Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-11-2015, 13:36   #861
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Jeg har for øvrig en gladmelding til alle som har vært rammet av Watergate-skandalen i SAS Plus (nektes en flaske vann på forespørsel, får kun et glass - gjerne akkompagnert av meldingen om at "vi må ha nok vann til alle").

Etter å ha klaget til CR, fått negativt svar, respondert på klagen med tydelig dokumentasjon, nytt svar om at dette måtte løftes opp til de høye herrer, kom omsider tilbakemeldingen, etter å ha purret, om at passasjerer i SAS Plus har rett på å få en hel flaske vann (0,5 liter) når de bestiller det - på lik linje med at de får en boks med brus, Ramløsa, øl eller en flaske vin.

Med andre ord: Fri bar, folkens! Og siden dere sitter i SAS Plus, er det kort vei til latrinen etter den 5. flasken med vann

Haha nice1! Bestiller som regel mango-drikken, den er forfriskende og god!
Old 25-11-2015, 15:57   #862
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Skjønner godt det er restriksjoner på antall enheter slik som passasjerer oppfører seg ; karen i 4C bestilte rødvin, pringles og sjokolade. Dette puttet han i vesken etter landing. Kanskje han skulle holde selskap i helga?
Old 25-11-2015, 16:05   #863
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Skjønner godt det er restriksjoner på antall enheter slik som passasjerer oppfører seg ; karen i 4C bestilte rødvin, pringles og sjokolade. Dette puttet han i vesken etter landing. Kanskje han skulle holde selskap i helga?
Alternativt får de servere vin av glassflasker evt åpne flaska og fjerne korken. På ølboksene kan de bare jekke den opp. Da unngår man sånne problemer. Jeg tar ofte med meg snacksen ved landing etter flyging i Plus. Akkurat det ser jeg ikke så mye galt i. Men løsningen ved alkoholholdige drikker er ganske enkelt å gjøre som man gjør på samtlige utesteder her i landet ved at det ikke er lov å bringe alkohol og åpne det som er av flasker og bokser.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 16:14   #864
Tornerose
ScanFlyer Blue

Må innrømme at vi tok med oss Mikeller fra flygningen vår. Vi drikker ikke alkohol på flyet pga kjøring etter landing... Når mannen spurte om en fikk han to typer - de mente begge burde prøves. Innrømmer lett at det var flaut. Verre er det med de som stappet veskene fulle i forskjellige lounger, da blir jeg flau på andres vegne...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 16:45   #865
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Må innrømme at vi tok med oss Mikeller fra flygningen vår. Vi drikker ikke alkohol på flyet pga kjøring etter landing... Når mannen spurte om en fikk han to typer - de mente begge burde prøves. Innrømmer lett at det var flaut. Verre er det med de som stappet veskene fulle i forskjellige lounger, da blir jeg flau på andres vegne...
Hvorfor er det verre å ta fra loungen enn ombord? (Disclaimer: det eneste jeg tar med er hvis jeg har en påbegynt vannflaske.)
Old 25-11-2015, 16:51   #866
Tornerose
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Hvorfor er det verre å ta fra loungen enn ombord? (Disclaimer: det eneste jeg tar med er hvis jeg har en påbegynt vannflaske.)
Det er litt forskjell på å ta med seg en sjokolade fra flyet og å fylle sekken fra kjøleskapet i loungen. Men som jeg skrev så var det flaut ja
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 16:53   #867
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

OSL-LHR satt jeg i Pluss ved siden av en sulten type som stadig bestilte mere å spise. Tror det gikk unna 6 chips-in-box, eller hva det nå het dengang, samt diverse andre varer.

Husker ikke at han pakket ned og tok med seg noe ekstra, men ser av og til folk som hopper til og sier at varer ikke skal åpnes. Synes det er flaut å se.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 17:38   #868
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Jeg må bare si at jeg av og til tar med drikke eller vann fra Lounge eller premiumprodukt ombord fordi jeg skal rett videre etter landing og trenger veske. Det synes jeg er helt innenfor. Betaler en for et slikt produkt tenker jeg det er ok. Greit å slippe å måtte kjøpe en flaske vann rett etter landing.

Dette her jeg til og med spurt om når jeg har hatt behovet og det er alltid et smil.

Last edited by SAS_flyer; 25-11-2015 at 21:41.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 19:07   #869
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Jeg må bare si at jeg av og til tar med drikke eller vann fra Lounge eller premiumprodukt ombord fordi jeg skal rett videre etter landing og trenger veske. Det synes jeg er helt innenfor. Betaler en for et slikt produkt tenker jeg er ok. Greit å slippe å måtte kjøpe en flaske vann rett etter landing.

Dette her jeg til og med spurt om når jeg har hatt behovet og det er alltid et smil.
Å ta med en flaske med et eller annet "på farten" synes jeg også er helt innafor. På Qatar har jeg til og med opplevd at de har stått i døra etter landing og delt ut "restesjokolade" til passasjerene. Det er noe annet å fylle sekken med diverse produkter man skal nyte en helt annen gang.

Last edited by Herlov; 25-11-2015 at 20:31.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 19:08   #870
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

En enhet alkohol er jo inkludert i billettprisen innenlands i Plus, så den må jo være grei å stappe i sekken om man f.eks. må kjøre bil etter flyturen.
Old 25-11-2015, 20:08   #871
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Crewet tar nok med seg sin del hjem eller til hotellet også...
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 20:13   #872
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
En enhet alkohol er jo inkludert i billettprisen innenlands i Plus, så den må jo være grei å stappe i sekken om man f.eks. må kjøre bil etter flyturen.
Det er ikke "inkludert i prisen ", det er et tilbud om du ønsker å nyte noe ombord på reisen!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 20:23   #873
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Så klart de gjør, og det skulle så klart bare mangle. Noe jeg tipper du og mener

Jeg bøffer ofte en colaboks i loungen og har med på long haul. Om jeg plutselig vokner midt på natta på flyet og er tørst, så funker det panser med en sånn miniboks med cola.

Å raide om bord ville føltes kjipt. Ser ikke at en Mikeller er megakrise. Men jeg har ikke gjort det selv. Men ser ofte at BA stikker til folk en ekstra dram i lomma på vei ut, hvis de er kule. Fair nok.

Greia ville vært løst om alt ble åpnet. Det er en ok løsning. Blir man sur av det så er man teit.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2015, 20:36   #874
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Her var det ikke snakk om å ta med seg litt væske pga kort connection eller andre grunner. Mannen hentet ut bagasjen på OSL, og gikk så forbi 7-11. Da blir jeg bare flau. Selvsagt ingen big deal, men synes det er misbruk av konseptet med gratis fra tralla. Han var sikkert overlykkelig over en gratis kvartflaske billigvin
Old 25-11-2015, 20:39   #875
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Her var det ikke snakk om å ta med seg litt væske pga kort connection eller andre grunner. Mannen hentet ut bagasjen på OSL, og gikk så forbi 7-11. Da blir jeg bare flau. Selvsagt ingen big deal, men synes det er misbruk av konseptet med gratis fra tralla. Han var sikkert overlykkelig over en gratis kvartflaske billigvin
Enig (fyllepåmedenig)

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2015, 02:01   #876
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Det er ikke "inkludert i prisen ", det er et tilbud om du ønsker å nyte noe ombord på reisen!

Innenlands er det vel faktisk "solgt inn" slik til myndighetene for at de skulle få lov til å gi en gratis enhet alkohol, og at det også derfor er begrenset til bare en enhet innenriks.
Old 26-11-2015, 08:10   #877
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Ja vel ...?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2015, 11:54   #878
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Ja vel ...?
Jeg har sett crew fylle opp spyposer med småflasker som så forsvant i en veske. Men jeg tror det er heller unntak enn regel.
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2015, 16:42   #879
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyingDutchman View Post
Jeg har sett crew fylle opp spyposer med småflasker som så forsvant i en veske. Men jeg tror det er heller unntak enn regel.

Det er vel ingen hemmelighet at crew, i alle fall i før, forsynte seg godt fra businesstrallen etter dagens siste flight.
Old 27-11-2015, 16:47   #880
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det er vel ingen hemmelighet at crew, i alle fall i før, forsynte seg godt fra businesstrallen etter dagens siste flight.
Gjör man noe slikt i dag, og blir oppdaget så er dette å regne som tyveri, og dermed sparken.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules