![]() |
|
![]() |
#1081 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men aldri en spøk uten et snev av alvor...
Jeg har selv fått reprimande for å ha brukt den beryktede call-knappen da jeg ville kjøpe en deodorant en gang de ga blaffen i å gå med taxfree-vogna, mens å be om servering etter at tralla har gått og CC har blitt til gardinmafiaen og gjemt seg - om det så er igjen tre timer av en fire timers flight - ofte er absolutt no-go. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy med både Jet Time (BOO-TRD), CityJet (TRD-SVG) og Cimber (SVG-CPH) for SAS i juli, og helt konsekvent nærmest insisterte de alle på at jeg måtte forsyne meg med mer fra vogna. "Helt sikker på at det ikke skal være noe mer? Det er inkludert i Plus!". På SVG-CPH var det intet problem å få en Polarrull i tillegg til fresh bite. Fikk til og med tilbud om en til. Flyvninger operert av SK selv, derimot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal fly Oslo-Berlin med kveldflyet, noen som vet om det serveres et eget måldtid (og i tilfellet hva) eller om man kun kan velge muffins etc fra vognen? (billett i pluss)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De pleier vel å servere en eller annen anretning på ruter utenfor Norden. Er du sulten nok, så glir det ned. Kan alternativ gardere deg med å spise noe i loungen, selv om utvalget der ikke akkurat er all verden heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Torsdag i loungen er vel wienerpølser med lompe/brød.
![]() Ellers er det vel de nye snakcsbitene ombord såvidt jeg husker. Varierer litt hva det er... Mye god mat i god drikke da! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe, takk svar. Er ikke i dag jeg skal reise, men på fredag. Har bare 50 minutter connection i Oslo, så jeg rekker neppe loungen. Får vel ikke sette meg på flyet skrubbsulten ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Jeg ville stoppet og revet med meg noe mat eller spist noe på vei til gate. Men kanskje ikke spist meg dundremett. Plutselig får du noe helt ok om bord og plutselig noe som er helt krise. Så passe mett er en god plan før en tur i PLUS ![]()
![]() |
![]() |
#1090 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det vanlig Plus-konsept ombord på ruter som flys av Cimber med SK-flightnummer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, det er det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forleden dag fløy jeg sentpåkveldenflight fra OSL til BGO. Etappen var dagens siste og tidligere på dagen hadde tog gjennom Sverige til CPH og fly CPH til OSL blitt benyttet på ettermiddagen, med en pils eller to underveis.
På domestic-etappen fra OSL til BGO fikk jeg beskjed om at jeg kunne ikke få både øl og vin, jeg satt på plus, etter ordre fra skjenkemyndighetene. Innenlands hadde de lov å gi en alkohol da det var en velkomstdrikk, men bare en. Har forsøkt å google meg frem til fakta uten hell. Så stemmer det at det kun er lov å dele ut en alkohol på domestic? Vil jo anta at begrensningen ikke gjelder i GO da det er litt forskjellige regler for salg(GO) og inclusive(PLUS). Eller kan det hende at CC bare syntes at en fikk holde for meg, og å skylde på skjenkeregler pleier å avvæpne eventuell diskusjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Vi får lov til dette da man servere snacks/mat etc. Men skjenkekontrollen er på, å vi er også restriktive med dette etter streng ordre fra selskapet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Betyr det at dere egentlig ikke kan servere øl eller vin om man ikke samtidig tar i mot noe spiselig?
![]() |
#1095 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har det lykkes noen å finne den faktiske lov eller forskrift som ligger til grunn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
一期一会
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
200-500 spenn ekstra for + og da får en snack, Mikkeller og ekstra EB-points. Sitte bak på GO og en må betale 60 spenn for Mikkeller-deal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#1099 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Helt konsekvent er det (heldigvis) ikke ennå, vanka både rød og hvit på hyggelig innenriksflyvning for et par uker siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |