Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-05-2014, 08:42   #241
Fbu76
ScanFlyer Blue

Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Fløy HAM-CPH i CRJ900 sist mandag. Flytid 50 min og full brakke. Ingen kaffe eller te i GO. De delte ut en liten juiceboks til hver. Er dette vanlig?

I følge reklamen skal det være gratis kaffe eller te i alle SAS-fly. Nå skal vel det sies at på en så kort tur i et så trangt fly, så er vel dette beste løsningen. Skjønner bare ikke at de hele tiden driver og overselger produktet med gratis internet, kaffe osv.
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2014, 08:44   #242
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Fløy HAM-CPH i CRJ900 sist mandag. Flytid 50 min og full brakke. Ingen kaffe eller te i GO. De delte ut en liten juiceboks til hver. Er dette vanlig?

I følge reklamen skal det være gratis kaffe eller te i alle SAS-fly. Nå skal vel det sies at på en så kort tur i et så trangt fly, så er vel dette beste løsningen. Skjønner bare ikke at de hele tiden driver og overselger produktet med gratis internet, kaffe osv.

Ikke kaffe/te på korte flighter ut fra/til CPH. Det var det ikke tidligere heller
Old 04-05-2014, 09:21   #243
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:

Høh? SK har vel aldri oversolgt sitt produkt med gratis internett. Såvidt jeg husker har de vært ganske så misfornøyd med internett i de 737-maskinene de har internett i. Og nå er det en stund siden jeg har flydd SK ut av CPH, men mener bestemt å huske at på CPH-LUX at det aldri var noe kaffe eller te som ble delt ut. (2011)
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2014, 10:22   #244
Fbu76
ScanFlyer Blue

SAS Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by OO-VLM View Post
Høh? SK har vel aldri oversolgt sitt produkt med gratis internett. Såvidt jeg husker har de vært ganske så misfornøyd med internett i de 737-maskinene de har internett i. Og nå er det en stund siden jeg har flydd SK ut av CPH, men mener bestemt å huske at på CPH-LUX at det aldri var noe kaffe eller te som ble delt ut. (2011)
Det jeg mener med oversalg er at når du logger på sas.no, så kommer det opp en fin blå boks med fordeler hos SAS (sikkert i motsetning til DY og lggnende). Der står det: Alltid med SAS til kr. 0,-: Kaffe,te & avis. Ikke noe forbehold om korte turer til/ fra CPH. Https:/www.sas.no

I medlemsfordelene for Eurobonus https://www.sas.no/eurobonus/om-euro...medlemsnivaer/ står det "Gratis WiFI ombord". Synes dette er et forholdsvis bra eksempel på oversalg når under 10% av flåten (10 stk så vidt jeg vet) med varierende stabilitet har WiFI ombord.

Jeg vet selvfølgelig at markedsføring skal bestå av enkle budskap, og at alle unntakene ikke kan taes med i slagordene.

Synes personlig at det er fornuftig å ikke servere kaffe på en slik rute. Må vel også si at denne saken kanskje ikke er den viktigste saken på dette forumet. Ville bare påpeke forskjellen mellom markedsføring og realitet.
Old 04-05-2014, 15:54   #245
O_K_
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Glass med vann skal fortsatt være gratis (må betale for flaske) så høres ut som nok et crew som tolker det litt feil
Min erfaring er at det er ganske mange crew som tolker dette feil, ikke i næreheten av halvparten, men man trenger ikke ta veldig mange turer før man må krangle om vann. Dette er noe SAS bør ta tak i fordi det gir et veldig negativt inntrykk for de som tror de skal få noe, og så plutselig blir nektet. Vil vel tro at SAS bruker noe tillsvarende "mystery shoppers" i etterkant av at de legger om konseptene sine for å se hvordan det fungerer, så det er rart at de enda ikke har fanget opp og fått tatt tak i alle avvikene i forbindelse med gratis vannglass.
Old 04-05-2014, 15:56   #246
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by O_K_ View Post
Min erfaring er at det er ganske mange crew som tolker dette feil, ikke i næreheten av halvparten, men man trenger ikke ta veldig mange turer før man må krangle om vann. Dette er noe SAS bør ta tak i fordi det gir et veldig negativt inntrykk for de som tror de skal få noe, og så plutselig blir nektet. Vil vel tro at SAS bruker noe tillsvarende "mystery shoppers" i etterkant av at de legger om konseptene sine for å se hvordan det fungerer, så det er rart at de enda ikke har fanget opp og fått tatt tak i alle avvikene i forbindelse med gratis vannglass.
Så kan man jo håpe at de som er misfornøyde bruker litt tid på å sende en melding til CR og ikke bare skriver på forumet. Det gjør jeg hver gang det er noe jeg synes bør forbedres, eller at de ikke leverer i henhold til praksis.
Old 04-05-2014, 16:04   #247
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Det jeg mener med oversalg er at når du logger på sas.no, så kommer det opp en fin blå boks med fordeler hos SAS (sikkert i motsetning til DY og lggnende). Der står det: Alltid med SAS til kr. 0,-: Kaffe,te & avis. Ikke noe forbehold om korte turer til/ fra CPH. Https:/www.sas.no
Ah ok da forstår jeg hva du mener. Når det gjelder sas.no differensierer de ikke mellom WF eller SK når du bestiller på sas.no, selv om det er forskjelliger i produktet mellom de to selskapene. Tydeligvis har de bare kjørt inn en og samme kode på bestillingsbilde som ikke snapper opp forskjellen som faktisk eksisterer. Skal du ta sas.no bokstavelig, er det tydeligvis lounge på TRF når du kjøper plus
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2014, 17:28   #248
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Tror dette er forholdsvis nytt. Blant de mange fotnotene i den nye menyen ombord står det noe slikt som at på <en rekke korte ruter> serveres jus p.g.a. kort flytid. Uansett en forbedring. Jeg har ihvertfall aldri fått noe på SVG-BGO før (bortsett fra frokost før kl. 9 da).
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2014, 19:15   #249
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

SAS har endret teksten til "Vi byr alltid på kaffe og te om bord uansett tid på døgnet." på denne siden i alle fall:

http://www.sas.no/alt-om-reisen/ombord/innenriks-norge/
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2014, 19:19   #250
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
SAS har endret teksten til "Vi byr alltid på kaffe og te om bord uansett tid på døgnet." på denne siden i alle fall:

Men på "Alltid med SAS" får du framleis vatn. http://www.sas.no/alltid-med-sas/. Idag og i går var eg trøtt og spurde ikkje/fekk ikkje med meg kva som skjedde rundt meg.
Old 04-05-2014, 21:46   #251
Fbu76
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by orhel View Post

Ovenstående gjelder vel strengt tatt Norge innenriks, men denne gjelder innen Skandinavia og Europa (til tross for filnavnet) og sier det samme:

Se første punkt:

http://www.sas.no/alt-om-reisen/ombo...i-skandinavia/
Old 05-05-2014, 14:53   #252
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Oppdatering i sagaen om gratis vann.

LHR-CPH - gratis glass med vann
CPH-OSL - "kaffe og te er gratis, vann kan kjøpes for 25,-" - det morsomme var at mens den fremre trallen fortalte at vann måtte kjøpes, ga den bakre tallen gratis glass med vann.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2014, 14:20   #253
Isbamse
ScanFlyer Molded

Default SAS: kun snacks mellom nord og sør

Fløy SAS TOS-OSL i går kveld og oppdaget at o skræk og gru, eneste serveringstilbud var muffins og knekkebrød med kremost. Ingen sandwich, ingen wraps. Hadde heldigvis med et rundstykke i sekken som tok den verste sulten... Noen som vet når de begynte med det?

I følge den svenske flyverten var det "mina landsmän i styrelsen" som ikke helt hadde skjønt hvor langt Norge var. Jeg var visst ikke den første om bemerket det, og kabinpersonalet skulle sende beskjed til de høyere makter. Det tror jeg er lurt, man kan få grumpy pax av så dårlig serveringstilbud på lange ruter.

Evt får vi starte en fjesbokgruppe
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2014, 14:33   #254
JoeW
ScanFlyer Rusty

Default Re: SAS: kun snacks mellom nord og sør

Innført 1. April mener jeg.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2014, 15:06   #255
RSL
ScanFlyer Silver

Alt som de selger ombord kan man vel uansett kjøpe på flyplassen før man går ombord?
RSL is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2014, 15:16   #256
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Default SAS: kun snacks mellom nord og sør

Quote:
Originally Posted by RSL View Post
Alt som de selger ombord kan man vel uansett kjøpe på flyplassen før man går ombord?

Det burde vel være unødvendig når man reiser med et premiumprodukt som tross alt SAS ønsker å tilby, og ikke minst tar seg betalt for. Hva er da feks hensikten med aviser? Man kan jo kjøpe dette før man går ombord!?

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2014, 16:22   #257
Frode789
ScanFlyer Blue

Frode789's Avatar

Seriøst? Dette er jo idiotisk, på ruter mellom nord-sør bør det være mulig å kjøpe noen form for mat.
Frode789 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2014, 20:06   #258
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Frode789 View Post
Seriøst? Dette er jo idiotisk, på ruter mellom nord-sør bør det være mulig å kjøpe noen form for mat.
Reiste direkteruten OSL-LYR i Plus. Flytid 2t 50 min.

Hva fikk jeg? Et Wasa knekkebrød og en flaske vann...
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2014, 20:33   #259
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Air France og UTA hadde vel et lignende konsept på alle sine innenlandsruter i gamle dager, hvis jeg husker rett. Og de har innenriksruter som bl.a. går til Karibien ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2014, 23:01   #260
Dreamy
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Reiste direkteruten OSL-LYR i Plus. Flytid 2t 50 min.

Hva fikk jeg? Et Wasa knekkebrød og en flaske vann...
Når fløy du denne?
Dette er det gjort om på! Thank god.
Dreamy is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules