Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2015, 12:51   #621
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Nå har jeg fortåelse for dette med kun 1 enhet alkohol på innenriks, at Norge har div. sære bestemmelser har jeg akseptert for lengst og gidder ikke stresse meg opp over.

Men SAS Plus er uansett en stor vits, hver gang jeg prøver å bestille mer enn 3-4 ting fra menyen så blir jeg avist og føler meg som en gal krimminel kjeltring. Reiser jeg i Go derimot så føler jeg meg bare gal, men får alltid det jeg ber om. Noen dager er temmelig travle og det er bortimot umulig å få spist noe fordi det å rekke flyet er en prioritet, da har jeg prøvd å hinte frempå at jeg er sulten og gjerne vil ha to salater. Det blir oftest nei, og oppfulgt av videre rapportering av meg som sinnsyk til resten av besetningen umiddelbart. Dette at jeg gjentatte ganger ikke har fått en flaske vann når jeg spør om det er bare så komitragisk og oppsummerer greit alt som er galt med Plus

SAS går høyt ut med "velg Plus dersom du ønsker litt ekstra", ekstra av hva da? Ekstra høy pris? Ekstra dokø? Ekstra trangt ombord? Ekstra krangling om alt og ingenting?

De må virkelig gjøre noe dersom de vil beholde de beste kundene, for meg med gullkort er jo Lufthansa Eco like bra som Plus. Jeg savner virkelig gamle Eco Extra og Business intra Europa. Har begynt å skrive klage hver eneste gang jeg er misfornøyd, og oppfordere alle andre til å gjøre det samme.

Hva er det SAS tenker med!?
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 12:58   #622
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Du er vel ikke så langt fra sannheten. De får provisjon fra salg om bord, så hvis de har 30 flasker vann og "gir bort" 15 flasker i Plus og selger 15 flasker i Go så har de redusert provisjonen sin i forhold til å dele ut noen glass med vann i Plus for deretter å selge resten av flaskene i Go. Jeg tipper dette er noe av det som ligger bak de siste observasjonene i Watergate-skandalen.
Da er det på tide at de får provisjon av hvor mye de klarer å dele ut i Plus også, så blir kanskje de beste kundene fornøyd også.
Old 06-04-2015, 13:27   #623
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Du er vel ikke så langt fra sannheten. De får provisjon fra salg om bord, så hvis de har 30 flasker vann og "gir bort" 15 flasker i Plus og selger 15 flasker i Go så har de redusert provisjonen sin i forhold til å dele ut noen glass med vann i Plus for deretter å selge resten av flaskene i Go. Jeg tipper dette er noe av det som ligger bak de siste observasjonene i Watergate-skandalen. Kanskje de skal begynne med å åpne opp esker med chips for å dele ut en håndfull flak til hver passasjer i Plus som ber om det?
Interessant. Trodde dette bare var noe ultra-LCCene drev med...
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 14:48   #624
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Det har ikke vært sandwich på innland siden før oppstarten av Plus, altså på flere år.

Sandwich på var med i den første runden av menyen da Plus ble lansert. Innenlands var det enkelsandwich, og utenlands var det dobbel. På denne tiden kunne man også få sprit på intraskandinavisk, men alt sammen ble endret til andre runde av Plus.
Old 06-04-2015, 15:02   #625
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Nå har jeg fortåelse for dette med kun 1 enhet alkohol på innenriks, at Norge har div. sære bestemmelser har jeg akseptert for lengst og gidder ikke stresse meg opp over.

Men SAS Plus er uansett en stor vits, hver gang jeg prøver å bestille mer enn 3-4 ting fra menyen så blir jeg avist og føler meg som en gal krimminel kjeltring. Reiser jeg i Go derimot så føler jeg meg bare gal, men får alltid det jeg ber om. Noen dager er temmelig travle og det er bortimot umulig å få spist noe fordi det å rekke flyet er en prioritet, da har jeg prøvd å hinte frempå at jeg er sulten og gjerne vil ha to salater. Det blir oftest nei, og oppfulgt av videre rapportering av meg som sinnsyk til resten av besetningen umiddelbart. Dette at jeg gjentatte ganger ikke har fått en flaske vann når jeg spør om det er bare så komitragisk og oppsummerer greit alt som er galt med Plus

SAS går høyt ut med "velg Plus dersom du ønsker litt ekstra", ekstra av hva da? Ekstra høy pris? Ekstra dokø? Ekstra trangt ombord? Ekstra krangling om alt og ingenting?

De må virkelig gjøre noe dersom de vil beholde de beste kundene, for meg med gullkort er jo Lufthansa Eco like bra som Plus. Jeg savner virkelig gamle Eco Extra og Business intra Europa. Har begynt å skrive klage hver eneste gang jeg er misfornøyd, og oppfordere alle andre til å gjøre det samme.

Hva er det SAS tenker med!?
+1.
Reiste Oslo-Lisboa alene i fjor sommer i Plus (4t05min) i en 100% full kabin. Satt klemt inne på 4F. Var meget sulten, da jeg ikke fikk tatt mat i loungen pga. den var full.

Fikk en salat og Ramlösa til mat - og så spurte jeg om å få en sandwich to timer senere ut i flyvningen:
Purser: "Nei, det kan du ikke få! Sandwich er et måltid og det har du allerede fått!". Så gikk hun bak gardina.

I og med at jeg satt på 4F måtte hun 'rope' det for å bli hørt. Tusen takk til purser som fikk meg til å føle meg som en kronidiot som ikke 'skjønner reglene' om bord.
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 15:16   #626
Dreamy
ScanFlyer Blue

Quote:
Du er vel ikke så langt fra sannheten. De får provisjon fra salg om bord, så hvis de har 30 flasker vann og "gir bort" 15 flasker i Plus og selger 15 flasker i Go så har de redusert provisjonen sin i forhold til å dele ut noen glass med vann i Plus for deretter å selge resten av flaskene i Go. Jeg tipper dette er noe av det som ligger bak de siste observasjonene i Watergate-skandalen. Kanskje de skal begynne med å åpne opp esker med chips for å dele ut en håndfull flak til hver passasjer i Plus som ber om det?
Tenkte jeg skulle holde meg unna denne, men nå må jeg stikke nesa innom. Vi får ikke provisjon, så ingen skjult agenda.
Uten å ha fasiten for hånd her, så er nok det som har skjedd her at det har vært lite vann ombord (maskinene kan gå med samme cateringsett langt og lenge). Og at man i et forsøk formidle dette til deg, har vært litt, ehm, dårlig på å formulere seg. Her ville jeg sagt det som det var til passasjeren, man kommer langt med det. Vi som jobber ombord glemmer nok at passasjerene ikke vet hvilke rutiner vi har og hva som ligger bak. Igjen, beklager for opplevelsen du hadde, sånn skal det ikke være. Vann er et problem vi står i hver dag og stadig prøver å få forståelse for fra de som bestemmer hvor mye som skal lastes.
Jeg må bare beklage dette og håper du sender en mail og forklarer hva som har skjedd.
Uansett grunn skal det ikke formidles sånn fra crew til pax, vi er alle voksne mennesker.
Send meg pm om jeg kan svare på noe mer
Ha en fin siste påskedag.
Dreamy is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 16:19   #627
Unge_L
Newcomer

SAS plus produktet ved reise i Scandivavia har jo også blitt en vits, det eneste man kan få som er nærmest mat er en muffins og knekkebrød. Forsåvidt er muffinsen god men skulle gjerne ønske dem kunne servere noe ortlig mat.
Unge_L is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 20:08   #628
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

Reiste FRA-OSL i Plus i dag. Ville ha en sjokolade. Bruker jo å få en lindt? Endte opp med dette:

Forøvrig gratis glass med vann i Go OSL-BOO i dag...
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 20:18   #629
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Tydelig at jeg hadde flaks når jeg fikk det jeg ba om forrige uke, osl-svg i plus, rødvin, ramløsa og sjokkis. Har vel egentlig alltid fått det jeg har bedt om.
Old 06-04-2015, 21:45   #630
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Så i menyen ombord i dag at pizzaen er byttet ut og wrap'en er tilbake. Har det vært en endring nylig?
Old 06-04-2015, 23:13   #631
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
Reiste FRA-OSL i Plus i dag. Ville ha en sjokolade. Bruker jo å få en lindt? Endte opp med dette:

Forøvrig gratis glass med vann i Go OSL-BOO i dag...
Hårreisende. At et selskap som SAS, kunne finne på å servere Anton Berg i stedet for Lindt. Verden står ikke til påske.
Old 06-04-2015, 23:35   #632
Edvard
一期一会

Edvard's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Hårreisende. At et selskap som SAS, kunne finne på å servere Anton Berg i stedet for Lindt. Verden står ikke til påske.
Nope, jeg vokste opp med SAS under Gullalderen, og jeg forventer dette:

Edvard is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 23:38   #633
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Nope, jeg vokste opp med SAS under Gullalderen, og jeg forventer dette:

Det var andre tider, det ja, da SAS kunne ta seg råd til å servere sjokkis til 850 kr/kg
Old 07-04-2015, 07:57   #634
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Merket er ikke så nøye, men det er forskjell på 50 gr og 15 gr...
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 09:34   #635
3tflyer
ScanFlyer Blue

Det eneste positive med Pluss er fleksibiliteten på billettene. Resten er jo en vits. Trangt, føler du får mat og drikke på nåde og midtgangen er en konstant dokø, der folk også samler seg for å prate, sitter delvis på armlenet ditt etc. Besetningen annonserer at køen skal være bak rad 5, men ingen bryr seg jo om det, heller ikke besetning. Fly OSL - GZP forrige uke og ba pent om at de kunne passe på bedre, fikk bare et surt: Folk hører jo ikke etter likevel....En bør kunne håndtere dette på en mye bedre måte, mulig at gardinen må på plass igjen?? (uten at det bestandig ble respektert, men blir da bedre å håndheve?)
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 10:11   #636
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Men har ikke de ansatte i SAS mail?
Driftet at SAS IT?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 11:56   #637
hanswest
SAS Customer

SAS Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Det er vanskelig å få laget en enkel og grei meny med det opplegget SAS kjører i dag i alle fall, mange unntak.
Jeg mener en tidsinndelt meny ville vært det logiske; reiser under 45 min, reiser mellom 45 min og 1 time 30 min og lengre reiser. Så kunne (måtte?) man ha hatt unntak for sprit og sterke saker på innenriksflygninger.
Jeg flyr ofte hjem fra BRU via CPH til TRD. Begge strekkene tar omtrent like lang tid, billettprisen CPH-TRD er nesten den samme, noen ganger til og med høyere enn, som CPH-BRU (når jeg søker strekningene hver for seg), men serveringstilbudet er helt forskjellig. Det er grenser for hvor mange Wasa man syns er ok. Det er vel det eneste som er spiselig som mat på Norden-menyen.
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 13:21   #638
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dreamy View Post
Tenkte jeg skulle holde meg unna denne, men nå må jeg stikke nesa innom. Vi får ikke provisjon, så ingen skjult agenda.
Uten å ha fasiten for hånd her, så er nok det som har skjedd her at det har vært lite vann ombord (maskinene kan gå med samme cateringsett langt og lenge). Og at man i et forsøk formidle dette til deg, har vært litt, ehm, dårlig på å formulere seg. Her ville jeg sagt det som det var til passasjeren, man kommer langt med det. Vi som jobber ombord glemmer nok at passasjerene ikke vet hvilke rutiner vi har og hva som ligger bak. Igjen, beklager for opplevelsen du hadde, sånn skal det ikke være. Vann er et problem vi står i hver dag og stadig prøver å få forståelse for fra de som bestemmer hvor mye som skal lastes.
Jeg må bare beklage dette og håper du sender en mail og forklarer hva som har skjedd.
Uansett grunn skal det ikke formidles sånn fra crew til pax, vi er alle voksne mennesker.
Send meg pm om jeg kan svare på noe mer
Ha en fin siste påskedag.
På vegne av resten av gjengen her takker jeg for et informativt og oppklarende svar.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 13:39   #639
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

På Europeiske ruter har Plus blitt omtrent som det Economy Extra var tidligere, som mange har skrevet at de savner på dette forumet. Frokost tom. kl. 09:00 har vært der siden Plus ble innført i juni 2013. Deretter ble evening meal innført for flighter fra kl. 16:00. Under påskens flighter så jeg i menyen at day meal har blitt innført for flighter mellom 09:01 og 15:59.

Det er altså slutt med å velge mat fra menyen på Europeiske ruter, alle i Plus får utdelt matbokser uavhengig av tid på døgnet. Ny klagestorm på gang her inne?
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 14:14   #640
hlorange
Flyjunkie

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
På Europeiske ruter har Plus blitt omtrent som det Economy Extra var tidligere, som mange har skrevet at de savner på dette forumet. Frokost tom. kl. 09:00 har vært der siden Plus ble innført i juni 2013. Deretter ble evening meal innført for flighter fra kl. 16:00. Under påskens flighter så jeg i menyen at day meal har blitt innført for flighter mellom 09:01 og 15:59.

Det er altså slutt med å velge mat fra menyen på Europeiske ruter, alle i Plus får utdelt matbokser uavhengig av tid på døgnet. Ny klagestorm på gang her inne?
Alt som innebærer at SAS blir mer konsekvente er et pluss i mine øyne. Er jo også lov å håpe på at innholdet på day meal rullerer litt. Er et par av salatene man er rimelig lei av...
hlorange is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules