![]() |
|
![]() |
#281 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Hva med å heve diskusjonen til korrekt nivå som handler om bruk av kontraktsansatte vs. fast ansatte og ikke alle mulige slags kontraktsdetaljer. Pilotforeningen i DY har selv uttalt at de kan godta en viss bruk av kontraktsansatte. De er også enige med Kjos om at norske betingelser ikke kan eksporteres til utlandet. Slik er det allerede i dag med forskjellig lønn i henholdsvis Norge, Sverige og Danmark, tilpasset levestandarden i de forskjellige land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
Me andre ord vil DY forbli ett regionalt selskap og sannsynligvis forsvinne over tid da man ikke er stor nok til å overleve. SAS vil lide samme skjebne og bli slukt av ett større selskap. Game over... W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() Quote:
Det er jo akkurat det som kan gjøre at det blir streik. Hvis man ikke kan bo i Norge når man jobber i Norge, for selskapet har "ikke råd" til ansatte, så har man ingenting å tape! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,524
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Tror faktisk Kjos kan ringe Boeing og avbestille med en gang..
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2378819.ece W |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
Ps. det er ingen menneskerett å fly fra torp til bergen for 99 kr... Det er rett og slett sinnsykt og både WF og DY taper penger... uintelligent spør du meg.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Hva er forøvrig problemet om ikke disse arbeidsplassene kommer i Norge? Er det forbudt å være ekspansiv som næringslivsleder? Jeg synes å se antydninger til en del underliggende motivasjon for kritikken som jeg overhodet ikke har sympati for... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Fagforeningene tok knekken på SAS, nå tar de knekken på DY også - gratulerer!
![]() (med mindre Kjos' plan B er en full utflagging) W |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Poenget mitt er at det nå synes som om argumentene til enkelte her inne er styrt etter det følgende (merk: jeg sier ikke at pilotene argumenterer på dette viset, men at enkelte her inne gjør det): Så lenge vi ikke får ta del i dette til vilkår som vi ville akseptert, så får det heller være? Er dette riktig forstått?
Hvis så er tilfellet så er det jo en form for litt lei egoisme. Litt flåsete sagt så minner det meg om min da (litt trassige) 3 årige datter som heller kastet iskremen i søpla enn at moren skulle få spise restene... ![]() Det er også veldig lett å forstå at DYs konkurrenter helt ser at dette ikke gjennomføres. Poenget er altså at ekspansjonen kommer ikke (eller iallefall mer begrenset) om DY ikke lykkes med å redusere sine kostnader/bli enda mer konkurransedyktig. Da blir det mindre behov for piloter, men det er kanskje greit om man allerede er på innsiden. For ordens skyld: Jeg har full forståelse for at man ønsker ordninger som sikrer samme sosiale rettigheter som i det landet man jobber (og som vel beslutningen i EU parlamentet uansett vil sikre fremover). Last edited by TOS; 21-04-2012 at 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,524
|
![]()
Hvorfor det, så lenge de tar levering og holder cashflowen gående gjennom leasinginntekter? Enklere å selge fly enn passasjerseter så lenge ikke markedet kræsjer. Og selv i et dårlig marked kan man bli kvitt flyene hvis man går lavt nok. Passasjerinntekter kan det være verre med ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,524
|
![]()
Det var ment som en respons til post #289. jeg har imidlerting ingen tro på at det vil skje, men det kunne vært et alternativ hvis de stoppet ekspansjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TK9 på vei mot OSL | AMSKIX | Småprat | 11 | 10-11-2016 21:49 |
Lufthansa kabinansatte mot mulig streik | RIBRO | Flyforum | 103 | 09-09-2012 13:19 |
Ariana på vei mot stupet | CK | Flyforum | 5 | 11-04-2007 12:16 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |
Northwest mot streik? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 19-08-2005 16:20 |