![]() |
|
![]() |
#301 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS Plus bagasje som krysser en landegrense skal ha Priority-tag. Alle EBG skal ha.
Det er riktig at systemet skal si fra når Priority skal på, men den gjør ikke alltid det. Det er tilfeller hvor Altea ikke validerer EBG nummeret av diverse årsaker selvom det ligger inne, men skjer tydeligvis ofte. Og med ulike selskaper så virker det som den mister oversikt. Men ihvertfall på OSL så er vi en førsommer periode med mange nye på opplæring, men også grunnopplæringen er langt fra hva den var for bare noen år tilbake.
![]() |
#302 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Står forøvrig også tydelig på flysas.com: "Bring up to two pieces check-in baggage weighing up to 23 kg each. Take advantage of the opportunity to bring more items, as well as souvenirs. They will be labelled as priority baggage." http://www.flysas.com/en/promotions-...4=COM_SAS_Plus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Joker
|
![]() Quote:
SAS: flasker kan kjøpes for 25,- Kristian:et glass er nok for meg SAS: flasker kan kjøpes for 25,- Kristian: lommebokken ligger i jakken... Det er ikke mindre enn en håpløs prosedyre, som SAS må slutte med asap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis vi ser bortifra et useriøst personangrep fra din side. Så påpeker han ikke en teori, men hva som er prosedyre. At prosedyren ikke blir fulgt slik det er ment er noe annet.
![]() |
#305 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Kan til nøds forsvare første runde men flasketilbud, men å ikke gi opp er som en kjip telefonselger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Måtte også betale for vannet fra OSL-KEF. Ikke at jeg fant meg i å skulle betale, jeg nevnte noe greier om grunnleggende behov, så gikk damen og hentet et glass. Har full forståelse for at det koster med brus og alkohol i Go, men jeg synes det blir litt vel smålig å skulle ta betalt for vann i en kabin med tørr og jævlig luft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg er fullt klar over at man selger flasker med vann og ber derfor alltid om et glass vann. Svarene er enten:
-Du må kjøpe en flaske -Vi har ikke mere -Versågod Det er altså skikkelig bingo og man kan aldri vite hvilket svar man får. Ser ellers at gratis vann nå er fjernet fra siden "Alltid med SAS". https://web.archive.org/web/20140302...lltid-med-sas/ Var den enda der 2. mars, men kun på den norske siden. Kanskje noen skulle forklare PR-avdelingen hos SAS hva "Alltid" betyr? Hva som er inkludert i "Alltid med SAS" er jo endret hver gang en gjennomsnittlig nordmann flyr med SAS.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 30-05-2014 at 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som sagt tidligere i tråden så har jeg fått gratis vann hver gang jeg har spurt.
Så skjønner jeg bare har vært heldig. Men problemet til SAS er kanskje til syvende og sist forventningene fra kundene. Ingen rynker på nesen dersom man blir truet til å betalte for vannet hos Ryan eller Norwegian. Men hos SAS så har man kanskje en forventing om a et glass vann bør man få. For SAS er et fullservice selskap. Hmmm, eller åssen var dette her igjen........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg hadde en sjef som lærte meg noe verdifullt: managing expectations. Norwegian f.eks. klarer dette fint med sitt tilbud i kabinen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Forventningsstyring heter det på godt norsk og det er noe SAS er veldig dårlige på. Det har sammenheng med den identitetskrisen som SAS er i.
Ryanair er derimot veldig gode på dette, det er ingen tvil om hvor lite man kan forvente seg der. Med SAS så vet man aldri. En gang er det en selvfølge og man får vite at det "Alltid" er inkludert og neste gang blir man bedt om å betale.
![]() |
#311 |
Ute på tur
|
![]()
<mod>
Da lar vi meninger om ID-flyging ligge ved kabindøren, og de som mener noe om de som mener noe om ID-flyging henvises til report-knappen. Så ber vi alle ta et kraftig tak i surstoffmasken og få på plass sirkulasjonen av oksygen i det vi trår inn i helgefreden. -A </mod> |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det er ikke tvil om at produktet spriker en hel del. Også i pluss. Jeg har blant annet blitt nektet vannflaske et par ganger med begrunnelsen at jeg kunne få glass, og så påfyll, noe man sjelden får på innland. I hvert fall ikke uten mye mas. Dette må det være mulig å få ryddet opp i.
![]() |
#313 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Rett eller galt. Denne tråden, samt min egen erfaring tilsier at SAS snarest bør få ordne opp i dette. Vet ikke hva det riktige skal være, men de må i alle fall bli konsistente i det de gjør. Personlig synes jeg SAS bør ha alt drikke gratis i plus, og dessuten også ha noe mat. Bare snacks er etter mitt skjønn ikke godt nok.
Videre, som nevnt tidligere i denne tråden, har dette blandt annet med forventninger å gjøre. Akkurat nå er det etter min oppfatning et gap i det som leveres, og det som forventes. SAS er ikke tjent med dette, og de bør snarest rette opp i dette Hos Norwegian og Ryan Air forventer man jo ikke så mye og derfor slipper man unna med det meste, bortsett fra at Norwegian har bommet litt i det siste. SAS synes jeg ikke slipper unna, fordi jeg forventer mer. Det vil jeg fortsette å gjøre inntil SAS selv definerer at de skal være på linje med LCC, men da bytter jeg kanskje også flyselskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ny cafe meny 1. juni, wrapen er borte og erstattet med flatbread pizza!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Oppdatert meny finnes her:
http://viewer.zmags.com/publication/...a2#/79e043a2/2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
"Wrap class" blir aldri det samme igjen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sier jippi for pizza. Håper den ikke er vegetar som wrappen. Men hva skjer med at all mat som er mettende kun fås utforbi norden? Kan vel fint servere sandwicher og salater inneriks og intra-skandinavia? Ser at pizza ikke er så ideelt å servere på korte ruter, all den tid den må varmes.
Last edited by Dash; 02-06-2014 at 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enig med deg, de serverte jo pizza for et par år siden mellom nord og sør - og den var ingen høydare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Star Alliance only.
|
![]()
I Plus:
"Choose between flatbread pizza, salad, sandwich or snacks of your choice". Så det betyr at man enten får salat eller chips? Ikke begge deler? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |