Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2015, 23:11   #601
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Ryker innsjekket bagasje er vi på DY-nivå..
Man ser nok litt til USA samt på hva 'naboen' gjør .. her var bagasje noe av det første som gikk, men med 'rett kredittkort' og status beholder man en del av fordelene - hvis man kan kalle det for det ...

United (et 'godt gammelt fullserviceselskap') har vært i fremste rekke hele veien - de prøvde seg til og med (til skrik og hyl) på BOB på IC-rutene .. og regn med at de gjør det igjen hvis de føler markedet er modent ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 28-02-2015, 23:11   #602
Are G
EBD

Quote:
Originally Posted by Dash View Post
+1

Det er bingo om hva man får på den ruten. Sist kjøpte jeg oppgradering på OT.(er ikke EBG). Men kun te og kaffe ble servert Nå fikk jeg riktignok brukt både lounge og fast-track, men uansett veldig dårlig....
Helt klart.
Har fått noen invitasjoner til å kjøpe oppgradering på denne ruten men ser ikke helt verdien sett i forhold til hva man får igjen i lufta.
Fasttrack og lounge har jeg uansett.

Har blitt oppgradert til plus tre ganger siste året og kun en gang har jeg klart å få meg en muffin. De to andre gangene var det kun kaffe/te.

Last edited by Are G; 28-02-2015 at 23:14.
Are G is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2015, 23:17   #603
Are G
EBD

Trist at det skal forsvinne så mye.
Samtidig, personlig er det ok for meg at SAS er slik.
Jeg får vel et billigere *G-kort enn jeg ville fått ellers, og det kommer meg tross alt til gode hver fredag hvor jeg suser igjennom fasttrack og rett bort i loungen, og når jeg drar på ferie kan jeg nyte andre star-selskaper som har bedre service..
Tror nok det er verre for de som er vant til å fly Lufthansa som tilfeldigvis hiver seg på SAS FRA-OSL-TRD eller hva det måtte være.....
Are G is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2015, 23:46   #604
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Her på fredagen var det kun servering av kaffe/te til passasjerer i Plus mellom Oslo og Kristiansand.

Vi i Go fikk en liten sjokolade istedenfor. Jeg håper det var en naturlig forklaring på dette og ikke et nytt konsept..
Det er riktignok en relativt raskt tur men jeg setter pris på en kopp varm drikke uansett.
Reiste samme strekk i Plus for to uker siden. Da ble det annonsert at det kun var servering av kaffe/te, så jeg takket pent nei ettersom jeg var mest sulten. Observerte like etterpå at vognen var full av brus/chips/lefser etc, samtidig som at de på radene bak fikk dette servert på forespørsel. Ble sittende igjen som et lite spørsmålstegn.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2015, 18:52   #605
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Watergate-skandalen har tatt en ny vending: Jeg ble nektet en flaske vann i Plus CPH-OSL nå i ettermiddag. Begrunnelsen? "Det er så mange som vil ha vann, så du får bare et glass". Først når flyet var på bakken kom jeg på de nye reglene for de med Diamant og gratis drikke i Go. Det betyr at hvis jeg hadde reist i Go så kunne jeg krevet en vannflaske gratis? Gud vet hva de tenker på/med... En stk. klage blir oversendt Diamant-mailen før påsken er over.

Edit: For ordens skyld vil jeg si at de over høyttaleranlegget opplyste om at "For deg i Go kan vannflasker kjøpes for kr 25,-"

Last edited by Fly med oss; 05-04-2015 at 18:55.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2015, 19:42   #606
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Det kommer nok et nytt underpunkt i "det som i utgangspunktet skulle være en veldig enkel meny"

* SAS Plus pasasjerer kan få en flaske vann dersom personalet ombord er i godt humør og dersom SAS har husket å laste nok vann ombord. Dersom de to forrige punktene ikke er oppfylt så vil du få et halvt glass med vann, men med lovnad om påfyll hvis du som pasasjer trykker 25 ganger på ringeknappen i panelet over deg. Diamantmedlemmer som reiser i Go har anledning til å forsøke å få en flaske vann gratis, vær forberedt på krangling! Husk! SAS Go pasasjerer kan til en hver tid få en flaske vann for 20kr uavhengig av tilgjengelighet.

Enkelt og greit!

Last edited by RedLine; 05-04-2015 at 19:47.
RedLine is online now   Reply With Quote
Old 05-04-2015, 20:06   #607
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Watergate-skandalen har tatt en ny vending: Jeg ble nektet en flaske vann i Plus CPH-OSL nå i ettermiddag. Begrunnelsen? "Det er så mange som vil ha vann, så du får bare et glass". Først når flyet var på bakken kom jeg på de nye reglene for de med Diamant og gratis drikke i Go. Det betyr at hvis jeg hadde reist i Go så kunne jeg krevet en vannflaske gratis? Gud vet hva de tenker på/med... En stk. klage blir oversendt Diamant-mailen før påsken er over.

Edit: For ordens skyld vil jeg si at de over høyttaleranlegget opplyste om at "For deg i Go kan vannflasker kjøpes for kr 25,-"
Herre. Tragikomisk. De kan altså ikke spandere en flaske vann i Plus? Med mindre de fikk lastet mindre vann enn bestilt fra catering, så er vel dette største lavmål i Plus fram til nå.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2015, 21:02   #608
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Herre. Tragikomisk. De kan altså ikke spandere en flaske vann i Plus? Med mindre de fikk lastet mindre vann enn bestilt fra catering, så er vel dette største lavmål i Plus fram til nå.
Ikke uenig med deg i dette.

SAS har verdens mest kompliserte serveringspolitikk.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2015, 22:11   #609
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
SAS har verdens mest kompliserte serveringspolitikk.
What Cecilie said. Seriously.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 08:05   #610
mann78
ScanFlyer Blue

Det er slutt på sandwich på innland. Kun wasaknekkebrødgreia fikk jeg beskjed om . Enda det er sandwich i menyen.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 08:07   #611
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Det har ikke vært sandwich på innland siden før oppstarten av Plus, altså på flere år.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 08:17   #612
ILS2
ScanFlyer Gold

I mellomtiden durer Kjos-ern på og byr på cheeseburger på alle avganger over 1 time. Slo til på en sånn akkompagnert av chips og øl på nord-sør nylig. Ble 125 kroner fattigere, men fortsatt godt innenfor besparelsen sammenlignet med SAS. Bolagets servicekonsert på innenlands, med ingenting vettugt å spise og "gamle tanter" som passer på at du ikke stikker av med vannflasker og mer enn èn enhet med alkohol, er bare trist.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 08:57   #613
grove
ScanFlyer Blue

Begynner å bli veldig LCC-wannabe dette bolaget nå......
Personlig tror jeg de kutter kostnader på feil steder.
Kutt som merkes av passasjerene er sjeldent en god løsning i lengden. Da flyr man heller me selskaper hvor det fortsatt finnes service.
grove is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 10:14   #614
ToreD
Flydiot

Men har ikke de ansatte i SAS mail? Eller telefon? Hva med postkasse?
Hvor jæ.... vanskelig kan det være å få frem instruksen på hvordan det SKAL være? Det må jo være totalt mangel på info i selskapet? Eller er det så mange CC som tror de er hevet over regelverket og heller gjør som de selv synes er bra akkurat den dagen??
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 10:28   #615
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Hvor jæ.... vanskelig kan det være å få frem instruksen på hvordan det SKAL være? Det må jo være totalt mangel på info i selskapet? Eller er det så mange CC som tror de er hevet over regelverket og heller gjør som de selv synes er bra akkurat den dagen??

Joda, all kommunikasjon foregår på Bolagets Intra Fax System.

Altså, hvis vi som passasjer opplever servicekonseptet komplisert, så klarer jeg ikke å forestille meg hvordan de som faktisk jobber med dette, klarer å holde tunga rett.
Old 06-04-2015, 10:33   #616
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Dette er en ting, som selvsagt burde vært bedre, men det største problemet til SAS er at de gir instukser internt på hvordan ting skal gjøres, og så sier noe helt annet utad. Når de ikke en gang på 3 (eller er det 4 nå) forsøk klarer å få sendt ut en meny som sier at det er begrensninger på tilbudet på enkelte avganger. I stedet står det nå dette:
Quote:
Enjoy the entire menu for free!
Quote:

When you need a little bit more, SAS PLUS is the key. Here you’ll find
every possible offering to meet your needs between breakfast and dinner.
Enjoy all meals, and all snacks and drinks for free!

Dette står da under All Fligths, med bilde av et rundstykke. Er det da rart at folk blir overrasket når de får beskjed at, nei, dette har vi ikke på innland. Hvor vanskelig kan det være å lage en meny som stemmer med virkeligheten? Eller ønsker man ikke å vise hvordan virkeligheten er, og håper heller at folk ikke ber om noe av det de etter sigende skal få?

https://www.sas.no/upload/SAS%20Norw..._8s%5b2%5d.pdf

Old 06-04-2015, 10:38   #617
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post

Uten behov for å unskylde inkonsistensen mellom hva CC får av info, hva som står på WEB og andre trykte menyer så vil jeg tro at den CC som leste opp
dagens meny her har kjørt på autopilot / lest, men det var nok catering som mulighen hadde lastet lite vann.

Men du fikk jo et glass vann ? , og et til om du ville , så katastrofen var vel ikke så stor ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 10:52   #618
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Uten behov for å unskylde inkonsistensen mellom hva CC får av info, hva som står på WEB og andre trykte menyer så vil jeg tro at den CC som leste opp
dagens meny her har kjørt på autopilot / lest, men det var nok catering som mulighen hadde lastet lite vann.

Men du fikk jo et glass vann ? , og et til om du ville , så katastrofen var vel ikke så stor ?
Dette skjer stadig vekk, at de ikke vil gi fra seg en flaske. Kun et glass, og med lovnad om påfyll. Dette påfyllet får man skjelden, og da kun etter gjentatt plinging. Jeg ber derfor instendig om en flaske, selv om de prøver seg med nei, nettopp med argumentet om at påfyll er bare mye styr for begge parter, og vanligvis får jeg da min flaske.
Old 06-04-2015, 12:03   #619
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Skulle nesten tro CC fikk bonus om de deler ut mindre enn x liter vann på en flight...
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 12:37   #620
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Skulle nesten tro CC fikk bonus om de deler ut mindre enn x liter vann på en flight...
Du er vel ikke så langt fra sannheten. De får provisjon fra salg om bord, så hvis de har 30 flasker vann og "gir bort" 15 flasker i Plus og selger 15 flasker i Go så har de redusert provisjonen sin i forhold til å dele ut noen glass med vann i Plus for deretter å selge resten av flaskene i Go. Jeg tipper dette er noe av det som ligger bak de siste observasjonene i Watergate-skandalen. Kanskje de skal begynne med å åpne opp esker med chips for å dele ut en håndfull flak til hver passasjer i Plus som ber om det?
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules