![]() |
|
![]() |
#1421 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,853
|
![]()
Jeg ser hos oss og de maritime kollegaene jeg har så er det jo stort sett business ut av Europa og ganske strengt på ikke business intra-Europa og her der det ganske strengt både i systemene og fra eventuell leder.
Pluss har alltid vært innafor, så regner med at i det de kaller det business vil vel svært mange vippe over til Go. Det beste her synes jeg uansett er at når man skal langt så slipper men å starte med sliten Plus eller komme hjem til sliten Plus etter 10 timer i 2A. Gleder meg som en unge til varm mat og "ekte" bobler til AGP osv.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]()
Det ene utelukker vel ikke det andre, og ser for meg heller 3 klasser på lengre/business tunge ruter og Plus og Go på innenriks og intra-Skand. Ala pre 2013
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,317
|
![]()
Jeg husker rett å slett ikke "pre 2013" kan noen utgreie om hvordan det egentlig var på typisk intra europa og innenriks?
Ser også at det er en del forskjeller på hva folket ønsker seg og setter pris på når de er ute å flyr. For min del er den mystiske soft block funksjonen den aller aller viktigste når jeg må hit og dit med jobben. Det er iallefall magisk å ha ledig sete ved siden av i 80/90 % av tilfellene for min del. Erfaringsvis så skjer det oftere i go enn i plus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
Det kan jo bli Business til ‘full økonomiklassepris’ igjen .. Deja vu all over again?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 334
|
![]()
Det dynamiske systemet med Plus/Go i forhold til hvor mange rader det er av hva fungerer etter hva jeg oppfatter bra i dag. Fløy BGO-OSL i går, og da var 11/30 rader Plus, mens det motsatt vei for noen måneder bare var 2 rader. Hvorfor ikke utvide dette? Folk kan bestille Biz, Plus og Go, og så bare justerer man inndelingen i flyet etter bookingen. I A320neo har de første seks radene litt bedre beinplass, så man kunne feks satt et tak på Biz på 36 seter (neppe ofte det ville vært så mange). Gitt Plus passasjerer wifi som plaster på såret for litt mindre beinplass og at de må sitte noe lenger bak på enkelte flyvninger. Ja, litt mer admin å gjøre det sånn, men tror det kunne vært en interessant tanke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,092
|
![]() Quote:
Blokkert midtsete. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
Gode nyheter!
Jeg tror veien for SAS og andre nettverkselskaper i Europa er å øke/ oppgradere tilbudet og produktene (både før, under og etter turen) slik at dem kan skille seg mer ut fra LCCene og dermed kunne forsvarliggjøre høyere billettpriser. SAS må øke inntektene etter CH-11 og da må dem gjøre noe for å kunne forsvare de kommende økte billettprisene. Imo trengs det ikke de store tingene nå til begynne med, men gratis snack, drikke (mer enn LH vannflaska, men ikke alkohol) og WIFI til alle ville dem ha kommet langt med. I tillegg tilby et bedre utvalg av forhåndsbestilt mat. På Pluss bør det i tillegg på lengre flygninger (over 2t) være et tilbud om bedre mat (gjerne varm og via forhåndsbestilling utover 1-2 valg som fast lastes ombord i begrenset antall). I tillegg til garantert ledig midtsetet (avskilt med armbord) på Pluss og bedre skille med gardiner mellom Pluss og Go. Jeg ville også sett på å en underholdningsapp som folk kan se TV- serier, filmer og Live TV på sin egen nettbrett/ PC. Til det bør SAS se på om de kan installere nettbrett holdere på stolryggen slik AA hadde. Vi ser hvor populær slik underholdning er i USA. (Egne skjermer kan komme evt senere når SAS er i bedre økonomisk stand). På bakken bør SAS se på flere lounger og Cafe (gjerne i samarbeid med SkyTeam partnerne. SAS Cafe er noe dem kunne brakt med inn til dem andre) på de større flyplassene, samt muligheter til å kjøpe (gratis for statuskunder) mat via grab and go automater ala slik Lufthansa og United har begynt med. Det var bare et par ideer fra min side, men flott å høre at SAS ser på å bedre tilbudet ombord, noe jeg tror mange ønsker seg etter at det europeiske flymarkedet har gått i motsatt retning i mange år i forsøk på å konkurrere med LCC. Last edited by magtje; 13-06-2024 at 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,355
|
![]()
Plus har jo ingen ting med pluss å gjøre - så fra minus til noe nytt må jo bli til det bedre. Det er nok av de som tror de reiser business når de flyr med SAS Plus så jeg tror ikke bortfallet blir så stort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]()
Idag synes jeg Plus funker best til aa samle statuspoeng og ha loungetilgang naar prisen er akseptabel, selve klassen er jo ikke saa mye aa rope hurra for. Lounge har jeg fortsatt med Star gull gjennom et annet selskap. Naar det forsvinner vil jeg heller bruke andre kort som gir adgang til andre lounger. Det irriterer meg ennaa at kun norske, svenske og finske amexkort (platinum og centurion) gir adgang til OSL loungene. Det er saa bakstreversk av OSL/Amex. I stockholm og Helsinki er det ikke slik. Det gis fastrack og loungeadgang, i Stockholm er det jo egen Amexlounge som kjent. Det er ganske god mat til lunch og middag, men frokosten har vaert den samme i aarevis.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,092
|
![]()
Noen som vet om SAS serverer det samme i business fra CPH i juli som i mai/juni? Lider valgets kval for hovedrett her og hadde vært fint å sammenligne om jeg finner en trip report.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 |
Newcomer
Join Date: Jun 2017
Posts: 22
|
![]()
Teller flyvning til Svalbard som innenlands eller utenlands? Tenker da på EBD fordelen om gratis drikke i Sas Go (alkohol eller ikke?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 510
|
![]()
Svalbard er å regne som en innenlandsflyvning. Dvs 1 enhet alkohol på Plus og ingen alkohol på Go som Diamant
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,092
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 510
|
![]()
Ja
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]()
Serr? Under Covid fløy vi til Longyearbyen og drakk hele veien opp for å slippe maske. Mulig vi betalte for vinflaske 4 eller 5, men det meste var gratis.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,092
|
![]()
Er det slutt på å kunne forhåndsbestille champagne og nøtter for ca 499kr i go og plus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]()
Forstår jeg det rett som blir det gjeninnført gratis øl og vin til maten på longhaul fra 1 april?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,618
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Gratis vann «i løs vekt» tilbake i Go innland? Eller har det vært lenge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |