![]() |
|
![]() |
#621 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Nå har jeg fortåelse for dette med kun 1 enhet alkohol på innenriks, at Norge har div. sære bestemmelser har jeg akseptert for lengst og gidder ikke stresse meg opp over.
Men SAS Plus er uansett en stor vits, hver gang jeg prøver å bestille mer enn 3-4 ting fra menyen så blir jeg avist og føler meg som en gal krimminel kjeltring. Reiser jeg i Go derimot så føler jeg meg bare gal, men får alltid det jeg ber om. Noen dager er temmelig travle og det er bortimot umulig å få spist noe fordi det å rekke flyet er en prioritet, da har jeg prøvd å hinte frempå at jeg er sulten og gjerne vil ha to salater. Det blir oftest nei, og oppfulgt av videre rapportering av meg som sinnsyk til resten av besetningen umiddelbart. Dette at jeg gjentatte ganger ikke har fått en flaske vann når jeg spør om det er bare så komitragisk og oppsummerer greit alt som er galt med Plus SAS går høyt ut med "velg Plus dersom du ønsker litt ekstra", ekstra av hva da? Ekstra høy pris? Ekstra dokø? Ekstra trangt ombord? Ekstra krangling om alt og ingenting? De må virkelig gjøre noe dersom de vil beholde de beste kundene, for meg med gullkort er jo Lufthansa Eco like bra som Plus. Jeg savner virkelig gamle Eco Extra og Business intra Europa. Har begynt å skrive klage hver eneste gang jeg er misfornøyd, og oppfordere alle andre til å gjøre det samme. Hva er det SAS tenker med!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Joker
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Sandwich på var med i den første runden av menyen da Plus ble lansert. Innenlands var det enkelsandwich, og utenlands var det dobbel. På denne tiden kunne man også få sprit på intraskandinavisk, men alt sammen ble endret til andre runde av Plus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Reiste Oslo-Lisboa alene i fjor sommer i Plus (4t05min) i en 100% full kabin. Satt klemt inne på 4F. Var meget sulten, da jeg ikke fikk tatt mat i loungen pga. den var full. Fikk en salat og Ramlösa til mat - og så spurte jeg om å få en sandwich to timer senere ut i flyvningen: Purser: "Nei, det kan du ikke få! Sandwich er et måltid og det har du allerede fått!". Så gikk hun bak gardina. I og med at jeg satt på 4F måtte hun 'rope' det for å bli hørt. Tusen takk til purser som fikk meg til å føle meg som en kronidiot som ikke 'skjønner reglene' om bord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Uten å ha fasiten for hånd her, så er nok det som har skjedd her at det har vært lite vann ombord (maskinene kan gå med samme cateringsett langt og lenge). Og at man i et forsøk formidle dette til deg, har vært litt, ehm, dårlig på å formulere seg. Her ville jeg sagt det som det var til passasjeren, man kommer langt med det. Vi som jobber ombord glemmer nok at passasjerene ikke vet hvilke rutiner vi har og hva som ligger bak. Igjen, beklager for opplevelsen du hadde, sånn skal det ikke være. Vann er et problem vi står i hver dag og stadig prøver å få forståelse for fra de som bestemmer hvor mye som skal lastes. Jeg må bare beklage dette og håper du sender en mail og forklarer hva som har skjedd. Uansett grunn skal det ikke formidles sånn fra crew til pax, vi er alle voksne mennesker. Send meg pm om jeg kan svare på noe mer ![]() Ha en fin siste påskedag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Newcomer
|
![]()
SAS plus produktet ved reise i Scandivavia har jo også blitt en vits, det eneste man kan få som er nærmest mat er en muffins og knekkebrød. Forsåvidt er muffinsen god men skulle gjerne ønske dem kunne servere noe ortlig mat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiste FRA-OSL i Plus i dag. Ville ha en sjokolade. Bruker jo å få en lindt? Endte opp med dette:
![]() Forøvrig gratis glass med vann i Go OSL-BOO i dag...
![]() |
#629 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tydelig at jeg hadde flaks når jeg fikk det jeg ba om forrige uke, osl-svg i plus, rødvin, ramløsa og sjokkis. Har vel egentlig alltid fått det jeg har bedt om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så i menyen ombord i dag at pizzaen er byttet ut og wrap'en er tilbake. Har det vært en endring nylig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#632 |
一期一会
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#634 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#635 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det eneste positive med Pluss er fleksibiliteten på billettene. Resten er jo en vits. Trangt, føler du får mat og drikke på nåde og midtgangen er en konstant dokø, der folk også samler seg for å prate, sitter delvis på armlenet ditt etc. Besetningen annonserer at køen skal være bak rad 5, men ingen bryr seg jo om det, heller ikke besetning. Fly OSL - GZP forrige uke og ba pent om at de kunne passe på bedre, fikk bare et surt: Folk hører jo ikke etter likevel....En bør kunne håndtere dette på en mye bedre måte, mulig at gardinen må på plass igjen?? (uten at det bestandig ble respektert, men blir da bedre å håndheve?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
![]() |
#637 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Det er vanskelig å få laget en enkel og grei meny med det opplegget SAS kjører i dag i alle fall, mange unntak.
Jeg mener en tidsinndelt meny ville vært det logiske; reiser under 45 min, reiser mellom 45 min og 1 time 30 min og lengre reiser. Så kunne (måtte?) man ha hatt unntak for sprit og sterke saker på innenriksflygninger. Jeg flyr ofte hjem fra BRU via CPH til TRD. Begge strekkene tar omtrent like lang tid, billettprisen CPH-TRD er nesten den samme, noen ganger til og med høyere enn, som CPH-BRU (når jeg søker strekningene hver for seg), men serveringstilbudet er helt forskjellig. Det er grenser for hvor mange Wasa man syns er ok. Det er vel det eneste som er spiselig som mat på Norden-menyen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På Europeiske ruter har Plus blitt omtrent som det Economy Extra var tidligere, som mange har skrevet at de savner på dette forumet. Frokost tom. kl. 09:00 har vært der siden Plus ble innført i juni 2013. Deretter ble evening meal innført for flighter fra kl. 16:00. Under påskens flighter så jeg i menyen at day meal har blitt innført for flighter mellom 09:01 og 15:59.
Det er altså slutt med å velge mat fra menyen på Europeiske ruter, alle i Plus får utdelt matbokser uavhengig av tid på døgnet. Ny klagestorm på gang her inne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |