Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-08-2015, 18:30   #781
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

hadde en seanse jeg også , satt på 1F og spurte om de kunne plassere sekken for meg så jeg slapp å klatre over personen på 1D.
Da fikk jeg en liten små streng beskjed at det kun jeg gjøre selv, har tatt dem 1 min...
Old 09-08-2015, 18:59   #782
econ
ScanFlyer Silver

econ's Avatar

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
hadde en seanse jeg også , satt på 1F og spurte om de kunne plassere sekken for meg så jeg slapp å klatre over personen på 1D.
Da fikk jeg en liten små streng beskjed at det kun jeg gjøre selv, har tatt dem 1 min...
Du skulle bare lagt den på gulvet så hadde de kommet rundt litt senere og sagt at ingenting får ligge på gulvet og så hadde de tatt den opp for deg
Old 09-08-2015, 19:15   #783
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Du skulle bare lagt den på gulvet så hadde de kommet rundt litt senere og sagt at ingenting får ligge på gulvet og så hadde de tatt den opp for deg
Smart, tenkte jeg ikke på i farten...
Old 09-08-2015, 20:25   #784
JanFredrikB
EBD

Utrolig å få et sånt svar når man flyr i Plus!
JanFredrikB is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2015, 20:49   #785
SASCC
ScanFlyer Blue

SASCC's Avatar

Kan man ikke legge opp sin egen bagasje, så kan man kanskje droppe å ta den med ombord?
Old 09-08-2015, 20:58   #786
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Kabinpersonalet er vel ikke ansatt som stuere.
At de hjelper til med jakker, klesplagg osv. er en sak, men bagasje er det etter min oppfatning din egen plikt å ordne opp med selv.

For ordens skyld - jobber ikke i bransjen
Old 09-08-2015, 21:08   #787
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Fløy AMS-CPH i Plus på fredag. Syntes det var litt tidlig med kaffe da de passerte med kaffekanna. En liten stund senere var gardinene dratt for, og ingen crew var å se... Jeg trykte på knappen, og heldigvis tok det ikke lang tid før noen dukket opp. Fikk både kaffe og cognac og til og med liten grønn sjokoladebit på kjøpet Ingen sure miner. Svensk blondine, by the way...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2015, 23:40   #788
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Kan man ikke legge opp sin egen bagasje, så kan man kanskje droppe å ta den med ombord?
Du foretrekker med andre ord heller at alle tar seg god tid i midtgangen under boarding til å legge fra seg alt? Eller kan det være at noen, som meg, trekker inn til setet for å slippe andre forbi. Noen ganger blir man stucked på A eller F, og da skulle det bare mangle at dere bidrar til å få kofferter, jakker eller hva det måtte være på plass i hattehyllen som takk for hjelpen med å gjøre boarding mer effektiv.

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2015, 23:51   #789
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Du foretrekker med andre ord heller at alle tar seg god tid i midtgangen under boarding til å legge fra seg alt? Eller kan det være at noen, som meg, trekker inn til setet for å slippe andre forbi. Noen ganger blir man stucked på A eller F, og da skulle det bare mangle at dere bidrar til å få kofferter, jakker eller hva det måtte være på plass i hattehyllen som takk for hjelpen med å gjøre boarding mer effektiv.
Kan du ikke bare slenge det inn i hylla før du setter deg? Må jo ikke stå i midtgangen for å få til det. Plukk ut det du trenger på forhånd, så tar det ikke mye tid heller.
Old 10-08-2015, 06:09   #790
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Jeg gjorde det utenkelige og brukte knappen på en flyvning til Milano forrige uke. Crewet hastet forbi med tralla så fort som mulig etter take-off, men med 1 time + igjen av flyvningen hadde jeg lyst på en Ramløsa. Crewet hadde imidlertid gjort som SAS crews ofte gjør, nemlig trukket seg tilbake til fronten og dratt for gardina, samt markert toalettet som opptatt. Hvorfor SAS lar crew gjøre dette er beyond me, men det er en annen sak. Jeg hamret imidlertid løs på knappen og etter drøye 10 minutter kom en mildt sagt grumpy danske. Han forsøkte seg med at tralla hadde passert forbi, men jeg sa jeg ville ha en Ramløsa og fektet for sikkerhets skyld med statuskortet. Fikk Ramløsa, men en helt ufattelig unødvendig seanse.
Det er klart det er irriterende når kundene kommer i veien for å drive et flyselskap ...
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 13:23   #791
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

I går fløy jeg OSL-CPH og spurte jeg etter Mikkeler, men fikk til svar at de hadde det ikke i Norden. Jeg sa da at SAS har hadd Mikkeler på hele sitt rutenett i noen måneder, men hun var helt bombesikker på at de hadde de aldri hadde hadd det.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 13:25   #792
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
I går fløy jeg OSL-CPH og spurte jeg etter Mikkeler, men fikk til svar at de hadde det ikke i Norden. Jeg sa da at SAS har hadd Mikkeler på hele sitt rutenett i noen måneder, men hun var helt bombesikker på at de hadde de aldri hadde hadd det.
Bare noen uker siden jeg fikk meg en Mikkeller Wit på BGO-OSL, så der tar hun feil.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 14:21   #793
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Da burde du jo ha fektet med menykortet, hvor det til og med er bilde av Mikkeller-boksene. Ikke at det hadde hjulpet noe særlig overfor vedkommende, men det hadde i alle fall vært forsøket verdt.

Man blir så grenseløst oppgitt noen ganger... Er det virkelig så mye å holde styr på for crew at de ikke kan ha en viss oversikt over assortementet? Kunne man i det minste ikke innføre obligatorisk pugging av menykort, sikkerhetsforskrifter og evakueringsrutiner når crewet på hver flight trekker seg tilbake bak gardinet og setter wc-skiltet på opptatt, i stedet for at de sitter der og snakker om været og fridagen de fikk i New York forrige uke?
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 15:22   #794
CRJ900
ScanFlyer Blue

SAS Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Det er ikke noe unikt, dessverre. Har gang på gang fått spørsmålstegn i retur eller samme visa om at "nei, det har de kun på langruter". Svarer pent og hyggelig om at de sikkert ikke har lastet Mikkeller ved avgang. Noe som jeg gjetter på ganske ofte er tilfelle.

Men at det er mange i SK-systemet som ikke har snøring på hva sjappa driver med er jo (igjen dessverre) ikke noe nytt...
CRJ900 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 15:38   #795
JanFredrikB
EBD

Jeg fikk samme beskjeden om Mikkeller på en innenriksflyvning nylig. Først viste jeg til menykortet, hun sa at det dessverre ikke gjaldt innenriks. Da sa jeg at jeg har drukket Mikkeller innenriks en 4-5 ganger, og spurte pent om hun kunne sjekke i de to nederste skuffene.

"Oi, dette må være helt nytt!" Jeg spurte pent om jeg kunne fått den som heter Red Lager. "Vi har bare blå. [2 sekunder] Hæ? Vi har visst fått inn rød også, vi!"

Jeg lo godt inni meg, men smilte og sa takk.
JanFredrikB is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 17:36   #796
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by JanFredrikB View Post
Jeg fikk samme beskjeden om Mikkeller på en innenriksflyvning nylig. Først viste jeg til menykortet, hun sa at det dessverre ikke gjaldt innenriks. Da sa jeg at jeg har drukket Mikkeller innenriks en 4-5 ganger, og spurte pent om hun kunne sjekke i de to nederste skuffene.

"Oi, dette må være helt nytt!" Jeg spurte pent om jeg kunne fått den som heter Red Lager. "Vi har bare blå. [2 sekunder] Hæ? Vi har visst fått inn rød også, vi!"

Jeg lo godt inni meg, men smilte og sa takk.
At det skal være så utrolig vanskelig å holde seg oppdaterte på det begrensede vareutvalget de tross alt har i den vogna.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 18:02   #797
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Opplevde faktisk det motsatte her en dag. Sidemann ville ha øl. Det var jo frædda, må vite.

Flyvertinna svarte: Vil du ha Carlsberg, Mikkeller Wit eller Red Lager?

Passasjeren virket litt overveldet over det mangfoldige øl-utvalget (øl ække bare øl, tydeligvis!) men kjørte safe, og valgte seg en boks Carlsberg.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 21:44   #798
hifiman
ScanFlyer Gold

hifiman's Avatar

Default SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Har akkurat kommet hjem fra en flott flight mellom Oslo og Værnes.
Spurte flyvert om Mikkeller ølet , han ble kjempehappy og snakket både om smaken , at han ikke likte rødt øl men denne likte han osv.
Så da ble det kjøp av en av hver som jeg tok med hjem.
Etter vi landet så sa han hade og lykke til med smakingen
Old 10-08-2015, 21:51   #799
ILS2
ScanFlyer Gold

Eneste negative med Mikkeller & SAS er at bolaget ikke klarer å få det skikkelig kaldt før servering. Evig lunk.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2015, 14:46   #800
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Jeg er dønn enig.

Bagen din slenger du opp selv. Bins er høyt oppe og det er urimelig å forvente at crew skal ødelegge ryggen sin på å løfte våre bager opp.

If you bring it, you stow it.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules