Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-08-2016, 12:41   #1081
Sundet81
ScanFlyer Blue

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Nei, det stemmer ikke. Bare en spøk fra min side!
Men aldri en spøk uten et snev av alvor...

Jeg har selv fått reprimande for å ha brukt den beryktede call-knappen da jeg ville kjøpe en deodorant en gang de ga blaffen i å gå med taxfree-vogna, mens å be om servering etter at tralla har gått og CC har blitt til gardinmafiaen og gjemt seg - om det så er igjen tre timer av en fire timers flight - ofte er absolutt no-go.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2016, 14:28   #1082
Tornerose
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Men aldri en spøk uten et snev av alvor...

Jeg har selv fått reprimande for å ha brukt den beryktede call-knappen da jeg ville kjøpe en deodorant en gang de ga blaffen i å gå med taxfree-vogna, mens å be om servering etter at tralla har gått og CC har blitt til gardinmafiaen og gjemt seg - om det så er igjen tre timer av en fire timers flight - ofte er absolutt no-go.
Uff, finnes det noen skriftlig på hva som er rett? Har liksom ikke lyst til å være kravstor. Digg med kiosken de har i business på langruter
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 20:16   #1083
Lumpen
ScanFlyer Blue

Lumpen's Avatar

Fløy med både Jet Time (BOO-TRD), CityJet (TRD-SVG) og Cimber (SVG-CPH) for SAS i juli, og helt konsekvent nærmest insisterte de alle på at jeg måtte forsyne meg med mer fra vogna. "Helt sikker på at det ikke skal være noe mer? Det er inkludert i Plus!". På SVG-CPH var det intet problem å få en Polarrull i tillegg til fresh bite. Fikk til og med tilbud om en til. Flyvninger operert av SK selv, derimot...
Lumpen is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 21:33   #1084
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Lumpen View Post
Fløy med både Jet Time (BOO-TRD), CityJet (TRD-SVG) og Cimber (SVG-CPH) for SAS i juli, og helt konsekvent nærmest insisterte de alle på at jeg måtte forsyne meg med mer fra vogna. "Helt sikker på at det ikke skal være noe mer? Det er inkludert i Plus!". På SVG-CPH var det intet problem å få en Polarrull i tillegg til fresh bite. Fikk til og med tilbud om en til. Flyvninger operert av SK selv, derimot...
Du har et poeng der. Fløy CityJet til HEL forrige måned og fikk én ekstra polarrull, utsultet som jeg var. Med SK hadde et slik Oliver Twist-øyeblikk straks blitt belønnet med ti stokkeslag fra purser og seat of shame på 32B resten av turen.
Old 11-08-2016, 13:08   #1085
cbcb
ScanFlyer Blue

Skal fly Oslo-Berlin med kveldflyet, noen som vet om det serveres et eget måldtid (og i tilfellet hva) eller om man kun kan velge muffins etc fra vognen? (billett i pluss)
cbcb is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 14:35   #1086
Sundet81
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by cbcb View Post
Skal fly Oslo-Berlin med kveldflyet, noen som vet om det serveres et eget måldtid (og i tilfellet hva) eller om man kun kan velge muffins etc fra vognen? (billett i pluss)
De pleier vel å servere en eller annen anretning på ruter utenfor Norden. Er du sulten nok, så glir det ned. Kan alternativ gardere deg med å spise noe i loungen, selv om utvalget der ikke akkurat er all verden heller.
Old 11-08-2016, 14:46   #1087
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Torsdag i loungen er vel wienerpølser med lompe/brød.

Ellers er det vel de nye snakcsbitene ombord såvidt jeg husker. Varierer litt hva det er... Mye god mat i god drikke da!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 14:51   #1088
cbcb
ScanFlyer Blue

Hehe, takk svar. Er ikke i dag jeg skal reise, men på fredag. Har bare 50 minutter connection i Oslo, så jeg rekker neppe loungen. Får vel ikke sette meg på flyet skrubbsulten ;-)
cbcb is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 15:10   #1089
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by cbcb View Post
Hehe, takk svar. Er ikke i dag jeg skal reise, men på fredag. Har bare 50 minutter connection i Oslo, så jeg rekker neppe loungen. Får vel ikke sette meg på flyet skrubbsulten ;-)
Ikke gå i SAS balja skrubbsulten. Det er en usannsynlig dårlig plan.

Jeg ville stoppet og revet med meg noe mat eller spist noe på vei til gate. Men kanskje ikke spist meg dundremett. Plutselig får du noe helt ok om bord og plutselig noe som er helt krise.

Så passe mett er en god plan før en tur i PLUS

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 11:35   #1090
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Er det vanlig Plus-konsept ombord på ruter som flys av Cimber med SK-flightnummer?
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2016, 12:14   #1091
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Er det vanlig Plus-konsept ombord på ruter som flys av Cimber med SK-flightnummer?
Ja, det er det.
Old 25-11-2016, 14:48   #1092
Utenbys
ScanFlyer Blue

Utenbys's Avatar

Forleden dag fløy jeg sentpåkveldenflight fra OSL til BGO. Etappen var dagens siste og tidligere på dagen hadde tog gjennom Sverige til CPH og fly CPH til OSL blitt benyttet på ettermiddagen, med en pils eller to underveis.

På domestic-etappen fra OSL til BGO fikk jeg beskjed om at jeg kunne ikke få både øl og vin, jeg satt på plus, etter ordre fra skjenkemyndighetene. Innenlands hadde de lov å gi en alkohol da det var en velkomstdrikk, men bare en. Har forsøkt å google meg frem til fakta uten hell.

Så stemmer det at det kun er lov å dele ut en alkohol på domestic? Vil jo anta at begrensningen ikke gjelder i GO da det er litt forskjellige regler for salg(GO) og inclusive(PLUS). Eller kan det hende at CC bare syntes at en fikk holde for meg, og å skylde på skjenkeregler pleier å avvæpne eventuell diskusjon?
Old 25-11-2016, 21:46   #1093
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by Utenbys View Post
Forleden dag fløy jeg sentpåkveldenflight fra OSL til BGO. Etappen var dagens siste og tidligere på dagen hadde tog gjennom Sverige til CPH og fly CPH til OSL blitt benyttet på ettermiddagen, med en pils eller to underveis.

På domestic-etappen fra OSL til BGO fikk jeg beskjed om at jeg kunne ikke få både øl og vin, jeg satt på plus, etter ordre fra skjenkemyndighetene. Innenlands hadde de lov å gi en alkohol da det var en velkomstdrikk, men bare en. Har forsøkt å google meg frem til fakta uten hell.

Så stemmer det at det kun er lov å dele ut en alkohol på domestic? Vil jo anta at begrensningen ikke gjelder i GO da det er litt forskjellige regler for salg(GO) og inclusive(PLUS). Eller kan det hende at CC bare syntes at en fikk holde for meg, og å skylde på skjenkeregler pleier å avvæpne eventuell diskusjon?
Vi får kun lov å gi ut en alkoholholdig drikke innenriks, å det er som en "mealbeverage"
Vi får lov til dette da man servere snacks/mat etc. Men skjenkekontrollen er på, å vi er også restriktive med dette etter streng ordre fra selskapet.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2016, 22:51   #1094
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Vi får kun lov å gi ut en alkoholholdig drikke innenriks, å det er som en "mealbeverage"
Vi får lov til dette da man servere snacks/mat etc. Men skjenkekontrollen er på, å vi er også restriktive med dette etter streng ordre fra selskapet.
Betyr det at dere egentlig ikke kan servere øl eller vin om man ikke samtidig tar i mot noe spiselig?

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2016, 10:13   #1095
Utenbys
ScanFlyer Blue

Utenbys's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Takk for svar.

Har det lykkes noen å finne den faktiske lov eller forskrift som ligger til grunn?
Old 26-11-2016, 11:00   #1096
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

Quote:
Har det lykkes noen å finne den faktiske lov eller forskrift som ligger til grunn?
http://www.sasgroup.net/en/wp-conten...on-Analyst.pdf ?
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2016, 11:37   #1097
Utenbys
ScanFlyer Blue

Utenbys's Avatar

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Interessant lesing, men denne kvartalsrapporten fokuserer hverken på kranglete skjenkeregler i Norge eller hvor smart introduksjonen av Mikkeller er for å lirke ut av folk de ekstra kronene det koster for +
200-500 spenn ekstra for + og da får en snack, Mikkeller og ekstra EB-points. Sitte bak på GO og en må betale 60 spenn for Mikkeller-deal
Old 26-11-2016, 11:52   #1098
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Interessant lesing, men denne kvartalsrapporten fokuserer hverken på kranglete skjenkeregler i Norge eller hvor smart introduksjonen av Mikkeller er for å lirke ut av folk de ekstra kronene det koster for +
200-500 spenn ekstra for + og da får en snack, Mikkeller og ekstra EB-points. Sitte bak på GO og en må betale 60 spenn for Mikkeller-deal
Tipper Edvard mener at SAS skylder på sjenkeregler, men at det i realiteten er et spørsmål om kostnadsbesparelser.
Old 26-11-2016, 11:55   #1099
Eirik
Livsnyter

Helt konsekvent er det (heldigvis) ikke ennå, vanka både rød og hvit på hyggelig innenriksflyvning for et par uker siden.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2016, 19:21   #1100
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Helt konsekvent er det (heldigvis) ikke ennå, vanka både rød og hvit på hyggelig innenriksflyvning for et par uker siden.
Helt konsekvent kommer det sannsynligvis heller aldri til å bli, da SAS ikke akkurat er kjent for dette.
Herlov is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules