![]() |
|
![]() |
#981 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#982 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Vel... overhørte crewet snakke om PLUS som businessclass på vei fra London i går (diskusjon med hverandre i galley). I den sammenhengen er servietten en håndheklet duk.
![]() |
#983 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter innføringen av 'mat' på shorthaul (type en time), så deler crew ut den boksen med rugbrød og en eller annen dipp, eller hva det er, uten først å spørre om man vil ha dette eller en polarrull. Nå har jeg fløyet tre reiser i Plus (OSL-CPH) siden dette ble innført for noen dager siden, og jeg tror hver eneste passasjer innenfor min syns- og hørevidde har gitt dem den boksen tilbake og bedt om å få polarrull i stedet. Hadde jo vært enklere om crew bare spurte i utgangspunktet, men jeg mistenker at de allerede har opparbeidet seg et skikkelig overskuddslager av rugbrød med udefinert dipp som de er desperate etter å bli kvitt, men som åpenbart ingen vil ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Etter hva jeg har fått opplyst er det "pollar roll" som er tilbudet av Fresh bite fra 09.01 til 12.00 og "Fresh bite in a small box" på flighter etter kl 12.01.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Og hvis det rugbrødet i den boksen er en fresh bite, så bør noen føye til noen ord i rette del av Oxford Dictionary. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er lastet fresh bites til plus etter 12.01 og de skal aktivt gies ut, ala mealboxen man får på lengre Europa-flights og frokost. Det finnes dog polarruller ombord, men i begrenset antall.. Send gjerne en mail til SAS og si ifra om fresh bites ikke faller i smak og at det heller er ønskelig med polarrull hele døgnet, om dere skal mene det. Ingenting skjer uten at noen sier ifra! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå har jeg lest gjennom det meste av denne tråden og det er et par ting som slår meg.
Det er noen få som klager på mye. Det er også ofte slik at noen klager, så kommer det endring som tar hensyn til det som det först ble klaget, men jaggu så er det galt også ;-) Da er det ikke så lett. Et eksempel, OSL-KRS-OSL, det kom en endring der og man gikk for sjokolade etc. Mange klaget på dette, og ville ha kaffe. Helt ok. Nå er det blitt slik, men så er det krise, bare kaffe liksom. Skal sies at den ruten er litt vanskelig da det er meget kort flytid, kanskje 12-15 min maks i effektiv serveringstid. Det innkluderer tid til å rydde opp. Med 50-60 pax på pluss er det ikke lett når mange vil ha to-tre items hver fra vogna. Nå fremstår dette kanskje som sutring fra en cabin-crew, det er ikke meningen. Jeg bare forsöker å forstå hva man egentlig önsker på disse korte flightene. Er enig i at produktet ombord ikke er godt nok alltid, spesielt på lengre flighter, men hva forventes egentlig på de korte, når ingenting virker å väre bra nok? Hva önskes? og hvordan mener folket at dette kan gjöres i praksis? Vi som jobber med dette er jo åpenbart ikke i stand til å finne ut av dette ;-) Så det jeg mener er at det er veldig lite konkret som kommer frem. Last edited by SAS-Steward; 01-04-2016 at 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
For min del som ofte flyr OSL-SVG og BGO-SVG av de korteste rutene syntes jeg det er best uten noen servering og mørk cabin på kveldsavgangene. Mens på morgen er det fint med kaffe og frokost. Har ofte fått utlevert frokost ved gate på SVG-BGO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Frokost i gate SVG-BGO-SVG fungerer veldig bra synes jeg :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så lenge man beholder mørk Anton Berg... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men det at det varierer stort etter hvilket crew er en uting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er stort sett fornøyd, men nå er ikke jeg av de som flyr mest. Det som for meg er kjedelig er at det ikke er mulighet for glutenfri mat ved servering på plus de gangene de andre får mat. Det burde jo kunne løses på samme måte som andre bestillinger - at det må bestilles på forskudd slik som på langdistanse.
Den glutenfrie maten må også bli bedre. På tur over dammen sist fikk jeg pasta som var fra dagen før (datostemplet) hvor halvparten av pastan var blitt hard igjen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
Det som jeg humret litt over for meg selv, i Plus her om dagen til Oslo, var at passasjerene fikk velge fra tralla om man lovet å klage til SAS-ledelsen. Dette er jo bare et steg i retning av mer inkonsekvent service om bord. Det var flere passasjerer som ristet på hodet og synes hele opplegget var latterlig. Og det synes jeg også. Eller, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg synes faktisk synd på dere i frontlinjen som må håndheve disse serviceinnstruksene fra de ansvarlige for servicekonseptet. Jeg har ingen fasit på hvordan servicen bør være på disse korte rutene, men å være så inkonsekvente i hva man leverer om bord, er noe man bør unngå. Kunden vet jo til slutt ikke hva man kan forvente.
![]() |
![]() |
#994 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fikk erfart det utvidede servicekonseptet i Plus OSL-CPH-OSL nå i helgen.
På fredag ettermiddag var det kun 3 rader Plus og alle seter besatt, Purser kom med en tralle der det lå noen bokser med Fresh Bites på toppen. Men hun sa at de også hadde polarruller med enten ost eller skinke. Jeg tror alle pax som ville ha mat valgte polarrull, inkludert meg. Ville egentlig prøve prøve fresh bites også, det så fristende ut med chorizo, men var beskjeden og spurte ikke om å få begge deler. Sikret meg heller 2 Mikkeller øl med det samme. På returen lørdag formiddag var vi kun 6 pax på 7 rader i Plus, her kom purser rundt med en kurv med polarruller, før hun kom ut med vognen. Litt ut i flighten bestilte jeg en polarrull til så jeg fikk prøvd både den med ost og skinke, den med skinke var faktisk veldig god. Snakket litt med purser og sa at jeg syns polarrullen var god og at det var bra at SAS har forbedret mattilbudet innen Norden. Hun bekreftet at Fresh Bites er tilgjengelig på flighter etter 12:00, det står forresten også i siste utgave av Scandinavian Traveler, se side 105-106 i linken nedenfor. https://scandinaviantraveler.com/sit...les/st1604.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#995 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#996 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Polarrull m/skinke fortært. Helt greit mellommåltid. Går nok for Fresh Bite neste gang. Synes Chorizo-boksen så forlokkende ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Fresh bite med laks og rugbrød var ikkje så ille!
![]() |
#998 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk tilbud om Fresh Bite m. Laks fra Bodø til OSL i dag, men spurte pent om polarrull i steden. Men, nei, de var forbeholdt salg i GO, så det så! Trodde det var fritt valg av snacks i Plus....Ingen stor sak, men merkelig opplegg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det står svart på hvitt (eller hvitt på blått) bak på menyen at om du reiser i PLUS så er alt i menyen inkludert i billettprisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |