![]() |
|
![]() |
#501 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
Fløy OSL - EWR i biz i dag, og Mikkeller hveteøl'en var bare å se i menyen... Purseren mente dog at den burde være på plass til returen på onsdag. Noe nytt amenity kit var heller ikke å se. Bare den gamle triste blå posen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Da er jeg ogå blitt avkrevd betaling for alkohol på SAS Plus i Norge, med forklaringen at det besetningen hadde fått beskjed om at det skulle være slik. Etter en stund kom purser over og etter en samtale med han kom han også fre mtil at menuen gir meg rett, men at de samtidig hadde fått beskjed internt om annet. Han mente derfor at det var særs uheldig med en meny som sier noe annet enn det praksis var. Jeg tar saken med SAS, så får vi se hva de sier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nr. 2 og deretter. Nå fikk jeg likevel en gratis nr. 3, som jeg ikke ba om, så hva som egentlig er greien vet jeg ikke.
![]() |
#506 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I følge vår interne policy så er det bare en gratis enhet med alkohol pr person i Plus. Det har SAS fått disp til av myndighetene da det er i forbindelse med servering av måltid/snack. Dette er såvidt jeg vet ganske unikt her til lands. Ikke mange steder man får gratis alkohol i frie mengder
![]() |
#507 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#508 |
Joker
|
![]()
Hva er den juridiske forskjellen på fri alkohol i innenriksloungen og i luften?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Peter Fox
|
![]()
Ingen forskjell, serveringsbevilling og sjenkebevilling
![]() |
#510 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når det er sagt, synes jeg det er på tide at SAS blir konsistent på hva de bestemmer og ønsker å levere. Ulik praksis basert på hvilken crew man får er ikke holdbart. Det er rett og slett dårlig service. Personlig synes jeg vel at man kanskje har gått litt vel langt nå. For eks å bare få snaks internordisk synes jeg ikke er godt nok. Det å få i seg litt mat er faktisk et problem etter hvert, og særlig på en del SAS rutinger, da man ofte må via CPH. Man risikerer å sitte i et fly det meste av dagen uten å få noe "skikkelig" mat, og slik bør det være. Da får man heller legge på prisen litt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Var det ikke sjenkeloven/alkoholloven (eller noe sånn) det ble referert til tidligere i denne saken?
![]() |
#514 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg er ikke jurist, men har aldri helt skjønt hva denne paragrafen det henvises skulle være. Såvidt jeg kan se er det ingenting som omhandler forbud mot å servere alkohol i fly -- så fremt man har bevilling.
Antar det eventuelt er spesielle forhold i bevillingen som i såfall begrenser det, men kan ikke se at det skulle være forskjell på charge per enhet og enheter inkludert i billettpris... http://lovdata.no/dokument/NL/lov/19...L_9#KAPITTEL_9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
http://helsedirektoratet.no/folkehel...r/default.aspx
![]() |
![]() |
#516 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
To enheter uten spørsmål i dag for flere i plus på norsk innenriks
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Kan melde om at Fudge muffin i SK Plus er nam nam! :-) fikk 3 stykk i går
![]()
![]() |
#518 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det satt ved siden av meg på rad 1 i dag som måtte betale fra første flaske. Nye regler igjen?
![]() |
#519 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#520 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Når jeg fløy opp til TRD på fredag så overhørte jeg en av flyvertinnenen spørre en annen om det var betaling for vin. Fikk klar beskjed om nei. Dette var ikke et junior crew så lurer litt på hvordan info/opplæring til crew foregår.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? | Chriscross | Reiseforum | 6 | 17-09-2012 15:03 |
BA forbedrer ombordproduktet sitt. | Martin | Reiseforum | 6 | 02-11-2011 00:18 |
Cimber justerer inflight service | Jan | Flyforum | 6 | 26-08-2009 10:23 |
informasjon om servering på SAS Braathens | CK | Flyforum | 24 | 02-08-2005 03:31 |