Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-12-2022, 20:42   #1341
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Man bør jo helst ikke klage på maten til SAS, men det de har server på short haul plus og long haul monkey som jeg har opplevd siste tiden er jo skikkelig grusomt.. Husker i gamle dager da de hadde trekant-sandwichene så var det i det minste spiselig. De siste årene så har det jo kommet mye Fjordland-type mat og de klarte jo helt greie burgere på Braathens så jeg kan ikke fatte hvorfor det må være skikkelig elendig.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2022, 21:13   #1342
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Og ARN-OSL i dag fikk jeg dette.

Det var ikke mulig å lese hva det var.
Den var kald, og inne i brødet var det tomatpure og oregano. Den var ikke god, helt ok.

Denne har de servert lenge på korte ruter, har fått den utallige ganger i høst. Sikkert billigere og raskere å dele ut slike enn å dele ut snacks fra vognen. Det er riktignok fortsatt mulig å få noe fra vognen i stedet for eller i tillegg til brøtbiten.
Old 10-04-2023, 10:58   #1343
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Liten sit rapp på OSL-ALC i Plus. Ble positivt overrasket når de sier at i Plus blir det to serveringer i dag og tenkte at det ble frokost og deretter en liten snack før landing. De de mente var at på 3 timer og 50 minutter så er det to ganger man får noe som helst punktum.

Da ble det først den forferdelige frokosten med tre-bestikk hvor tanten mente vi egentlig ikke fløy pluss (satt på rad 7 som var siste pluss rad). Hun ga seg til slutt og sa at da var vi nok oppgraderte. Jeg fortalte henne nei, dette er betalte Plus Pro billetter som hun så ut til å og ignorere.

Etter denne kjappe serveringen sa de over høytalerene at nå var det deres tur til å spise og lukket gardinen. To timer ut i flighten ba jeg om en Cava fra en av de som prøvde å løpe forbi og fikk bryskt beskjed om at tralla kom senere.

Da tralla kom senere hørte jeg de var meget nøye på at ingen hadde fått mer en to enheter og noterte og stod på.

Dette er overhodet ikke noe premium-produkt og dårlig gjort når dette er enste direkte alternativ. Når du tar nesten 50k for en familie på 5 så blir det dumt.

Det kommer nok noen Ola Dunk kommentarer om ALC nå, men demografien på dette flyet var langt fra noen Harry fylliker.

Old 10-04-2023, 11:15   #1344
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Da tralla kom senere hørte jeg de var meget nøye på at ingen hadde fått mer en to enheter og noterte og stod på.

Dette er overhodet ikke noe premium-produkt og dårlig gjort når dette er enste direkte alternativ. Når du tar nesten 50k for en familie på 5 så blir det dumt.

Det kommer nok noen Ola Dunk kommentarer om ALC nå, men demografien på dette flyet var langt fra noen Harry fylliker.
Høres ut som et trist serviceprodukt her ja og verdt en tilbakemelding etter mitt syn, selv om den etter hvert velkjente 3-enheters regelen på såkalte syden-ruter har vært i noen år nå.

Er du EBD? Jeg må si at våre siste Spania turer i SAS Go som EBD har vært utmerket, da dette med fri drikke til EBD tydeligvis har overstyrt 3 enheters regelen. Sånn sett skyter vel kanskje SAS seg selv i foten, da jeg helst unngår å bestille Plus på disse syden turene.
view is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2023, 11:21   #1345
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by view View Post
Høres ut som et trist serviceprodukt her ja og verdt en tilbakemelding etter mitt syn, selv om den etter hvert velkjente 3-enheters regelen på såkalte syden-ruter har vært i noen år nå.

Er du EBD? Jeg må si at våre siste Spania turer i SAS Go som EBD har vært utmerket, da dette med fri drikke til EBD tydeligvis har overstyrt 3 enheters regelen. Sånn sett skyter vel kanskje SAS seg selv i foten, da jeg helst unngår å bestille Plus på disse syden turene.
Spot on. Er EBD og de fire andre EBG. Får nesten bedre service i eco. - enste er at når man booker så sent så koster det nesten det samme.

Jeg trodde det var to enheter. Kjenner jeg gruer meg til hjemturen, som er litt trist da det er så lite som skal til. Som tidligere sagt er en av de bedre opplevelsene i forhold til forventninger dette året SAS i eco til MIA

Old 10-04-2023, 12:30   #1346
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Heldigvis finnes det alternativ:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2023, 14:37   #1347
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Heldigvis finnes det alternativ:-)
Tja.. Det kommer an på hva man ønsker av produkt. Jeg ønsker premium produkt på direkte flighter og på shuttle flighten. Det er ofte vanskelig. Skal man til Doha eller Dubai så er det jo bra og eventuelt til Zürich

Old 10-04-2023, 22:13   #1348
ToreD
Flydiot

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Tja.. Det kommer an på hva man ønsker av produkt. Jeg ønsker premium produkt på direkte flighter og på shuttle flighten. Det er ofte vanskelig. Skal man til Doha eller Dubai så er det jo bra og eventuelt til Zürich

SAS plus er en vits på feks ALC. Jeg har kjøpt meg kåk der nede og har flydd en del opp og ned i det siste. Har flydd SAS Go, Plus og Norwegian. Det beste var faktisk SAS go. Som Diamond er det jo gratis drikke (uten begrensning) til meg og reisefølge. Jeg forhåndsbestilte pizza, som faktisk er helt ok. Så det kombinert med nødutgang var faktisk en bedre opplevelse enn smekkfull plus, dasskø oppi matbrettet og nebbete purser. Baki go gikk jeg bare innom galley og spurte om å få litt drikke også kjøpte jeg en chips av de superhyggelige som jobba baki.

Ellers leverer faktisk DY helt greit de og. Hadde med en del ting, så kjøpte flex og fikk da velge gratis sete i hele flyet, forhåndsbestilte mat, som var både varm og helt ok. Guttungen kjøote pizza som også var god sa han. At det ikke er noe inkludert fra tralla i billettprisen bryr meg lite. Så mye ekstra koster det ikke, og litt begrensa hva man klarer å helle i seg på drøye tre timer

Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2023, 12:36   #1349
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

3 enhetersregelen på SAS Plus til Syden er vel et overivrig forsøk på å regulere Ola Dunks noen ganger motbydelige oppførsel når de får tilgang til gratis alkohol. Ikke det at jeg forsvarer regelen, men de har vel sine erfaringer vil jeg tro med unruly pax. Men det er samtidig også lov å nekte folk mer servering om man har fått nok, men dette er vel for å unngå krangler om at regelen er sånn that's it. De fleste andre selskaper har ikke noe behov for å regulere dette i premium kabiner (i Europa er det vel uansett betaling som gjelder stort sett bak gardina for alkohol).
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2023, 14:23   #1350
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Ser nå at det er tre ja.. Akkurat antallet enheter er vel greit på såpass kort flyturer selv om jeg tror flyfyll er nok en unskylding for å dempe kostnadene på plusskundene på disse turene - for det er jo ganske klare ferie-destinasjoner som det sikkert blir tømt i baren (og jeg tror de stort sett oppfører deg og at personalet ser fort hvem som ikke skal ha mer - de urokråkene har vel offte også døtta i seg "null-seksere" i baren på flyplassen).

Det jeg synes var det kjipeste er at du ser trallen 2 ganger på 4 timer... Dette gjelder også brus osv. Og at de da ikke serverer mellom turene når du spør. Lufthansa på 2 timer er jo "på deg" 12 ganger for å høre om du vil ha noe mer.

Jeg synes fremdeles det er et svært stusselig produkt som jeg skulle ønske de kunne ha et alternativ til... Turbo-Pluss hvor du fikk litt mer tilbake for pengene som de hadde i gamle dager. Du rakk 3 Nicolas Feuillatte og et rekesmørbrød til CPH.

Hadde jeg lagt ut dette på Facebook-gruppene så hadde sikkert folk klikket i water med alle mulige "fly noe annet" "å dakar ellandutten" osv, men det er veldig lite som skal til, og jeg koser meg skikkelig på fly hvis det er det lille ekstra (Feks. MUC-FRA i C med LH som er en drøm).

Old 11-04-2023, 15:37   #1351
Herlov
ScanFlyer Molded

Enig i at direkte-flygninger er å foretrekke, spesielt med unger på slep, men den nitriste historien du forteller her viser jo bare at man må bite i det sure eplet og legge inn en mellomlanding.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2023, 18:49   #1352
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Enig i at direkte-flygninger er å foretrekke, spesielt med unger på slep, men den nitriste historien du forteller her viser jo bare at man må bite i det sure eplet og legge inn en mellomlanding.
Eller produktet i Go nesten er bedre?
Old 19-04-2023, 17:35   #1353
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hørt via 'en venn' ... Fra 24/4 er gratis wifi forbedret ut av Plus-billetten. For Business, EBG/D/P er det ingen endring.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2023, 17:59   #1354
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hørt via 'en venn' ... Fra 24/4 er gratis wifi forbedret ut av Plus-billetten. For Business, EBG/D/P er det ingen endring.
Nice. Kunne godt fjerna fast track, lounge og pri boarding for enten status eller plus, for å redusert trøkket litt
Old 19-04-2023, 18:01   #1355
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
På shorthaul kan de jo egentlig bare forbedre bort hele plus-billetten og erstatte den med en ny kategori som heter go pro som de har på longhaul.
Old 19-04-2023, 19:14   #1356
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Hvorfor ikke være ærlig å kalle en spade en spade….det vil si SAS Minus
EB is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2023, 13:26   #1357
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Da har SAS oppdatert websiden sin og nå er det fjernet at PLUS har tilgang til gratis wifi.

https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/internet-wifi/

så da er vel "forbedringen" offisiell.
Old 22-04-2023, 14:15   #1358
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Da har SAS oppdatert websiden sin og nå er det fjernet at PLUS har tilgang til gratis wifi.

https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/internet-wifi/

så da er vel "forbedringen" offisiell.
Også har de glemt å oppdatere lenger ned på siden, med mindre de med EBD og EBG ikke får gratis wifi i Plus.

Quote:
GRATIS TILGANG TIL WIFI ER INKLUDERT
Når du reiser på en SAS Business-billett.
Som en nivåfordel for EuroBonus Diamant- og Gull-medlemmer når de reiser i SAS Go.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 08:29   #1359
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Står fremdeles at plus har gratis internett
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0460.jpg
Views:	618
Size:	90.0 KB
ID:	53282   Click image for larger version

Name:	IMG_0461.jpg
Views:	617
Size:	70.6 KB
ID:	53283  
Old 23-04-2023, 13:36   #1360
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Litt morsomt.. Denne italieneren jeg reiste med rundt i Norge hadde ikke Priority på bagasjen. Jeg fortalte han at da vil han garantert få bagasjen før meg. Dette stemte ikke litt en gang, men veldig. Hans kom nesten først to ganger og jeg fikk aller sist på HAU. Han spurte hvorfor, og jeg hadde ikke annet å svare enn at det antageligvis er på trass og skjer mer eller mindre uten unntak.

Reply

Posting Rules