Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-03-2016, 15:28   #961
aboerr
ScanFlyer Blue

aboerr's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Problemet er vel at det er så mye endringer og forskjeller basert på rute/flytid at hverken kunder eller ansatte har mulighet til å skjønne det lenger. Håper dette snart kan stabilisere seg. Er egentlig ikke så store og viktige ting dette her. Men det at man aldri vet hva man kan forvente er ganske så frustrerende.
aboerr is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 15:34   #962
sabergum
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Problemet er at mange skriver om slike feil på internettfora (helt ok) men unnlater å informere de som kan gjöre noe med det. Da blir det vanskelig å rette opp feil.
Men nå blir dette tatt tak i.
PS drikke ER innkludert ;-)
Flott med førstehåndsinfo og at dette blir tatt tak i Men det blir jo litt vanskelig å informere de som kan gjøre noe med det, når alle offisielle kontaktpunkter tror de vet bedre...
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 16:29   #963
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Som skrevet over så sier jeg at dette ikke er ok, og er allerede tatt videre.
Fikk nå (Klokken 1449) bekreftelse på mail at kontaktsenteret skal få ny detaljert informasjon.
I et selskap som SAS så gjöres det feil, men disse feilene forsöker man å rette opp så fort man får informasjon om dette, som her.
Problemet er at mange skriver om slike feil på internettfora (helt ok) men unnlater å informere de som kan gjöre noe med det. Da blir det vanskelig å rette opp feil.
Men nå blir dette tatt tak i.
PS drikke ER innkludert ;-)
Jeg forstår deg godt, og jeg skylder ikke på noen spesiell. Men jeg har opplevd surr som dette før, spesielt hos Eurobonus, hvor jeg har fått en liten bråte med hytt og pine svar. Det er dog en stund siden, men SAS virker som de har litt problemer med å ta slike systemrutiner på alvor. Det er bra hvis det taes videre. Jeg har få lange turer i de bedre klasser hos SAS, men det er jo smart å la dem som betaler litt få mye inkludert når det gjelder service.
Old 29-03-2016, 16:41   #964
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

SAS Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Takk til SAS-Steward for at du tok dette videre!

Flyr selv IC 10-12 ganger i året, og da nesten utelukkende med SAS. Èn gang det siste året har jeg måttet vise Diamond-kortet i Plus-kabinen på IC for å få meg et par rødvin, ellers har jeg aldri opplevd noe problem med å få det jeg ville ha. (Med unntak av snacks, som jeg flere ganger har måtte kjøpe bak i galley, men er klar over det og er da selvsagt ok)

Fint at man tar henvendelser alvorlig internt i selskapet, tyder på god vilje til å forandre seg og til å bli enda mer serviceminded. Bra!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 17:09   #965
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Opplevd i Go på Narita - Køben tidligere denne måneden:

Over høytalerne sier de at det er inkludert 3 drikker, men menyen som kun er på skjermen sier 1. Under serveringen diskuterer besetningen høylytt om det er 1 eller 3. Og når en person ber om øl begynner de å diskutere høylytt om øl er gratis. Det er visst noe som ikke gir seg så reglene blir praktisert forskjellig. Noen av de som bestiller av "feil" dame bestiller ekstra av en annen. Skikkelig profesjonelt!

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 17:29   #966
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Jeg reiser ikke interkontinentalt veldig ofte. Men hvis jeg først skal reise IC så vil jeg foretrekke at det er samsvar mellom det flyselskapet markedsfører av service/bevertning og det som faktisk blir tilbudt ombord. Og veldig bra at det jevnlig gis tilbakemeldinger til SAS. Kundesenteret bør sitte på akkurat den samme informasjonen som formidles gjennom diverse kanaler. Det blir veldig useriøst dersom det er forskjellige forståelser av "service osv" blant de forskjellige kabinansatte osv.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 17:44   #967
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Og er det antall drikke per måltid eller per flight? På sidene står det per måltid, men når det er drikkeservering ombord så sier de at det er eneste drikkeservering for en flight på ca. 12 timer så vi må da velge alt vi skal ha for hele flighten.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 29-03-2016 at 20:11.
Old 29-03-2016, 19:27   #968
RobertH
Newcomer

Dette utdyper betydningen av surrealisme - men hvorfor er det egentlig så om-og-men å fly med SAS? Det finnes da gode alternativer der servicekonseptet ikke minner om pilkast i blinde av fulle apekatter?

Last edited by RobertH; 29-03-2016 at 19:33.
RobertH is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2016, 11:18   #969
BårdK
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by RobertH View Post
Dette utdyper betydningen av surrealisme - men hvorfor er det egentlig så om-og-men å fly med SAS? Det finnes da gode alternativer der servicekonseptet ikke minner om pilkast i blinde av fulle apekatter?
Poengopptjening?
Old 31-03-2016, 18:52   #970
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Hahaha æ dauår.

KRS-OSL:
Alle serveres kaffe og te

I Plus(hvor jeg sitter): passasjerer får varer fra cafésortimentet mot at de LOVER flyvertinnen å klage til SAS på dette bingoopplegget de kjører mtp servering på denne ruta.

Jeg gråter litt inni meg også.
Noen som kjenner til et kurs i forventningsledelse som vi kan sende SAS-gjengen på?
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 18:53   #971
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

PS. Ingen sjokolade
Old 31-03-2016, 18:59   #972
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
PS. Ingen sjokolade
Det hadde absolutt vært et godt alternativ til kaffe og te. Fikk faktisk spørsmål om jeg ville ha Kaffe, te eller varm sjokolade på Air Tahiti.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 31-03-2016, 19:00   #973
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
I Plus(hvor jeg sitter): passasjerer får varer fra cafésortimentet mot at de LOVER flyvertinnen å klage til SAS på dette bingoopplegget de kjører mtp servering på denne ruta.
Hva konkret er det hun vil dere skal klage på? Var hun positiv til å gi servering eller mente hun at det gikk utover sårt tiltrengt galleytid?
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 19:07   #974
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
PS. Ingen sjokolade
Fly WF.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 19:22   #975
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Hva konkret er det hun vil dere skal klage på? Var hun positiv til å gi servering eller mente hun at det gikk utover sårt tiltrengt galleytid?
På meg virket det som om Air hostess og purser, som serverte oss foran skiltet, var oppriktige og like oppgitte som oss (minst!) over et håpløst og lite forutsigbart serveringskonsept.
Old 31-03-2016, 19:23   #976
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Fly WF.
Jada, jada. Men i dag ble det blåhalene.
Old 31-03-2016, 19:25   #977
sabergum
ScanFlyer Blue

Quote:
PS. Ingen sjokolade
De gangene jeg har flydd den strekninga har sjokoladen uansett flydd så fort forbi at idet jeg har strukket ut armen for å ta en, så er kurva allerede på neste rad. Og jeg forstår veldig godt at det kan bli litt ampert når man sitter skrubbsulten etter en maratondag uten tid til middag, og det "ikke er tid" til å trille vogna forbi de få radene i Plus.
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 21:10   #978
Starling
ScanFlyer Silver

Fløy AGP-OSL i plus forleden, og da fikk man ikke velge måltid.. Jeg fikk bare levert en boks med tørre reker og veeeldig enkel salat.. Synd jeg ikke kjøpte mat på flyplassen...
Starling is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 21:36   #979
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Fløy AGP-OSL i plus forleden, og da fikk man ikke velge måltid.. Jeg fikk bare levert en boks med tørre reker og veeeldig enkel salat.. Synd jeg ikke kjøpte mat på flyplassen...
Det er standard på PLUS nå. Du velger ikke fra vogna, men på den andre siden får du en duk.

Det sagt, så tror jeg ikke de nekter om du vil ha en av de deilige varmrettene de serverer i PLUSness Class.

NB - du kan ta med duken hjem

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 22:03   #980
hlorange
Flyjunkie

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Det pleier ikke å være noe problem å be om en sandwich i stedet. Spesielt når det er cateret opp fra utestasjoner. Den spanske maten er redselsfull, og det har crewet oppdaget også.
hlorange is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules