![]() |
|
![]() |
#1021 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det er noen med ansvar hos in flight-catering hos SAS som er litt for glad i fisk.
Utrolig nok har de vel strengt tatt klart å holde fisken sånn høvelig unna OSL-loungen, i alle fall? Selv om jeg vet den røyka laksen er superstjerna i "flagship" i CPH hver ettermiddag. Det er mulig jeg tar feil her, for jeg er stort sett bare i OSL-loungen undt frokosttider. Last edited by Herlov; 10-04-2016 at 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1022 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Din post fikk meg å huske en mail jeg sendte til SAS Customer Service en gang på sent 90-tal, der jeg spurte om SAS hadde endret betydning til "Scandinavian Always Salmon"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 |
Joker
|
![]()
Laks er jo superdigg, værre med sylteagurk og rødbeter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Har i snart 15 år klaget til SAS på den *%#+# fisken de skal servere! Noen av oss tåler ikke fisk og skalldyr, men de klarer enda ikke ha "no fish and seafood" som spesialmeal! Mange andre selskap har det, men ikke SAS dessverre. Og på tross mange henvendelser både fra undertegnede og div crew så virker ingen å ville høre. Skal man servere fisk/skalldyr MÅ man ha et alternativ, og NEI, det hjelper ikke at man har et alternativ på andre delen av ei brødskive i samme boks... Så fjern fiskehelvetet, kan gjerne spise sylteagurk og rødbeter dagen lang i stedet!! Brum, Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er nok ikke alle som er blitt helt voksne, nei...
![]() http://www.dailymail.co.uk/health/ar...y-reveals.html Sylteagurk bør man begynne å like allerede i 19-årsalderen. Ansjos tar det litt lengre tid med. Vi gamle liker alt! ![]() Last edited by AirbusTrond; 10-04-2016 at 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Nuuuuuvel .... Såvidt jeg vet er jeg godt eldre enn deg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1027 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er flere av oss - kanskje vi som liker ansjos ogsaa moeter dagen med et smil og finner masse smaa gleder gjennom dagen - selvom landet vi besoeker ikke er som kjoekkenet hjemme hos mor (noen nordmenn burde ha totalt reiseforbud) (sorry for dagens rant)
![]() |
#1028 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
But you are not married to a pure italianessa
![]() (the things we eat and drink (Grandiosa vs Pizza i Napoli)
![]() |
#1029 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Heldigvis dårlig med Grandiosa i Georgia.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1030 |
Ex Spært
|
![]()
Synes den ansjos/silderogn-greien er helt OK. Hvis man ikke liker det er det jo mye norsk mat man må holde seg unna. Studer for eksempel innholdsfortegnelsen på leverpostei.
Og det aller meste av asiatisk mat inneholder fiskesaus/østerssaus. Jeg aksepterer de som er allergiske nok til å gå rundt med to Epi-penner i tilfelle den første ikke virker. Alle andre er bare matpyser og kostforaktere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Hei kiev!
Heldigvis er jeg gammel nok til å bestemme selv hva jeg spiser eller ikke, og når jeg betaler for en flybillett og de har servering forventer jeg at de tar hensyn til det! Sånn besserwisser-greier er jeg ikke spesielt glad i. Hva du mener er meg likegyldig, spiser det jeg selv vil spise. Punktum. Finale. Player out! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 |
Ex Spært
|
![]()
Hei igjen Kimpe.
Ikke noe personangrep altså. Helt enig at alle innenfor tygge-selv-alderen må få bestemme hva de liker, og ikke bli overkjørt av andre sin smak. Bekjennelse: da jeg flyttet hjemmefra besluttet jeg at jeg aldri skulle spise fisk mer. Eller annen merkelig gugge som ost. Noen gang! Tror det bare var tre-fire ting jeg likte i 18-20års alderen. Ettersom tiden gikk og reisingen tok overhånd fant jeg ut at dette var kraftig begrensende både sosialt og i opplevelser. Derfor begynte jeg frivillig å tvinge meg til å smake på ting. Og sjokk over alle sjokk: det var masse greier på nei-listen som var nydelig! Faktisk er en god del av reiseopplevelsen nå spennende og eksotisk mat som inneholder ting av ukjent og trolig unevnelig opprinnelse. Igjen: alle må få spiste eller ikke spise det de vil, men jeg synes SAS gjør riktig i å utfordre smaksløkene og våre matfordommer, og er kraftig imot de som lobber for å standardisere all flymat til Grandis og Chicken Nuggets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg hadde f. eks. aldri tidligere spist sild før jeg fikk det servert som forrett i SAS Business Class til USA. Likte det utrolig godt! Man dør aldri av å prøve nye ting ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg er enig i at det er fint at SAS utfordrer smaksløkene HVIS det finnes et alternativ.
De kan tilby så mye ansjos og spekesild og lutefisk de orker for min del, så sant man kan si - nei takk, jeg tar de kjøttbollene isteden jeg. Blingsene deres eller polarbrød med ost er ikke et reelt alternativ. Det må være orntlig mat. Og så kan de som vil være lekne spise ansjos hos SAS, Haggis hos FlyBe og fermentert hai hos Icelandair. Sånn satt på spissen. Men, som noen sier tidligere her, så virker det som om noen hos SAS catering har stålsatt seg på fisk og vil tvinge sin smak på alle. Jeg leste f.eks trip report på Insideflyer i dag fra SAS Plus til LAX (pun unintended): Maten i loungen: Laks Forrett på flyet: Laks Hovedrett på flyet: Laks Go figure... Disclaimer: De fleste tror sikkert jeg er helt fortapt i matveien og bare spiser pølse i lompe, men jeg overdriver jo litt. Jeg har gjort som Kiev selv. Jeg har tvunget meg til å teste alle mulige matvarer og gjerne mange ganger. På den måten har jeg lært meg til å like Nigiri og Tempurating (men ikke maki), Indisk mat, hvit fisk og mye annet. Men de tingene vi snakker om her er jo nokså sært. Laksedipp for et bredt publikum, liksom... hvem søren kommer på noe sånt?
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 11-04-2016 at 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | |
Ex Spært
|
![]() Quote:
Gullstua: masse grønne greier ("This is not food. This is what food eats") og laks. Masse god laks som gikk perfekt med sprudlevinen. Bissnissestua: samme grønnsakene men pasta med kjøttsaus istedet for laks. Moral: det er faktisk mulighet for valg, men kanskje man må slumme litt og ta til takke med utvalget for de store uvaskede massene. (Nå var riktignok nissestua ganske så tom, men gullstua overfylt. Så glem forrge utsagn om de store masser) Last edited by Kiev; 12-04-2016 at 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy SVG - OSL t/r her om dagen. Ingen polarrull eller fresh bites. Skuffende. Ble heldigvis oppgradert fra GO til PLUS fra SVG til OSL (er EBG). Måtte nøye meg det den samme kjipe menyen. Mest skuffende var at SAS på denne flyvningen ikke hadde min favoritt rødvin nå for tiden som er Montenero Zinfandel Puglia 2014, altså SAS Selected. Den er sinnsyk god og finnes ikke på polet en gang heller. Måtte bare nøye meg med den standard kjipe rødvinen. Hjemover hadde de favoritt rødvinen min, men da måtte jeg ut med 90 kr siden jeg satt i GO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1039 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flyvninger over 1.10 schedulert har polarbrød.
![]() |
#1040 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det ikke vanlig å få varme kluter på biz? Hos Lufthansa fikk vi det også bak i flyet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |