![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Skulle gjerne ha postet noen av de tilbakemeldingene jeg har fått direkte fra DY kontraktspiloter som stort sett er positive og tallene de oppgir bekrefter bildet som DY kommer med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
offentlig av naturlige årsaker. Quote:
W |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg ba deg ikke om å få kontraktspilotene til å poste offentlig, jeg ba deg om å dele de positive tilbakemeldingene og de tallene som bekrefter DYs bilde. Dette er ikke noe problem å anonymisere, og kan jo umulig medføre risiko for dine kilder - siden det bare er positive tilbakemeldinger. Jeg har heller ikke påstått at man trenger 1,5 mill for å ha det ok, jeg ønsker å høre hvor dine venner blant kontraktspilotene tjener 900k-1.500k - som er "bildet som DY kommer med". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så du mener vi skal tro at disse kontraktspilotene som følger forumet men ikke ønsker poste av naturlige årsaker sender deg PM i egeninteresse??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det hun også sa var at kontraktskapteinene ble tilbudt en lønn på rundt 900k. Jeg forstod det slik at dette var for Thailand basen, og for Malagabasen er det vel snakk om knappe 800k for en kaptein, og 350-360k for en fersk FO. Skal man da gjette på rundt 400k for en FO i Thailand? Det er forøvrig pussig at man nekter å akseptere andres informasjoner fra insidere, men tror at man selv sitter med den hele og fulle sannheten (og det var ikke myntet på deg, Tally-Ho... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
En kontrakts FO i AGP tjener 3100 e mnd eller 282.335kr med dagen kurs... Det er nå 3 piloter på nakken til Wahoo som ikke i nærheten kjenner seg igjen i det han sier. Etter all sansynlighet vet vi mer om forholdene i bransjen enn Wahoo... Legger til at når ca 30 av 80 kandidater har trukket seg (Tall fra Bjørn Hansen i DY) når de så kontrakten er ikke dette en kontrakt man har det helt topp på... Last edited by Earlybird.; 26-04-2012 at 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Et en kontrakt ikke er helt topp og at folk trekker seg er ikke det samme som at vi snakker om sosial dumping eller annen elendighet. Hvis kontraktstilbudet er for dårlig så får ikke DY folk. Får ikke DY folk så må de justere betingelsene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er da besynderlig at ledelsen i DY skal blåse opp vilkårene for opinionen! Jeg har et brukbart bilde av betingelsene i DY gjennom de som sitter der, eller som kommer fra selskapet, og de rimer ikke alltid med hva som sies til media. Men det kan jo tenkes at selskapet legger inn i tallet pensjoner, loss of Licence-utgifter, dietter, salg av fridager etc...og det vil jo pynte litt på alt...En HEL basert Commander har en grunnlønn på drøye halvparten av det du oppgir her! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nå er det vel slik at de som ansettes nå ikke ansettes på HEL-vilkår. Kapteinslønnen fikk jeg fra en debatt på pprune, så jeg kan ikke gå god for korrektheten (men basert på det vi har sett tidligere så pleier kapteinslønnen å ligge noe i overkant av 2x FO-lønn). De tallene jeg viser til inkluderer imidlertid en housing allowance på ca 6500 NOK per måned, men ingenting annet. Last edited by TOS; 26-04-2012 at 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
(http://www.eurofound.europa.eu/areas...IALDUMPING.htm) Om ikke dette opplegget oppfyller definisjonen av sosial dumping til punkt og prikke, så vet ikke jeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TK9 på vei mot OSL | AMSKIX | Småprat | 11 | 10-11-2016 21:49 |
Lufthansa kabinansatte mot mulig streik | RIBRO | Flyforum | 103 | 09-09-2012 13:19 |
Ariana på vei mot stupet | CK | Flyforum | 5 | 11-04-2007 12:16 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |
Northwest mot streik? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 19-08-2005 16:20 |