Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2014, 10:14   #61
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Etter kl 16 så får man et tre-retters måltid om flyturen er 80 min eller mer.
Og før klokken 16? Fortsatt lunken wrap eller tørr sandwich?

I så fall høres det svært merksnodig ut...

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 10:27   #62
krølle
ScanFlyer Crusty

En glidende overføring til det som i det forrige århundre het Best/Back

Når det er sagt, det vassne rundstykke var ikke godt for annet, stort sett, enn å ha noe å beskjeftige seg med i etpar minutter av en kjedelig tur.
Om det nye medfører at det 20de århundres Best, ehh Plus pax får litt oppgradering, ja da vil jeg nesten si at jeg støtter det.
Hva får en på f.eks KL/LH på Europa ruter i Back, noe som jeg like godt kunne vært foruten. Minnes frokosten på KL fra JFK-AMS for 2 år siden, og det var ikke rare greiene gitt, eneste som var av noenlunde størrelse var boksen det kom i.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 11:09   #63
JELSC
ScanFlyer Silver

JELSC's Avatar

[QUOTE=krølle;917866]
Hva får en på f.eks KL/LH på Europa ruter i Back, QUOTE]

Paa LH faar du gratis drikkevarer 2 gange samt en ok snack. KL ved jeg ikke. LH fir dig ogsa fri bagage og lidt point.. kun paa point er SAS bedre end LH.

Plans for 2024/25: HAM-AMS-BLL-AMS-BER-LHR-BLL//AAL-CPH-SIN-DPS-SIN-AAL//BLL-AMS-LCY-AMS-BLL-AMS-LHR-SFO-SEA-SLC-YYZ-AMS-CDG-BLL//AAL-CPH-BOS-ORD-SEA-LAS-AMS-BLL
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 12:38   #64
krølle
ScanFlyer Crusty

[QUOTE=JELSC;917871]
Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Hva får en på f.eks KL/LH på Europa ruter i Back, QUOTE]

Paa LH faar du gratis drikkevarer 2 gange samt en ok snack. KL ved jeg ikke. LH fir dig ogsa fri bagage og lidt point.. kun paa point er SAS bedre end LH.

Drikker stort sett bare kaffe jeg. Så jeg er safe. Muffins kl 0630 er dessverre ikke ok snack for meg, ikke kjeks heller...
krølle is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 12:41   #65
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Drikker stort sett bare kaffe jeg. Så jeg er safe. Muffins kl 0630 er dessverre ikke ok snack for meg, ikke kjeks heller...
Jeg tror ikke du får muffins på LH - jeg har i alle fall ikke fått dette noen ganger, men har ikke fløyet så tidlig som 0630. På LH har jeg stort sett fått en sandwich av noe slag (sist jeg fløy dem for en drøy uke siden fikk jeg to trekantsandwicher) samt det man ønsker av drikke.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 13:04   #66
TGjr
ScanFlyer Blue

Enig med mange her - forskjellen mellom SAS og lavprisselskapene hviskes ut - litt etter litt.
Tror det kunne vært lurt å tenke motsatt - øke statusen til de som bruker SAS mye hvis en ønsker å samtidig ta større andeler av billigmarkedet. Da må det mere til en en ørliten oppgradering av maten. Innen riks og Europa turer kunne en f.eks ha hatt automatisk oppgradering av Diamant gutta (gull) - Kjørt på med to retter å velge mellom på lengre europeiske turer - Drikke før take off - +++ Billige ting som blir lakt merke til trur jeg får de som reiser mye til å fortsette å prioritere SAS. Da vil en også fanke opp alle som reiser mye, men som reiser billigbillett på korte turer
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 14:16   #67
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Da har jeg nettopp flydd BOO-OSL og hvis det var i dag det nye konseptet skulle starte, så kan jeg melde om absolutt ingen endring på innland.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 14:21   #68
OY-CIR
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Da har jeg nettopp flydd BOO-OSL og hvis det var i dag det nye konseptet skulle starte, så kan jeg melde om absolutt ingen endring på innland.
30.mars er lanseringsdato
OY-CIR is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 14:54   #69
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Og før klokken 16? Fortsatt lunken wrap eller tørr sandwich?

I så fall høres det svært merksnodig ut...

Før kl 09:00 er det frokost og ellers ourcafe, men det utvalget skal få bedre kvalitet.
Old 01-03-2014, 15:15   #70
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

30 mars, ja, business as usual på SK842 også.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 15:40   #71
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Skal ikke belære SAS, regner med at de har en viss kontroll på dette.... En bedring av tilbudet i Plus var nødvendig. Prisen i Plus er nå dessuten blitt så billig at det er et reelt valg for de fleste.

Det er imidlertid to ting jeg må si meg veldig uenig i.

1. Å ta bort frokosten innenriks før klokken 9. Var det er servicekonsept hos SAS som var enkelt og innarbeidet nå så var det akkurat dette. Hvor mange hundre millioner kroner har man ikke brukt på å jobbe inn dette hos kundene inntil nylig? Og så tas det plutselig bare vekk igjen? Jeg kan heller ikke skjønne at dette kan være så dyrt sett hen til den begrensede maten det tross alt er i frokostpakkene.

2. Det nye måltidet i Plus. Hvorfor ikke hele dagen? Meningsløst hvis man skal få dette på avgang fra London kl 1600 og flytid ca to timer, mens Plus-passasjerer fra LPA med avgang ca 15.15 og flytid nærmere seks timer fortsatt skal bli avspist med den elendige og minimale maten som serveres idag. Håpløst!!
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 16:30   #72
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by OY-CIR View Post
30.mars er lanseringsdato
Akkurat, ja. Burde selvsagt skjønt at det var mer fornuftig å endre produktet på to forskjellige datoer i stedet for bare en. Det var IC som skulle endres i dag.

Old 01-03-2014, 17:03   #73
Peppep
ScanFlyer Gold

Snakk om å vinne jackpot. Jeg flyr OSL-LHR i Plus onsdag ettermiddag, og får ikke det oppgraderte produktet. Har deretter CPH-BGO hjem igjen i april, og får da det nedgraderte produktet innad i Skandinavia. Hurra!
Old 01-03-2014, 18:25   #74
vbirk
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Interessant å se hvor mye man henger seg opp i "frokosten". Ut fra mengde og kvalitet kan jeg verdsette det til 15kr
Helt enig når det gjelder kortrutefrokosten; det gjør ikke stor forskjell om den havrebriksen finnes eller ikke. Derimot synes jeg at langrutefrokosten framstår som fullverdig og god selv for "voksne menn". Så for folk med mitt reisemønster (ombordstigning før 06, parkert ved gate omtrent kl 10 og rett på jobb) så er den en fin service.

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 22:03   #75
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Helt enig når det gjelder kortrutefrokosten; det gjør ikke stor forskjell om den havrebriksen finnes eller ikke. Derimot synes jeg at langrutefrokosten framstår som fullverdig og god selv for "voksne menn". Så for folk med mitt reisemønster (ombordstigning før 06, parkert ved gate omtrent kl 10 og rett på jobb) så er den en fin service.
Antar det er "langrute"-frokost til Bodø, og den synes jeg virkelig er bra med rundstykker, yoghurt og juice, og jeg har flere ganger tatt meg i å tenke at det er et konkurransefortrinn for SAS på disse flightene. Synd at denne nå forsvinner.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 22:10   #76
vbirk
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Antar det er "langrute"-frokost til Bodø, og den synes jeg virkelig er bra med rundstykker, yoghurt og juice, og jeg har flere ganger tatt meg i å tenke at det er et konkurransefortrinn for SAS på disse flightene. Synd at denne nå forsvinner.
Ja, gjelder vel egentlig alle ruter mellom Nord- og Sør-Norge, om jeg ikke husker feil. Husker ikke hva som er flytids-grense for å utløse "god frokost".

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 03:21   #77
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Ja, gjelder vel egentlig alle ruter mellom Nord- og Sør-Norge, om jeg ikke husker feil. Husker ikke hva som er flytids-grense for å utløse "god frokost".
Nord for TRD, men kun fra OSL.
Old 02-03-2014, 12:26   #78
C130
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Etter kl 16 så får man et tre-retters måltid om flyturen er 80 min eller mer.
Er det da avgangstiden som gjelder, eller gjelder ordningen om klokka passerer 16 mens man er om bord ?

Dersom det er avgangstiden som gjelder, er det da norsk tid, GMT eller avgangstid i landet der man reiser fra?
F.eks. fra Hellas klokka 16.10, da er klokka bare 15.10 her hjemme.
C130 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 12:57   #79
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by C130 View Post
Er det da avgangstiden som gjelder, eller gjelder ordningen om klokka passerer 16 mens man er om bord ?

Dersom det er avgangstiden som gjelder, er det da norsk tid, GMT eller avgangstid i landet der man reiser fra?
F.eks. fra Hellas klokka 16.10, da er klokka bare 15.10 her hjemme.
Generelt sett gjelder de aller fleste slike ting lokal tid ved avreise, så antar det er det samme her.

Old 02-03-2014, 13:05   #80
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Ja, jeg vil vel si at frokosten på SAS når jeg flyr før kl 0900 til OSL er et klart fortrinn. Ikke noe gourmetmat, men et helt anstendig frokostalternativ som man nok kan bli sånn passe mett av.

Det er nok et poeng at forskjellene mellom Plus og Go var for små i utgangspunktet (ikke innenriks, men ut av Norge), så nå gjenstår det bare at man innfører garantert ledig sete ved siden av deg i Plus så har vi et meget godt produkt... Behold også gjerne de lave prisene man ofte får Plus for så er i alle fall jeg happy.
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules