![]() |
|
![]() |
#1241 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Problemet ligger vel i at man ikke lenger kan ta dette for gitt, og i økende grad sliter med fulle og sjenerende passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Det jeg mener er at det oppleves så tustete. Litt som om man er på leirskole og ikke i PLUS
![]() |
![]() |
#1243 | |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]() Quote:
Og jeg skjønner at flyvertinnene ikke orker å ta diskusjone med tørste, halvfeite menn, kraftig over middagshøyden og i tillegg viser en oppførsel som er blottet for alt av manerer. Helt krise hvordan de har oppført seg ved en del anledninger. Hadde Ola Dunk klart å beherske seg, hadde dette vært et ikke-tema. Dvs det blir aldri frislipp alkohol på SAS Plus fra Norge igjen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Innenriks har det tidligere vært henvist til lovgivning som begrenser muligheten til å "gi bort" alkohol i billetten og derfor begrenses til 1 enhet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
De argumentene skjønner jeg faktisk.
Så da føles det heller kleint å være del av en art som er så til de grader på jordet i forhold til "fri børst". Jeg går for å bytte rase til orangutang eller noe
![]() |
#1246 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
*** På ruter til/fra Alicante, Antalya, Faro, Gazipasa, Las Palmas, Málaga og Palma er opptil tre alkoholholdige drikkevarer inkludert i prisen. Jeg gjorde et par kjappe google-søk og kom over en artikkel fra 2019 om at denne begrensningen ble innført. Der uttalte pressesjefen i SAS følgende: "– På et lite utvalg flygninger til Syden-destinasjoner hvor det er mange familier som reiser, så vil tre enheter alkoholholdig drikke som serveres i samband med måltid være det som inngår i billettprisen. Det er mange barn i kabinen på disse flygningene, og vi vil gjerne bidra til at reisene skal være så hyggelig som mulig for alle, opplyser Johansen i en epost." Link til artikkel: https://www.tv2.no/a/10461023/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
Flyjunkie
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har selv vært med på at en kar i sin fineste dress med stresskoffert på 1C klarte å hive nedpå 2,5 vinflasker fra tralla før landing på en meget direkte OSL-KRS rute, ble nesten imponert over tempoet hans der jeg satt og prøvde å tvinge ned en Mikeller før vi nådde gate. Skal sies at nr 3 måtte plinges etter, men da det kun var oss to og en annen foran var det bare blide miner fra purser.
Om man holder det tempoet ned til sydholmene er det ikke rart det blir bråk ombord før man sovner et sted over Frankrike med 3,5 i promille, så jeg skjønner godt det er begrensninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Jeg skjønner godt at de har begrensninger på de typiske Syden-rutene, så for meg Robban og Berra i Sällskapsresan da jeg leste det forrige innlegget ditt. Last edited by Millemor; 29-06-2021 at 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det er jo strengt tatt en bedring fra tidligere, da enkelte i kabinen definerte det til kun 1 enhet gratis, deretter måtte det betales. For noen. For andre var det ingen grense.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at SAS kun tillater at man har et kolli håndbagasje og at man ikke kan ha med PC-veske/håndveske e.l. i tillegg til f.eks. kabinkoffert. Hvor strengt praktiseres dette?
Hadde tenkt å ha med sekk med laptop og kamerautstyr, samt håndveske. De får plass oppi kabinkofferten min, så det skal gå fint å legge begge deler under setet foran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så forrige uke flere som fikk påpekt for mye håndbagasje ved ombordstigning, med påminnelse om å skjerpe seg til neste gang. Samme ved feil type munnbind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 |
Flyjunkie
|
![]()
Mener bestemt at 1 kolli bagasje + laptop er innafor?
"Du kan alltid ta med deg minst én håndbagasje og én personlig eiendel, som en liten håndveske eller bærbar datamaskin, i kabinen gratis. " https://www.sas.no/reiseinfo/bagasje/handbagasje/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Jeg har de siste ukene hatt et stort antall turer med SAS innenlands, og flyr alltid med en liten trillekoffert og pc-veske. Aldri fått noen kommentarer eller påpakning pga det. Er EBD, så mulig derfor de gir litt mer slack, men heller ikke sett andre fått "kjeft" på grunn av samme. Er det jo noen som reagerer kan du jo bare legge den minste enheten din nede i den største om du har plass. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Last edited by C-klasse; 05-07-2021 at 20:22. Reason: Korrektur |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reker, gulrøtter og poteter fra Stora Tollby Gård denne gangen. Ingen like stor höjdare som kyllingbrystet men den syltede fennikelen satte spiss på måltidet. Rekene var noe tafatte. Normalt terningkast 4, men oppjusterer til 5 fordi det er morsomt å få servering ombord igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |