Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-10-2023, 12:39   #1401
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Rart, trodde det gjerne var først uansett?

Dog, ingen fasit, på samme måte som ingen barn eller foreldre er like. Og alle har sine preferanser. Men med små barn, og har jo noen erfaringer etterhvert, så har jeg forsøker jeg normalt heller gå ombord sist. Litt mindre mas synes jeg og får alltid plass til håndbagasjen. Spesielt siden de har veldig korte ben de små
Jo, men vi hadde rad 1 og 3 ryggsekker så det var litt viktig å ha plass til det der oppe. Mannen min ville så tidlig som mulig ombord og da ble det sånn og, er man leder så er man leder - også reiseleder

—-

Gutta bak oss på OSL-DUS drakk seg iallefall opp, han ene skrøyt av at han rakk 6-7 stk før landing. Ingen begrensninger der, tydeligvis?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2023, 23:52   #1402
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Blir det muligens litt mindre slinger i valsen på ombordproduktet (vertfall det inntrykket jeg har av å lese her) når Nederlenderne tar over roret? Hos de blå er man vertfall sikker på hva man får ombord

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2023, 08:03   #1403
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Blir det muligens litt mindre slinger i valsen på ombordproduktet (vertfall det inntrykket jeg har av å lese her) når Nederlenderne tar over roret? Hos de blå er man vertfall sikker på hva man får ombord

Nederlendere tar over roret? De har jo nå vært nederlandsk styrt i flere år
Old 07-10-2023, 09:27   #1404
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by RJon View Post

Nja... det kommer vel litt an på. Om du booker deg business på OSL/TRF til AMS med de blå så havner du enten i en 737 med normal business eller så har de byttet til en Embraer der de fyller alle setene.

Så de har sine ting de også. Men polarbrød har de ikke.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2023, 10:45   #1405
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Men dette kommer aldri nordmenn til å få til uansett. De må ha en egen linje eller luke med priority. På innenriks står det nesten alltid fire-fem ihuga først med gull-tag på kofferten og ca 50 som presser på og det blir bare kleint å gå forbi dem.
Fungerte forøvrig ganske bra på Malaga i går da var det tre egne adskilte linjer hvor en var proiritet 1 og en var prioritet 2. Vi var gruppe 1 (om det er på grunn EBD eller Plus Pro aner jeg ikke). Virket som et en del fok i gruppe to var tydelig skuffet da de veldig ville gå ombord først og skubbet og erget seg, og at det var sikkert 40 pax i prioritet 1.

Det artige var uansett at vi ble busset da broen gikk i stykker så da fikk gruppe 2 spurtet ut av bussen og kom seg først inn

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2023, 06:36   #1406
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Fungerte forøvrig ganske bra på Malaga i går da var det tre egne adskilte linjer hvor en var proiritet 1 og en var prioritet 2. Vi var gruppe 1 (om det er på grunn EBD eller Plus Pro aner jeg ikke). Virket som et en del fok i gruppe to var tydelig skuffet da de veldig ville gå ombord først og skubbet og erget seg, og at det var sikkert 40 pax i prioritet 1.

Det artige var uansett at vi ble busset da broen gikk i stykker så da fikk gruppe 2 spurtet ut av bussen og kom seg først inn
Man kan jo nesten lure på hvem som kom først til Oslo….
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2023, 07:12   #1407
Polaris
Free Luigi

Quote:

Gruppe 1 er EBD og gullkortinnehavere i *A. Plus uten status er gruppe 2.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2023, 08:02   #1408
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Gruppe 1 er EBD og gullkortinnehavere i *A. Plus uten status er gruppe 2.
Hmm.. Synes ikke dette er mest fair. Synes de som betaler fulllpris for plus burde få gå ombord først (på short haul da dette er "beste" klassen.)

Jeg trives med å gå tidlig ombord (vel og merke når det er en smooth prosess) Koseligere i setet enn rundt en stressende gate.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2023, 00:13   #1409
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Jeg trives med å gå tidlig ombord (vel og merke når det er en smooth prosess) Koseligere i setet enn rundt en stressende gate.
Der er jeg diametralt motsatt, kun med unntak av der de har egen utgang til biz eller første og det er servering ombord før push-back.
I Europa prøver jeg alltid å gå sist ombord. Sitter gjerne på rad 1 midtgang, så man bare går inn og setter seg uten å måtte krokle seg nedover midtgangen. Smak & behag, men jeg hater å gå tidlig ombord og bli skumpet borti av alle som skal nedigjennom bakover.

Mht selve utgangsområdet setter jeg meg lengst unna skranken og ombordstigningskøene, gjerne på naboutgangen hvis det er rolig der.

Koselig foran + tidlig ombord? Nuvel. Den debatten får vi ta over den andre halvliteren på julebordet, når vi er ferdig med å snakke Porsche.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2023, 07:55   #1410
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Varme rundstykker innenriks i dag, lenge siden sist!
Old 16-11-2023, 19:25   #1411
SBT
ScanFlyer Silver

Søndag 12. nov reiste to familemedlemmer fra MIA til CPH med SAS i Go, og det høres nesten utrolig ut, hva de fikk av servering ombord etter avgang, denne flighten går ganske sent, men ikke senere enn f eks Chicago, og de fikk kun en bolle, og en bong de kunne bruke til å hente seg en drikke. Det var alt inntil frokost. Så de var glade de hadde spist før avgang fra MIA. For meg virker det som det er relatert til at flighten var 1:15 forsinket ut fra Mia, og at det danske crewet derved ikke behøvde å gjøre noe mer ut i fra sine overenskomster. Flytiden fra MIA til CPH gikk unna på 8:14, som er betraktelig kortere enn oppsatt tid på 9:30.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2024, 20:03   #1412
Styrmann
Newcomer

Hva kan man tillate seg å bestille på flighter i PLUS PRO mellom OSL og TOS/BOO?
Er det en enhet og en snack? Finner ingen annen info enn «gratis snacks».
Styrmann is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2024, 20:10   #1413
vbirk
ScanFlyer Silver

"Enhet, Ringi, (ett glass) nøtter, sjokolade"
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2024, 10:54   #1414
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Kommentar fra CEOen i dag:

https://x.com/WandrMe/status/1800806609930862852

Quote:
"We're analyzing a serious revamp of our business class of our European Biz Class right?" van der Werff talking about aligning with SkyTeam partners for eurobiz, but also appealing more to premium leisure pax. "Rather than going down, I think you'll see us go up."
Old 12-06-2024, 11:45   #1415
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
WOOOP F-ING HOOOOP!

Hadde i det stille ventet litt på denne. Det ville jo være helt gull, sånn bortsett fra prisene som f eks KLM tar. Det blir nok sync på det også. Men blir en fin mulighet på 320 ruter. Ikke så bra på CRJ/Embraer ruter

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2024, 12:54   #1416
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Litt mer oppsumert av Seth her, selv om SAS egentlig ikke sier så mye.

https://paxex.aero/sas-eurobiz-upgrade/

Quote:
CEO Anko van der Werff is keen to see changes in the premium product the company offers. Driven by both the company’s shift from Star Alliance to SkyTeam, as well as a shift in passenger behavior, van der Werff sees a significant revamp of the company’s product coming in the near future.
Old 12-06-2024, 14:36   #1417
regnerden
ScanFlyer Blue

Når man først er inne på muligheter for bedre reiser her: Vil minne alle SAS-reisende på det gode utvalget aviser man kan lese gratis via SAS-appen den dagen man har en flyvning med dem. Her i gården fylles turer med E24, DN, Financial Times mm, VELDIG ålreit greie det altså
regnerden is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2024, 15:44   #1418
jb1
ScanFlyer Rusty

Hyggelig om det blir noen forbedringer. Blokkert midtete hadde vaert fint, da det gir en mer plass til ting om man jobber under reisen f.eks. En annen fordel, som er forbedret bort tidligere, er gratis wifi til plus passasjerer. Det er kun gull og diamant som faar dette inkludert idag. Litt mer snasen mat enn boks paa ruter over 90 Minutter hadde vaert fint, selv om rekene paa min siste tur smakte godt.
Old 13-06-2024, 09:04   #1419
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by regnerden View Post
Når man først er inne på muligheter for bedre reiser her: Vil minne alle SAS-reisende på det gode utvalget aviser man kan lese gratis via SAS-appen den dagen man har en flyvning med dem. Her i gården fylles turer med E24, DN, Financial Times mm, VELDIG ålreit greie det altså
Men Readly er borte eller? Kan ikke finne den i appen mer, men kan heller ikke se noe steder på nett at den er kuttet.
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2024, 10:12   #1420
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Det der tror jeg vil dytte bort mange som egentlig betaler godt for dagens plus-billetter. Det finnes ingen store seriøse firmaer i Scandinavia tror jeg som tillater businessklasse i europa. Plus er nok lettere å godta.

Så spørs det hvor mange flere transfer passasjerer i business de vil få fra Europa via CPH.

Kunne de ikke heller bare gjøre det lettere å benytte den muligheten som skal finnes for å blokkere midtsete i plus for 1500 kr? F.eks kunne gjøre det valget når en booker billetten?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules