Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-03-2016, 22:18   #981
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det er standard på PLUS nå. Du velger ikke fra vogna, men på den andre siden får du en duk.
Duk? Jeg trodde det var en utbrettet papirserviett...?
Starling is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 22:26   #982
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Duk? Jeg trodde det var en utbrettet papirserviett...?
Vel... overhørte crewet snakke om PLUS som businessclass på vei fra London i går (diskusjon med hverandre i galley). I den sammenhengen er servietten en håndheklet duk.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 15:25   #983
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Etter innføringen av 'mat' på shorthaul (type en time), så deler crew ut den boksen med rugbrød og en eller annen dipp, eller hva det er, uten først å spørre om man vil ha dette eller en polarrull. Nå har jeg fløyet tre reiser i Plus (OSL-CPH) siden dette ble innført for noen dager siden, og jeg tror hver eneste passasjer innenfor min syns- og hørevidde har gitt dem den boksen tilbake og bedt om å få polarrull i stedet. Hadde jo vært enklere om crew bare spurte i utgangspunktet, men jeg mistenker at de allerede har opparbeidet seg et skikkelig overskuddslager av rugbrød med udefinert dipp som de er desperate etter å bli kvitt, men som åpenbart ingen vil ha.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 15:53   #984
FBI2012
ScanFlyer Silver
 
FBI2012's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Etter hva jeg har fått opplyst er det "pollar roll" som er tilbudet av Fresh bite fra 09.01 til 12.00 og "Fresh bite in a small box" på flighter etter kl 12.01.
FBI2012 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 16:06   #985
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
Etter hva jeg har fått opplyst er det "pollar roll" som er tilbudet av Fresh bite fra 09.01 til 12.00 og "Fresh bite in a small box" på flighter etter kl 12.01.
Men da som i betydningen av hva de slenger på bordet? Polarrullene har vært tilgjengelig på kveldsflightene også, når man spør.

Og hvis det rugbrødet i den boksen er en fresh bite, så bør noen føye til noen ord i rette del av Oxford Dictionary.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 18:18   #986
Dreamy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Osl
Posts: 150
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by FBI2012 View Post
Etter hva jeg har fått opplyst er det "pollar roll" som er tilbudet av Fresh bite fra 09.01 til 12.00 og "Fresh bite in a small box" på flighter etter kl 12.01.
Korrekt.
Det er lastet fresh bites til plus etter 12.01 og de skal aktivt gies ut, ala mealboxen man får på lengre Europa-flights og frokost.
Det finnes dog polarruller ombord, men i begrenset antall..
Send gjerne en mail til SAS og si ifra om fresh bites ikke faller i smak og at det heller er ønskelig med polarrull hele døgnet, om dere skal mene det. Ingenting skjer uten at noen sier ifra!
Dreamy is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 18:54   #987
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Nå har jeg lest gjennom det meste av denne tråden og det er et par ting som slår meg.
Det er noen få som klager på mye.
Det er også ofte slik at noen klager, så kommer det endring som tar hensyn til det som det först ble klaget, men jaggu så er det galt også ;-)
Da er det ikke så lett.
Et eksempel, OSL-KRS-OSL, det kom en endring der og man gikk for sjokolade etc.
Mange klaget på dette, og ville ha kaffe. Helt ok. Nå er det blitt slik, men så er det krise, bare kaffe liksom.
Skal sies at den ruten er litt vanskelig da det er meget kort flytid, kanskje 12-15 min maks i effektiv serveringstid. Det innkluderer tid til å rydde opp. Med 50-60 pax på pluss er det ikke lett når mange vil ha to-tre items hver fra vogna.

Nå fremstår dette kanskje som sutring fra en cabin-crew, det er ikke meningen. Jeg bare forsöker å forstå hva man egentlig önsker på disse korte flightene.
Er enig i at produktet ombord ikke er godt nok alltid, spesielt på lengre flighter, men hva forventes egentlig på de korte, når ingenting virker å väre bra nok?
Hva önskes? og hvordan mener folket at dette kan gjöres i praksis?
Vi som jobber med dette er jo åpenbart ikke i stand til å finne ut av dette ;-)
Så det jeg mener er at det er veldig lite konkret som kommer frem.

Last edited by SAS-Steward; 01-04-2016 at 19:10.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 19:21   #988
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Nå har jeg lest gjennom det meste av denne tråden og det er et par ting som slår meg.
Det er noen få som klager på mye.
Det er også ofte slik at noen klager, så kommer det endring som tar hensyn til det som det först ble klaget, men jaggu så er det galt også ;-)
Da er det ikke så lett.
Et eksempel, OSL-KRS-OSL, det kom en endring der og man gikk for sjokolade etc.
Mange klaget på dette, og ville ha kaffe. Helt ok. Nå er det blitt slik, men så er det krise, bare kaffe liksom.
Skal sies at den ruten er litt vanskelig da det er meget kort flytid, kanskje 12-15 min maks i effektiv serveringstid. Det innkluderer tid til å rydde opp. Med 50-60 pax på pluss er det ikke lett når mange vil ha to-tre items hver fra vogna.

Nå fremstår dette kanskje som sutring fra en cabin-crew, det er ikke meningen. Jeg bare forsöker å forstå hva man egentlig önsker på disse korte flightene.
Er enig i at produktet ombord ikke er godt nok alltid, spesielt på lengre flighter, men hva forventes egentlig på de korte, når ingenting virker å väre bra nok?
Hva önskes? og hvordan mener folket at dette kan gjöres i praksis?
Vi som jobber med dette er jo åpenbart ikke i stand til å finne ut av dette ;-)
Så det jeg mener er at det er veldig lite konkret som kommer frem.
Man klarer aldri tilfedstille alle, det vil altid være noen som sutrer da vi har ulike preferanser.
For min del som ofte flyr OSL-SVG og BGO-SVG av de korteste rutene syntes jeg det er best uten noen servering og mørk cabin på kveldsavgangene. Mens på morgen er det fint med kaffe og frokost. Har ofte fått utlevert frokost ved gate på SVG-BGO.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 19:50   #989
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Man klarer aldri tilfedstille alle, det vil altid være noen som sutrer da vi har ulike preferanser.
For min del som ofte flyr OSL-SVG og BGO-SVG av de korteste rutene syntes jeg det er best uten noen servering og mørk cabin på kveldsavgangene. Mens på morgen er det fint med kaffe og frokost. Har ofte fått utlevert frokost ved gate på SVG-BGO.
Det er nettop det, vi forsöker å tilpasse så godt som mulig. Og det å tilfredstille alle er umulig. Men det slår meg på dette forumet hvordan klagerne skifter fokus og hva som klages på :-)
Frokost i gate SVG-BGO-SVG fungerer veldig bra synes jeg :-)
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 21:33   #990
SAS1DSVG
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2016
Posts: 58
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Så lenge man beholder mørk Anton Berg... ;-)
SAS1DSVG is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2016, 02:19   #991
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Men det at det varierer stort etter hvilket crew er en uting.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2016, 08:25   #992
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Jeg er stort sett fornøyd, men nå er ikke jeg av de som flyr mest. Det som for meg er kjedelig er at det ikke er mulighet for glutenfri mat ved servering på plus de gangene de andre får mat. Det burde jo kunne løses på samme måte som andre bestillinger - at det må bestilles på forskudd slik som på langdistanse.

Den glutenfrie maten må også bli bedre. På tur over dammen sist fikk jeg pasta som var fra dagen før (datostemplet) hvor halvparten av pastan var blitt hard igjen
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2016, 12:03   #993
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,805
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Nå har jeg lest gjennom det meste av denne tråden og det er et par ting som slår meg.
Det er noen få som klager på mye.
Det er også ofte slik at noen klager, så kommer det endring som tar hensyn til det som det först ble klaget, men jaggu så er det galt også ;-)
Da er det ikke så lett.
Et eksempel, OSL-KRS-OSL, det kom en endring der og man gikk for sjokolade etc.
Mange klaget på dette, og ville ha kaffe. Helt ok. Nå er det blitt slik, men så er det krise, bare kaffe liksom.
Skal sies at den ruten er litt vanskelig da det er meget kort flytid, kanskje 12-15 min maks i effektiv serveringstid. Det innkluderer tid til å rydde opp. Med 50-60 pax på pluss er det ikke lett når mange vil ha to-tre items hver fra vogna.

Nå fremstår dette kanskje som sutring fra en cabin-crew, det er ikke meningen. Jeg bare forsöker å forstå hva man egentlig önsker på disse korte flightene.
Er enig i at produktet ombord ikke er godt nok alltid, spesielt på lengre flighter, men hva forventes egentlig på de korte, når ingenting virker å väre bra nok?
Hva önskes? og hvordan mener folket at dette kan gjöres i praksis?
Vi som jobber med dette er jo åpenbart ikke i stand til å finne ut av dette ;-)
Så det jeg mener er at det er veldig lite konkret som kommer frem.
KRS-OSL er en av to SAS-ruter jeg flyr oftest. Bare siden oktober-november i fjor, har min erfaring om bord vært veldig varierende. Først fikk vi kaffe og sjokkis i GO, så var det slutt på kaffen men man beholdt sjokoladen, så har man gått bort fra dette og serverer nå kun kaffe. Det er jo ikke rart man som kunde blir lettere forvirret.

Det som jeg humret litt over for meg selv, i Plus her om dagen til Oslo, var at passasjerene fikk velge fra tralla om man lovet å klage til SAS-ledelsen. Dette er jo bare et steg i retning av mer inkonsekvent service om bord. Det var flere passasjerer som ristet på hodet og synes hele opplegget var latterlig. Og det synes jeg også. Eller, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg synes faktisk synd på dere i frontlinjen som må håndheve disse serviceinnstruksene fra de ansvarlige for servicekonseptet.

Jeg har ingen fasit på hvordan servicen bør være på disse korte rutene, men å være så inkonsekvente i hva man leverer om bord, er noe man bør unngå. Kunden vet jo til slutt ikke hva man kan forvente.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 12:37   #994
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Fikk erfart det utvidede servicekonseptet i Plus OSL-CPH-OSL nå i helgen.

På fredag ettermiddag var det kun 3 rader Plus og alle seter besatt, Purser kom med en tralle der det lå noen bokser med Fresh Bites på toppen. Men hun sa at de også hadde polarruller med enten ost eller skinke. Jeg tror alle pax som ville ha mat valgte polarrull, inkludert meg. Ville egentlig prøve prøve fresh bites også, det så fristende ut med chorizo, men var beskjeden og spurte ikke om å få begge deler. Sikret meg heller 2 Mikkeller øl med det samme.

På returen lørdag formiddag var vi kun 6 pax på 7 rader i Plus, her kom purser rundt med en kurv med polarruller, før hun kom ut med vognen. Litt ut i flighten bestilte jeg en polarrull til så jeg fikk prøvd både den med ost og skinke, den med skinke var faktisk veldig god. Snakket litt med purser og sa at jeg syns polarrullen var god og at det var bra at SAS har forbedret mattilbudet innen Norden. Hun bekreftet at Fresh Bites er tilgjengelig på flighter etter 12:00, det står forresten også i siste utgave av Scandinavian Traveler, se side 105-106 i linken nedenfor.

https://scandinaviantraveler.com/sit...les/st1604.pdf
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 15:56   #995
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Det nye nordiske kjøkkenet, polar(r)ull?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Polarull
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 15:59   #996
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Polarrull m/skinke fortært. Helt greit mellommåltid. Går nok for Fresh Bite neste gang. Synes Chorizo-boksen så forlokkende ut.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 17:32   #997
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Fresh bite med laks og rugbrød var ikkje så ille!
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 22:11   #998
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Fikk tilbud om Fresh Bite m. Laks fra Bodø til OSL i dag, men spurte pent om polarrull i steden. Men, nei, de var forbeholdt salg i GO, så det så! Trodde det var fritt valg av snacks i Plus....Ingen stor sak, men merkelig opplegg.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2016, 22:26   #999
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 363
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by 3tflyer View Post
Fikk tilbud om Fresh Bite m. Laks fra Bodø til OSL i dag, men spurte pent om polarrull i steden. Men, nei, de var forbeholdt salg i GO, så det så! Trodde det var fritt valg av snacks i Plus....Ingen stor sak, men merkelig opplegg.
Det står svart på hvitt (eller hvitt på blått) bak på menyen at om du reiser i PLUS så er alt i menyen inkludert i billettprisen.
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2016, 07:59   #1000
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Quote:
Originally Posted by 3tflyer View Post
Fikk tilbud om Fresh Bite m. Laks fra Bodø til OSL i dag, men spurte pent om polarrull i steden. Men, nei, de var forbeholdt salg i GO, så det så! Trodde det var fritt valg av snacks i Plus....Ingen stor sak, men merkelig opplegg.
I mine øyne det aller største problemet hos SAS: inkonsekventheten og vilkårligheten, forårsaket av alt fra elendig internkommunikasjon til kollektive og individuelle humørsvingninger hos crew.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? Chriscross Reiseforum 6 17-09-2012 15:03
BA forbedrer ombordproduktet sitt. Martin Reiseforum 6 02-11-2011 00:18
Cimber justerer inflight service Jan Flyforum 6 26-08-2009 10:23
informasjon om servering på SAS Braathens CK Flyforum 24 02-08-2005 03:31


All times are GMT +2. The time now is 00:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.