![]() |
|
![]() |
#1361 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Dette med sendrektig «prioritet» på bagasje har vært en gjenganger i mange år.
Foreligger det noe vettugt svar fra flyselskap og/eller handlingselskap på fenomenet? Hva sies når man klager? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Funket i Bergen. Men jeg kom med Lufty, da ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1363 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2017
|
![]()
Jeg har spurt ankomstservice flere ganger om hvordan det kan ha seg at priority stort sett alltid kommer til slutt. Svaret er hver gang at "det er gjort feil ved lasting". Dette er jo åpenbart et bollocks-svar - uansett hvor jeg reiser i Norge, så kommer priority ofte mot slutten. Og - uansett hvor jeg reiser i utlandet (når det er med SAS fra OSL) så kommer priority ofte mot slutten. Jeg tror det er som Sud antyder noe som gjøres på trass...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1364 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Det riktige svaret skal være at taggen betyr at det er prioritert innlasting av slik bagasje, så den havner innerst ![]()
![]() |
![]() |
#1365 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Greia med «Priority bagasje» er at den skal lastes i flyet slik at den er først ut av flyet. Problemet i høykostland, som Norge , er at det ikke finnes menneskelige ressurser til å frakte den tralla med Priority bagasje til båndet som en egen tur, men de venter til de har flere bagasje og sender alt samtidig. Da kommer Priority og vanlig bagasje litt hulter til bulter.
![]() |
#1366 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Nå i 2023 hvor vi som kunder (noen som husker oss ?) kan velge hva vi vil ha på reisen, f.eks. Kan vi kjøpe Lounge (som garantert også koster SAS mye i høykostland - men når vi har kjøpt Lounge er det ingen som står i døren å sier at dessverre vi kan ikke tilby deg det har kjøpt og betalt for, fordi du befinner deg i Norge og dette koster for mye. Om SAS ikke har råd til å levere Priority Bagasjen som produkt, bør det ikke forbedres vekk fra SAS Minus ? Og bør man ikke se på om SAS fortsatt skal være fullverdig medlem av Star Alliance ? SAS leverer jo ikke produkter på linje med de andre medlemmene. Som tidligere SAS ansatt, nå kunde ser jeg hva mine lokale leverandører tilbyr når jeg kjøper bagasje produktet (USD 35.00) - det inkluderer en garanti om at bagasjen min skal være på båndet innen 20 minutter etter ankomst, en garanti i form av reise voucher (USD 100) eller 5000 Miles (10% av en enveis Business Class med BA Seattle - Oslo). Synes som om denne Anki er dagens Stål Munkberg, evner overhodet ikke til å skape inntekter, bare kutte utgifter ![]()
![]() |
![]() |
#1367 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er feil å skylde på økte kostnader, da det ikke er unikt for Norge
Og man klarer ikke engang legge prioritybagasjen først på båndet…sist derimot |
![]() |
![]() |
![]() |
#1368 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Nå sjekker jeg aldri inn bagasje med mindre det er helt umulig å unngå. Og dette er jo en av årsakene. Man har hatt "en vanskelig oppvekst med SAS priority bagasje".
Synes det er helt idiotisk håndtert av dem og det skyldes ikke Anko. Dette er en SAS spesial. Eller evt Norsk spesial.
![]() |
#1370 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Var ikke noe bedre med United på andre siden av dammen før helga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sitter på Plus og fikk nå opp at de skal ha betalt, selv om billetten er bestilt for flere måneder siden. 49 kr eller 1000 EB poeng skal de ha. Kjipe greier.
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
![]() |
#1372 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Noen som har menyen som gjelder mai for C-klasse osl-ewr?
Fant nå en tripreport på insideflyer for osl-arn-ord fra mai. Sikkert ikke lov å poste bilder defra. Men det var en paste, en søramerikansk kjøttrett, sousvide andebryst og en torskerett. Last edited by Chriscross; 24-05-2023 at 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1373 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Så lenke man linker og krediterer er det vel bare å poste i vei? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1374 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Var nok ikke samme meny .. fløy 907 den 6/5. Husker ikke hva de andre rettene var, men jeg hadde laks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1375 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
SK907 16. mai:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er det nytt at man innen Europa nå kan forhåndbestille en halvflaske Charles Heidsieck og 2 poser nøtter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1377 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Ble lansert for noen uker siden. Ikke alle avganger er åpnet for det. Men ikke spes billig for en kvartflaske og to små poser med nøtter Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1378 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Halvflaske er det vel. 0.375….med mindre det en magnum som er standard hos deg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Synes det er litt kult opplegg jeg. På Sunclass pleier vi bestille en helflaske og den kommer som regel iskald og rett etter take off. Det er helt gull. ... eller Diamond, om du vil
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |