikk alt jeg bad om gratis og drakk mer enn en alkoholenhet så det der er bare tull. Da er det personalet som surrer.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 15:45   #406
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Everest View Post
OSL-AGP forleden, i plus. Hadde ikke spist på 16 timer, og hadde inntatt betydelige mengder alkohol, så bakrus + sult resulterte i

Første runde med vogn: crawfish-salat, pizza, øl, og vin. Servert med et smil. Salaten var VELDIG god, pizzaen smakte svamp.
Så du fikk både salat og pizza?

Når jeg prøvde å få både salat og pizza på OSL-LIS fikk jeg "kjeft" fra purseren, da hun sa det kun var èn stk. "mat" (pizza/salat/sandwich) pr. person i Plus. Derimot sa hun at man kunne få mer snacks.

Hva er greia egentlig? Trodde Plus-konseptet burde sitte hos de fleste ansatte? Hvem har rett? Og hva gjør man som passasjer i slike situasjoner?
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 16:06   #407
view
ScanFlyer Gold

Sendte inn kvitteringer sist jeg måtte punge ut CC, pengene ble refundert. Men gud så tråkig kundeopplevelse.
view is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 16:35   #408
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Så du fikk både salat og pizza?

Når jeg prøvde å få både salat og pizza på OSL-LIS fikk jeg "kjeft" fra purseren, da hun sa det kun var èn stk. "mat" (pizza/salat/sandwich) pr. person i Plus. Derimot sa hun at man kunne få mer snacks.

Hva er greia egentlig? Trodde Plus-konseptet burde sitte hos de fleste ansatte? Hvem har rett? Og hva gjør man som passasjer i slike situasjoner?
Les menyen. Ingen begrensninger på antall.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 16:47   #409
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Det er nok desverre ikke sync mellom crew instruks, web info og meny
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2014, 16:57   #410
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Når jeg prøvde å få både salat og pizza på OSL-LIS fikk jeg "kjeft" fra purseren, da hun sa det kun var èn stk. "mat" (pizza/salat/sandwich) pr. person i Plus.
Antageligvis har ikke catering lastet nok så det holder å dele ut mer... ikke uvanlig.
Old 05-08-2014, 12:14   #411
Dreamy
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Antageligvis har ikke catering lastet nok så det holder å dele ut mer... ikke uvanlig.
Bingo!
Vi vil dele ut til alle først, men det er ingenting i veien med å spørre oss igjen når alle har fått Og det går det selvsagt an å si fra om på en skikkelig måte fra vår side.
Dreamy is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 12:29   #412
barca
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Dette er bare tull. Les menyen. Alkohol skal ikke koste noe i pluss, selv om en del SAS cc har funnet ut at det burde vært slik.
Jeg fikk beskjed om at det var norske lover og regler som gjaldt og man fikk maks en gratis alkoholenhet innenriks. Resten måtte man betale for. Det gjaldt både SVG-OSL, OSL-TOS, TOS-LYR, LYR-OSL og OSL-SVG. Da er det heller opp til SAS å presisere reglene for hva man kan få gratis i plus da.
Old 05-08-2014, 12:30   #413
barca
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Jeg fikk alt jeg bad om gratis og drakk mer enn en alkoholenhet så det der er bare tull. Da er det personalet som surrer.

Da er det best om det er noen i SAS her på forumet som kan forklare reglene for hvor mye gratis alkohol man kan få innenriks da.
Old 05-08-2014, 12:58   #414
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Dreamy View Post
Bingo!
Vi vil dele ut til alle først, men det er ingenting i veien med å spørre oss igjen når alle har fått Og det går det selvsagt an å si fra om på en skikkelig måte fra vår side.
Men det skal vel uansett aldri tas betaling? Å være tom er én ting, men det som flere melder om er at CC krever betaling. Har aldri sett det kommunisert noe sted, verken i meny, på SAS.no eller andre steder, så hvor får de det fra?
Old 05-08-2014, 13:42   #415
SASID
Newcomer

Copy/paste fra crew info man har til hver flight:

Special rules for alcoholic beverages on Norwegian domestic
flights:

* In Plus all meal beverages are included, also beer/wine
(one item alcohol).
SASID is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 13:55   #416
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by SASID View Post
(one item alcohol).
Der sank SAS enda et hakk ned i min bok, dessverre.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 14:05   #417
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Med tanke på at pluss koster like mye om man vil fly osl-trd som osl-bcn så skjønner jeg ikke helt hvorfor det kun er en enhet alkohol på innenriks, tror uansett ikke det er så mange som vil drikke så mye mer da folk ofte er på jobb, og det er begrenset hvor mye man klarer å drikke på 40 min.

Alternativt så får man ha med seg tomme flasker på loungen og fylle disse med øl/vin ;-p
econ is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 14:06   #418
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by SASID View Post
Copy/paste fra crew info man har til hver flight:

Special rules for alcoholic beverages on Norwegian domestic
flights:

* In Plus all meal beverages are included, also beer/wine
(one item alcohol).
Men hvorfor en enhet? Hvis det er lov å gi ut gratis alkohol innenlands i Norge, skjønner jeg ikke hvorfor man setter en grense på en. Greit nok hvis denne grensen gjelder for en kort tur, men blir veldig rart å ha så mye man vil gratis OSL-CPH mens alt man får er en enhet OSL-TOS eller ALF?
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2014, 14:10   #419
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Her kommer jo feilen av å definere norsk innenriks som en sone frem. Innen Sør Norge så rekker man uansett ikke så mye mer en en runde, mens det til Nord Norge jo ganske lang flytid.
Alkohol er nå en ting, men er vel så vesentlig i forhold til det andre innholdet i serveringstralla
Old 05-08-2014, 14:11   #420
Dreamy
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Men det skal vel uansett aldri tas betaling? Å være tom er én ting, men det som flere melder om er at CC krever betaling. Har aldri sett det kommunisert noe sted, verken i meny, på SAS.no eller andre steder, så hvor får de det fra?
Snakker vi mat i plus nå? Isåfall er det et blankt nei! Det er bare tull. Har aldri opplevd at noen av mine kollegaer tar betalt for mat i plus heller jeg da.
Dreamy is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules