![]() |
|
![]() |
#481 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Må vel innrømme at jeg reiser plus hovedsakelig for å beholde gullkortet.. Når 50k poeng er nådd så er det tilbake i Go med mindre plus er billigere eller jeg av en eller annen grunn trenger fleksibilitiet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser at den gamle tråden om Plus og Go er stengt.
Noen som har en formening om hvordan utviklingen er i andel Plus-reisende kontra Go? Flightene jeg hadde denne uka hadde 11 rader plus, det samme for flighten jeg har booket mandag. Tidligere i uka var Go ganske glissent, men det gjør vel ikke så mye hvis man har ca 45 pax som betaler 1500+kr hver vei mellom OSL og SVG? Hvis Plus og Go hadde vært like tragisk som en del her på forumet har hevdet, så hadde kanskje SAS reversert prosessen? Min mening er at det er en forbedring innenriks, og en god ordning. Det er mulig å velge et sete foran i flyet, uten nødvendigvis å få noen i nabosetet, slik var det ikke tidligere. Samme som før på intraskandinavisk. Samme som før, men en mer attraktiv prising på Sør-Europa. Ut fra noen få observasjoner, så er antallet foran den usynlige gardinen 4-5 doblet mot det var med Extra. Forringelse på forretningsdestinasjoner som LHR, CDG, AMS, MUC og ZRH der de møter konkurranse som har et bedre produkt. Pga pris vil vel SAS velges av mange som trenger et fleksibelt produkt uansett, men det er sikkert også en del som aktivt velger bort SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
EBD
|
![]()
Min observasjon er at Plus er mye mer brukt på typiske forretningsruter.
Feks osl cph er det fort 10-12 rader i plus, mens osl krs er det som regel 5-6 rader. En tur fra osl til KKN var det 3 rader i Plus og ikke et eneste menneske.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For ikke å snakke om Svg/Abz/Bgo. Der er det masse plus!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
EuroBonus Gold
|
![]()
19 rader plus på SVG-BGO for en liten stund siden. SK4186
![]()
![]() |
#486 |
Star Alliance only.
|
![]()
Ny meny fra 1.september?
Står "Updated menu" i September-utgaven av Scanorama. Skal salatene bli fornyet? (ser slik ut på bildet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
Vet at comfort kit på oversjøisk skal oppdateres. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Flugmaður
|
![]()
![]() |
#490 |
Joker
|
![]()
Kjøpte en pastasalat med kreps på LHR-OSL isted. Smakte greit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#492 |
Star Alliance only.
|
![]()
"Hurra!"
Nå blir menyen endret på diverse punkter. - Lefse og Freia på innenriksflyvninger. (Fra forsiden https://www.facebook.com/SAS/photos/...type=1&theater) - SAS Plus på betale for Smoothies på langdistanse. http://viewer.zmags.com/publication/...3d#/a879b33d/1 Gleder meg til jeg får sett hele menyen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
SAS gjør uansett bare situasjonen mer forvirrende. De skriver "SAS PLUS All included", men i teksten ved siden av skriver de først "All drinks are included at all times" og deretter "Café snacks are available for purchase in the aft galley." Så alt er inkludert, men ikke snacks? Hvor får jeg tak i gratis børst da? Fra setet eller må jeg gå bak til galley? Sitter det alltid noen der, også midt på natten når flyet er over Sibir på vei fra Europa til Asia? Kommer de aldri rundt med snacksvognen? Kommer de noen sinne rundt med drinksvognen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
hvor er muffinsen blitt av ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Star Alliance only.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Kanskje den svenske advokaten burde rykke inn - potensiale for betydelige erstatninger her ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Da ligger hele Europa menyen på nett: http://viewer.zmags.com/publication/...bd#/a97992bd/2
Ikke veldig store nyheter, en ny "meny deal" med salat og smoothie eller ramløsa. I tillegg kommer lefse og freia som tidligere nevnt på innenriks. Last edited by RedLine; 01-09-2014 at 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Om jeg må betale for en Smoothie i Plus kommer jeg til å ringe enhver svensk advokat som vil ta saken.....
Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Flysitter
|
![]()
Sitter å "nyter" en gratis smoothie på Sk4686 . Men nye menyer er ikke lastet ombord til idag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Newcomer
|
![]()
Fauk til Hamburg i dag via Cph. Ny meny som linka til over, utan longhaul-tilpassingane. Fekk alt kva ein ville ha, sjølv på flighten på 30 min til Hamburg. Men vert ikkje så veldig mett på smoothie og nøtter, saknar smørbrød e.l. etter gammalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |