![]() |
|
![]() |
#961 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2013
Location: Drammen
Posts: 206
|
![]()
Problemet er vel at det er så mye endringer og forskjeller basert på rute/flytid at hverken kunder eller ansatte har mulighet til å skjønne det lenger. Håper dette snart kan stabilisere seg. Er egentlig ikke så store og viktige ting dette her. Men det at man aldri vet hva man kan forvente er ganske så frustrerende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2014
Posts: 363
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#963 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#964 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Takk til SAS-Steward for at du tok dette videre!
Flyr selv IC 10-12 ganger i året, og da nesten utelukkende med SAS. Èn gang det siste året har jeg måttet vise Diamond-kortet i Plus-kabinen på IC for å få meg et par rødvin, ellers har jeg aldri opplevd noe problem med å få det jeg ville ha. (Med unntak av snacks, som jeg flere ganger har måtte kjøpe bak i galley, men er klar over det og er da selvsagt ok) Fint at man tar henvendelser alvorlig internt i selskapet, tyder på god vilje til å forandre seg og til å bli enda mer serviceminded. Bra! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#965 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Opplevd i Go på Narita - Køben tidligere denne måneden:
Over høytalerne sier de at det er inkludert 3 drikker, men menyen som kun er på skjermen sier 1. Under serveringen diskuterer besetningen høylytt om det er 1 eller 3. Og når en person ber om øl begynner de å diskutere høylytt om øl er gratis. Det er visst noe som ikke gir seg så reglene blir praktisert forskjellig. Noen av de som bestiller av "feil" dame bestiller ekstra av en annen. Skikkelig profesjonelt!
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#966 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,162
|
![]()
Jeg reiser ikke interkontinentalt veldig ofte. Men hvis jeg først skal reise IC så vil jeg foretrekke at det er samsvar mellom det flyselskapet markedsfører av service/bevertning og det som faktisk blir tilbudt ombord. Og veldig bra at det jevnlig gis tilbakemeldinger til SAS. Kundesenteret bør sitte på akkurat den samme informasjonen som formidles gjennom diverse kanaler. Det blir veldig useriøst dersom det er forskjellige forståelser av "service osv" blant de forskjellige kabinansatte osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#967 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Og er det antall drikke per måltid eller per flight? På sidene står det per måltid, men når det er drikkeservering ombord så sier de at det er eneste drikkeservering for en flight på ca. 12 timer så vi må da velge alt vi skal ha for hele flighten.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 29-03-2016 at 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#968 |
Newcomer
Join Date: Oct 2015
Posts: 42
|
![]()
Dette utdyper betydningen av surrealisme - men hvorfor er det egentlig så om-og-men å fly med SAS? Det finnes da gode alternativer der servicekonseptet ikke minner om pilkast i blinde av fulle apekatter?
Last edited by RobertH; 29-03-2016 at 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#969 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
|
![]()
Poengopptjening?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US). |
![]() |
![]() |
![]() |
#970 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,805
|
![]()
Hahaha æ dauår.
KRS-OSL: Alle serveres kaffe og te I Plus(hvor jeg sitter): passasjerer får varer fra cafésortimentet mot at de LOVER flyvertinnen å klage til SAS på dette bingoopplegget de kjører mtp servering på denne ruta. Jeg gråter litt inni meg også. Noen som kjenner til et kurs i forventningsledelse som vi kan sende SAS-gjengen på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#971 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,805
|
![]()
PS. Ingen sjokolade
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#972 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Det hadde absolutt vært et godt alternativ til kaffe og te. Fikk faktisk spørsmål om jeg ville ha Kaffe, te eller varm sjokolade på Air Tahiti.
![]()
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#973 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Hva konkret er det hun vil dere skal klage på? Var hun positiv til å gi servering eller mente hun at det gikk utover sårt tiltrengt galleytid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#974 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,465
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#975 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,805
|
![]()
På meg virket det som om Air hostess og purser, som serverte oss foran skiltet, var oppriktige og like oppgitte som oss (minst!) over et håpløst og lite forutsigbart serveringskonsept.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#976 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,805
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#977 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2014
Posts: 363
|
![]()
De gangene jeg har flydd den strekninga har sjokoladen uansett flydd så fort forbi at idet jeg har strukket ut armen for å ta en, så er kurva allerede på neste rad. Og jeg forstår veldig godt at det kan bli litt ampert når man sitter skrubbsulten etter en maratondag uten tid til middag, og det "ikke er tid" til å trille vogna forbi de få radene i Plus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#978 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]()
Fløy AGP-OSL i plus forleden, og da fikk man ikke velge måltid.. Jeg fikk bare levert en boks med tørre reker og veeeldig enkel salat.. Synd jeg ikke kjøpte mat på flyplassen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]() Quote:
Det sagt, så tror jeg ikke de nekter om du vil ha en av de deilige varmrettene de serverer i PLUSness Class. NB - du kan ta med duken hjem
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#980 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 249
|
![]()
Det pleier ikke å være noe problem å be om en sandwich i stedet. Spesielt når det er cateret opp fra utestasjoner. Den spanske maten er redselsfull, og det har crewet oppdaget også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |