![]() |
|
![]() |
#601 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
Man ser nok litt til USA samt på hva 'naboen' gjør .. her var bagasje noe av det første som gikk, men med 'rett kredittkort' og status beholder man en del av fordelene - hvis man kan kalle det for det ...
United (et 'godt gammelt fullserviceselskap') har vært i fremste rekke hele veien - de prøvde seg til og med (til skrik og hyl) på BOB på IC-rutene .. og regn med at de gjør det igjen hvis de føler markedet er modent ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
EBD
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
|
![]() Quote:
Har fått noen invitasjoner til å kjøpe oppgradering på denne ruten men ser ikke helt verdien sett i forhold til hva man får igjen i lufta. Fasttrack og lounge har jeg uansett. Har blitt oppgradert til plus tre ganger siste året og kun en gang har jeg klart å få meg en muffin. De to andre gangene var det kun kaffe/te. Last edited by Are G; 28-02-2015 at 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
EBD
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
|
![]()
Trist at det skal forsvinne så mye.
Samtidig, personlig er det ok for meg at SAS er slik. Jeg får vel et billigere *G-kort enn jeg ville fått ellers, og det kommer meg tross alt til gode hver fredag hvor jeg suser igjennom fasttrack og rett bort i loungen, og når jeg drar på ferie kan jeg nyte andre star-selskaper som har bedre service.. Tror nok det er verre for de som er vant til å fly Lufthansa som tilfeldigvis hiver seg på SAS FRA-OSL-TRD eller hva det måtte være..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,066
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Watergate-skandalen har tatt en ny vending: Jeg ble nektet en flaske vann i Plus CPH-OSL nå i ettermiddag. Begrunnelsen? "Det er så mange som vil ha vann, så du får bare et glass". Først når flyet var på bakken kom jeg på de nye reglene for de med Diamant og gratis drikke i Go. Det betyr at hvis jeg hadde reist i Go så kunne jeg krevet en vannflaske gratis? Gud vet hva de tenker på/med... En stk. klage blir oversendt Diamant-mailen før påsken er over.
Edit: For ordens skyld vil jeg si at de over høyttaleranlegget opplyste om at "For deg i Go kan vannflasker kjøpes for kr 25,-" Last edited by Fly med oss; 05-04-2015 at 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
Det kommer nok et nytt underpunkt i "det som i utgangspunktet skulle være en veldig enkel meny"
* SAS Plus pasasjerer kan få en flaske vann dersom personalet ombord er i godt humør og dersom SAS har husket å laste nok vann ombord. Dersom de to forrige punktene ikke er oppfylt så vil du få et halvt glass med vann, men med lovnad om påfyll hvis du som pasasjer trykker 25 ganger på ringeknappen i panelet over deg. Diamantmedlemmer som reiser i Go har anledning til å forsøke å få en flaske vann gratis, vær forberedt på krangling! Husk! SAS Go pasasjerer kan til en hver tid få en flaske vann for 20kr uavhengig av tilgjengelighet. Enkelt og greit! ![]() Last edited by RedLine; 05-04-2015 at 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,805
|
![]() Quote:
SAS har verdens mest kompliserte serveringspolitikk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
一期一会
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 407
|
![]()
Det er slutt på sandwich på innland. Kun wasaknekkebrødgreia fikk jeg beskjed om
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det har ikke vært sandwich på innland siden før oppstarten av Plus, altså på flere år.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
I mellomtiden durer Kjos-ern på og byr på cheeseburger på alle avganger over 1 time. Slo til på en sånn akkompagnert av chips og øl på nord-sør nylig. Ble 125 kroner fattigere, men fortsatt godt innenfor besparelsen sammenlignet med SAS. Bolagets servicekonsert på innenlands, med ingenting vettugt å spise og "gamle tanter" som passer på at du ikke stikker av med vannflasker og mer enn èn enhet med alkohol, er bare trist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 69
|
![]()
Begynner å bli veldig LCC-wannabe dette bolaget nå......
Personlig tror jeg de kutter kostnader på feil steder. Kutt som merkes av passasjerene er sjeldent en god løsning i lengden. Da flyr man heller me selskaper hvor det fortsatt finnes service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,295
|
![]()
Men har ikke de ansatte i SAS mail? Eller telefon? Hva med postkasse?
Hvor jæ.... vanskelig kan det være å få frem instruksen på hvordan det SKAL være? Det må jo være totalt mangel på info i selskapet? Eller er det så mange CC som tror de er hevet over regelverket og heller gjør som de selv synes er bra akkurat den dagen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,805
|
![]() Quote:
Joda, all kommunikasjon foregår på Bolagets Intra Fax System. ![]() Altså, hvis vi som passasjer opplever servicekonseptet komplisert, så klarer jeg ikke å forestille meg hvordan de som faktisk jobber med dette, klarer å holde tunga rett. ![]()
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Dette står da under All Fligths, med bilde av et rundstykke. Er det da rart at folk blir overrasket når de får beskjed at, nei, dette har vi ikke på innland. Hvor vanskelig kan det være å lage en meny som stemmer med virkeligheten? Eller ønsker man ikke å vise hvordan virkeligheten er, og håper heller at folk ikke ber om noe av det de etter sigende skal få? https://www.sas.no/upload/SAS%20Norw..._8s%5b2%5d.pdf |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
dagens meny her har kjørt på autopilot / lest, men det var nok catering som mulighen hadde lastet lite vann. Men du fikk jo et glass vann ? , og et til om du ville , så katastrofen var vel ikke så stor ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Joker
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
|
![]()
Skulle nesten tro CC fikk bonus om de deler ut mindre enn x liter vann på en flight...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Du er vel ikke så langt fra sannheten. De får provisjon fra salg om bord, så hvis de har 30 flasker vann og "gir bort" 15 flasker i Plus og selger 15 flasker i Go så har de redusert provisjonen sin i forhold til å dele ut noen glass med vann i Plus for deretter å selge resten av flaskene i Go. Jeg tipper dette er noe av det som ligger bak de siste observasjonene i Watergate-skandalen. Kanskje de skal begynne med å åpne opp esker med chips for å dele ut en håndfull flak til hver passasjer i Plus som ber om det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |