Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2015, 20:11   #721
Are G
EBD

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Utvalg sjokolade.. Nå fikk du det til og høres mer fancy ut enn det er. Anton Berg mint og den ekle sorte Lindt-kula
Jeg har også sett sjokoladeruter en gang, kanskje de gikk tom for de to andre? :-)
Are G is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 20:13   #722
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Å joda, det ble hurlumhei da jeg flashet EBD-kortet i Go og spurte om jeg kunne få en smoothie. De to som bemannet tralla måtte diskutere dette før jeg fikk smoothien min. Det er seriøst ikke lenger noe som overrasker meg om bord hos SAS.
Ser den.. Det er jo tross alt most frukt det er snakk om.
Old 31-05-2015, 20:22   #723
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Kan ikke SAS snu på flisa snart, på tide at de skriver hva du kan få i stede for alt det du ikke får.... :

Det er rett før beste løsning hadde vært og forenklet vekk hele SAS Plus. Kun kjøp det du vil ha...
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 20:29   #724
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Kan ikke SAS snu på flisa snart, på tide at de skriver hva du kan få i stede for alt det du ikke får.... :

Det er rett før beste løsning hadde vært og forenklet vekk hele SAS Plus. Kun kjøp det du vil ha...
Alt er jo gratis, bortsett fra det meste. Skjønner ikke hva som er uklart med det...
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2015, 21:02   #725
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

Norway, ranking 1 on the UN Human Development Index:

Burma, ranking 150:

Edvard is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 00:27   #726
barca
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Norway, ranking 1 on the UN Human Development Index:

Burma, ranking 150:

HAHAHA! Den var fin.
barca is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 00:32   #727
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Wasa er da vitterlig svensk ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 10:24   #728
3tflyer
ScanFlyer Blue

Ny meny fra 1.6.2015. Det vil si ikke mye nytt, men Mikkeller Beer er i sortimentet både for Norden og Europa!!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 11:03   #729
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by 3tflyer View Post
Ny meny fra 1.6.2015. Det vil si ikke mye nytt, men Mikkeller Beer er i sortimentet både for Norden og Europa!!
Men man får ikke nyte så mye av det i Plus. Plus-produktet fremstår som rimelig meningsløst nå sånn rent bortsett fra litt ekstra poeng.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 12:07   #730
hlorange
Flyjunkie

Ut i fra oppførselen til en del passasjerer til Sør-Europa i Plus, er jeg ikke overrasket over begrensningen på tre drikke.

Så lenge dette er for å kunne stoppe serveringen på de "verste" passasjerene uten at det blir diskusjoner ut av det, synes jeg det er helt OK.

(Man blir flau av å være nordmann noen ganger. En ting er å ta seg noen drinker, noe annet er å tro man er flyets viktigste passasjer fordi man sitter i Plus og har betalt 200 kroner mer for billetten, og kreve GT nr. 8 et kvarter før landing. Men det hører til i en annen tråd Rant slutt.)
hlorange is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 14:27   #731
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Mon tro om det ikke er nettopp forskjellen mellom Go og Plus som gjør at noen oppfører seg slik, at de føler at de må "bruke fordelen" de har kjøpt seg til. Hadde man uansett klasse hatt gratis drikke, så hadde kanskje enkelte ikke hatt dette behovet for å "hamstre" seg til en "lønnsom" reise. Må vel til dels innrømme at jeg har utnyttet SAS Charter Plus Class på litt samme måte - beregnet hvor mange GT man må drikke....
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 19:36   #732
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Perfect vinkling:

http://www.adressa.no/reise/article545339.snd

Quote:
Fulle folk får SAS til å kutte ned på gratis alkohol:
Innfører nye retningslinjer med servering av maks tre alkoholenheter.

Last edited by gustavf; 01-06-2015 at 22:39. Reason: Ingress
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 20:07   #733
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Jeg kan ikke akkurat si at jeg er overrasket!

Selv om folk flest er som gummi og med gode hensikter etter et par for mye, så er det utvilsomt et uromoment for crew og pax å forholde seg til enkeltindivider med de sosiale antennene gjenglemt ved avgang. For noen virker det også som prestisje å hive i seg mest mulig. Spesielt de med opparbeidet status gjennom interesse for luftfart, snarere enn en de med jobbrelatert opptjening.

At noen på død og liv skal brenne i seg godt over det som anses som normalt og "kos" i et fly, er etter min mening et tegn på mindre sosiale begavelser!
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 20:59   #734
JanFredrikB
EBD

Default SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Noen bilder jeg tok da jeg fløy CPH - OSL i går.

Jeg måtte be hele tre ganger om en Mikkeller-øl og peke oppi trallen til flyverten der han påstod at de kun hadde Carlsberg. Men jeg betalte bare 50 (han ville jo ikke se på menyen) og ølen var veldig god! Gleder meg til å drikke to til onsdag og torsdag (OSL - TOS - OSL). Flere får jeg jo ikke…

Jeg drakk forøvrig en øl, en appelsinjuice, et glass vann, en kaffe og en cola på flyruten som varte 1,5 timer (fløy Go og betalte, måtte vente 30 min over OSL). Enda godt jeg ikke fløy Plus utenfor Norden. Den nye regelen er latterlig!

Last edited by JanFredrikB; 01-06-2015 at 21:05. Reason: Beklager veldig dårlig kvalitet på bildene
JanFredrikB is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 23:22   #735
hanswest
SAS Customer

SAS Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Greit å bo ved TRD da, så det alltid blir minst et hopp ekstra på veien, og så får man passe på lete opp reisene med flest strekninger når man skal uti den store verden, 2*3 er mindre enn 3*3...!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2015, 23:50   #736
Quint
Newcomer

Quint's Avatar

Ja det var en god øl. Drakk tre på tur fra NY til Gardemoen nå nylig. Og det var en uke før 1.Juni.
Quint is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2015, 09:52   #737
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Ser at dette opptar folk - nå også omtalt i NRK P1 Dagsnytt og P4!
Old 02-06-2015, 10:53   #738
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Ser at dette opptar folk - nå også omtalt i NRK P1 Dagsnytt og P4!
Tja man kan godt si at det er et ilandsproblem, men når man faktisk betaler mer for et såkalt premium produkt bør man kunne forvente at servicen er deretter. SAS burde egentlig bare kuttet ut hele Plus-klassen da. Jeg skjønner jo at folk kan bli beruset, men da har man rett til å nekte folk mer alkohol. Ja faktisk en plikt også. I loungen er det jo tom selvbetjening av alkohol så det er jo litt paradoksalt hele greia. Det at folk tar med seg løser man enkelt ved å åpne alt man serverer. Som nevnt gjøres jo dette på Lufthansa evt servere vin og sånt fra store flasker.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2015, 10:59   #739
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Tja man kan godt si at det er et ilandsproblem, men når man faktisk betaler mer for et såkalt premium produkt bør man kunne forvente at servicen er deretter. SAS burde egentlig bare kuttet ut hele Plus-klassen da. Jeg skjønner jo at folk kan bli beruset, men da har man rett til å nekte folk mer alkohol. Ja faktisk en plikt også. I loungen er det jo tom selvbetjening av alkohol så det er jo litt paradoksalt hele greia. Det at folk tar med seg løser man enkelt ved å åpne alt man serverer. Som nevnt gjøres jo dette på Lufthansa evt servere vin og sånt fra store flasker.
Ja, og dei kan sikkert bli strengare på å nekte dei som får formykje. Det er betre for alle partar. Og tramp på korken, så slepp ein hamstring i veska . 3 einingar er vel egentleg nok for dei fleste på ein to-tre-timerstur så det er ikkje sååå mykje å ta på vei for. Kommunikasjonen i denne saka derimot...
Old 02-06-2015, 11:06   #740
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Ja, nå var jeg mest oppgitt over hva som blir nyhetssaker i Norge.... Ellers er jeg helt enig. Det blir jo patetisk at det er mindre raushet på SAS Plus enn Lufthansa Economy, i samme allianse og på samme strekning. Skjønner heller ikke at det kunne koste all verden å servere vin fra flasker på Plus, og gjøre forskjellen litt større når det først er en forskjell.
Reply

Posting Rules