![]() |
|
![]() |
#641 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
|
![]()
Det som slår meg er at dersom man er hyggelig med Crew pleier man å få både drikke og snacks i store baner i plus, Men når jeg ser ordlyden til enkelte her inne kan jeg fort forstå at man blir parkert med en sur lefse og en halvdaff ramlosa ( yep, litt mye syting for min smak).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
Unnskyld meg, men jeg går alltid ombord med en veldig vennlig innstilling til Crew. Men skifter utrolig fort over når jeg til tross for å være veldig hyggelig blir behandlet som om jeg er en plage. Jeg er en kunde, jeg betaler for en tjeneste de leverer. Da forventer jeg litt profesjonalitet. Det som irriterer nesten grenseløst er disse vannflaske episodene. Er det mangel på vann så har jeg ingen problemer med å akseptere det, da er et glass helt fint. Men når du to rader lengre bak, over i Go ser at flaskene blir delt ut gladelig mot betaling, da kjenner jeg at det blir litt varmt.
Med det sagt så tror jeg de aller fleste med meg selv er jevnt over godt fornøyd, det er jo langt i fra at dette er tilfellet på hver eneste tur. Av 10 turer for meg så er: 3 stk. Meget godt fornøyd, 5 stk. Ikke noe spesielt og bemerke, 2 stk. Skikkelig misfornøyd. Desverre så er tendensen at det er de dårlige turene som kommer frem her og dermed blir det tildels mye klaging. Forøvrig positivt at de prøver å lage litt mer stabilt produkt for Plus med "day meal" også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Å gå hen å generalisere andre medlemmers adferd basert på egne erfaringer grenser mot forumtrolling, men nok om det.
Problemet for SAS var jo at introduksjonen av Plus (åpenbart) var ment som et kostnadsreduserende tiltak in-flight. Det var nok en del på økonomikontoret som bråvåknet da de så at muffins, chips og wraps (sic!) forsvant ut i stort monn, slik at enhetskostnaden per pax kanskje til tider var høyere nå enn før Plus ble innført (da man fikk en boks + drikke, og ferdig med det). At de nå prøver å få et mer fast kostnadsbilde der passasjerene tilbys èn ting å spise, er forståelig, men i min bok bør det være enten det måltidet eller fritt valg av (flere) småsnacks som nå. Watergate er for meg et bra ord på et lite problem. LH-gruppen kjører Cola og sparkling water per glass i Business, men slipper unna med det fordi flaskene er store (type 1,5 liter) og påfyllingsrundene kommer jevnlig. Unntaket er Swiss som har vannflasker i setelommen i Business på intraeuropeisk. Virker mye mer smålig å bedrive samme rasjonering med 0,5-litersflasker. Legg til at det er mange folkesky galleytroll hos SAS som sjelden kommer frem etter endt serveringsrunde, slik at påfyll blir vanskelig - for ikke å si umulig - med mindre man plinger og plinger. Uansett; SAS har skapt denne røren selv med sitt ubegripelig kompliserte servicekonsept. Det er så mye unntak og regler at jeg har gitt opp å følge med. Som flere andre sier, del det inn etter flytid og ferdig med det. Øl og sprit må jo uansett forbli unntak i molbolandet Norge, men utover det burde flytid være styrende, ikke rute. Last edited by ILS2; 07-04-2015 at 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
<mod>
Før det sklir ut om andre medlemmer og yrkesgruppe(r). Fokuser på saken her og tenk to ganger før du trykker "Post" </mod>
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 249
|
![]()
Har aldri problemer med serveringen i Plus, aldri fått et nei, bare så det er sagt. Og ja, jeg er alltid hyggelig og ydmyk som passasjer, og det hjelper sikkert. Men SAS skal faktisk også levere et konsistent produkt, uansett om passasjeren er sprudlende glad eller trøtt og sliten. Jeg sier ikke at crewet skal være eksepsjonelle mot alle passasjerer hele tiden - men veldig kjekt når de er det - men de skal levere produktet som pax har betalt for. Uansett hvem av partene som måtte ha en dårlig dag.
Opplever SAS crew som vennlige, serviceinnstilte og hyggelige - stort sett. En av grunnene til at vi foretrekker SAS. Har sendt inn seks skrytemeldinger siden i fjor sommer på eksepsjonelt bra crew. Og to med konstruktiv tilbakemelding på grunn av skikkelig dårlig håndtering fra crewets side. Enkelte er dessverre så biske og gretne at det ikke spiller noen rolle, uansett hva man som passasjer gjør selv. Og det er leit å observere når det går ut over passasjerer som i utgangspunktet har en høflig og vennlig fremtoning, eller åpenbart har alvorlig flyskrekk og trenger et smil og litt forståelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]() Quote:
Min erfaring med SAS crew er forøvrig veldig bra (med unntak av den evige #vannglassgate i Go), jeg unngår uansett Plus sålangt det er mulig. Last edited by KristianSk; 07-04-2015 at 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Jeg spiser ofte knekkebrød, men den Wasa'en med "evighetsost" har jeg smakt én gang og aldri mer. For meg er grensen altså 0.
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
Jeg har sendt en klage til medlemsmailen for Diamant-kunder. Jeg tror mye av dette dreier seg om avstemming av forventninger. Gjennom ganske omfattende markedsføring så har vi blitt fortalt at ved å velge Plus så skal vi oppleve en merverdi i forhold til å velge Go. Da oppleves det merkelig (og urettferdig?) at det skal være vanskelig å få en flaske vann, når jeg vet at "min" flaske noen minutter senere ble solgt i Go for 25 kroner. Hadde jeg reist i Go denne gangen så hadde jeg akseptert at det var tomt for vannflasker. Jeg hadde til og med hatt forståelse for det om jeg satt bakerst i Plus og det samme hadde skjedd. Det blir litt som å sitte bakerst i Business på langdistanse og få beskjed om at det er tomt for kylling til hovedrett. Plus-konseptet oppleves dessverre som veldig lite forutsigbart, som mange innlegg i denne tråden viser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Men det jeg kan si at det er veldig stor forskjell på hva som sies og skrives her mot hva som kommer inn via customer care. Men vi som crew har ikke provisjon på noe salg ombord. Det väre seg tollfritt, eller noe annet. Nada/null/zip/nothing Last edited by SAS-Steward; 07-04-2015 at 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]() Quote:
Men: synes du helt ærlig at kritikken her er uberettiget? Selvfølgelig vil det fremstå som folk her har problemer på 90% av flightene, fordi man sjeldent poster når ting fungerer som det skal. Likevel synes jeg det er helt utrolig om man oppover i SAS-systemet ikke ser de åpenbare problemene som påpekes her og på Bonusfeber gang på gang. Hvorfor ikke 1) forenkle produktet (til det bedre eller verre, bare det er forutsigbart), og... 2) ...kommunisere det tydelig internt, slik at man ikke får ulik service og servering avhengig av crew...? Hvorfor tok det 3-4 menyrevisjoner før man klarte å få inn at det kun er én enhet innenriks pga norsk lovgivning? Hvorfor er det bedre servering på CPH-AMS enn på OSL-ALF, som er dobbelt så langt? Etc etc.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Jeg vet hva som gjelder, og hva som utkommuniseres til kunder. Det kommer mye kritikk også, men på en betydelig mer konstruktiv måte en det som kommer her på forumet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
|
![]()
Akkurat nå utkommuniseres det to forskjellige menyer til kundene. En på nett og en ombord...
Personlig syns jeg det var tipptopp å kunne velge fra vogna da jeg syns kylling med syltet blomkål og div puréer stort sett smaker hoggorm..
__________________
Upcoming flights: 12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO 29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR 05.04.15: LH 404 EWR-FRA 06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
|
![]()
Jeg ser at det er mye klaging på SAS og grad av service her. Jeg har en utelukkende positiv erfaring med SAS. Jeg kan ikke uttale meg om matservering da jeg er allergisk og maten ikke er trygg for meg. Det jeg har lyst til å uttale meg om er måten jeg blir møtt ombord med flyskrekk. Jeg er så kraftig angrepet at tårene spruter på vei ned mot flyet. Jeg har ikke flydd på 5 år før jeg var ute å fløy med SAS nå i påsken. Jeg følte meg så godt tatt vare på. Fikk hilse på piloter før take-off, flyvertinne/vert "passet" på meg under flighten osv. Jeg var på til sammen 4 flighter og har bare godt å si - jeg har ikke gullkort og flyr go - hvis det skulle ha noen betydning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]() Quote:
Ellers er det betryggende at tilbakemeldinger rett til selskapet er mer konstruktive enn utblåsninger på et nettforum. ![]() Quote:
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
|
![]()
Ja enig i at det ikke er helt det samme men det var nevnt litt oppe at dårlig holdning virket negativt på flyredde, derfor hadde jeg lyst til å nevne det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
"Vi bjuder alltid våra kunder på ett glas vatten ombord och därefter finns vatten på flaska till för försäljning." For å være helt ærlig så tror jeg de bare har skumlest klagen min, med mindre de seriøst mener man skal betale for noe som helst om bord når man reiser i Plus i Europa. Jeg har bedt de se på klagen min en gang til ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Nå skal ikke jeg sette meg til doms over vannflaske-Plus!, men DERSOM det er slik at SAS holder på å legge seg ut med gode kunder pga en flaske vann, så blir det litt... dumt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Kan man be om ramløsa og slippe problemet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |