![]() |
|
![]() |
#221 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
Selv nyansatte uten erfaring tjener bedre enn det tallet du nevner. W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Videre så er det vel slik at en styrmann uten for mye erfaring går inn og tjener drøye 400k før nedbetaling av TR er trukket fra. At en kaptein tjener mindre enn dette ser jeg på som nokså lite sannsynlig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
Man skulle tro at det er bedre at de går opp i lønn (omsorg) enn at du går ned (bekymring.) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
![]() Men denne 'housingen', uansett hvor den skulle være, er ihvertfall inkludert i disse '700,000' og kommer ikke på noen lønnslipp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
Boeing og Airbus skal uansett levere 200+ flymaskiner til noen. Om de arbeidsplassene går tapt, så finnes det nok andre selskap som kan fly dem skal du se. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
![]() W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
Nå er det vel akkurat Ryanair sin operasjon din opprinnelige artikkel var myntet på, så her må du velge sider. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
På kontrakt så er det normalt ingen forskjell om du er "nyansatt uten erfaring". Du går ikke opp i betaling uansett. Når kontrakten din går ut stiller du likt med andre uten jobb. Hvis "markedsprisen" har gått ned siden sist så tilbys ev ny kontrakt til LAVERE betaling. En pris for styrmenn, en for kapteiner, ferdig med det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Kontraktspiloter har flere vesentlige fordeler;
- De streiker ikke - Man sparer store administrasjonskostnader - Man kan ekspandere, prøve ut nye markeder etc med lavere risiko - Man kan mye raskere omstille seg til forrandringer i markedet. - Mye større fleksibilitet generelt Så selv med 1 mill i lønn ville det fortsatt lønne seg med kontraktspiloter. W |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Det som står/stod i Arpi-kontrakten angående housing er det følgende: Quote:
Last edited by TOS; 20-04-2012 at 13:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
..og det er en grei, generell holdning fra en fagforening. Jeg tror imidlertid ikke at engang fagforeningen tror at DY vil ansette like mange om de er tvunget til å gjøre alt dette fast. Hvis de tror på det, så ville vel jeg hevdet at de trenger en aldri så liten reality check.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
I utgangspuntet en perfekt modell for alle bedrifter, med maksimum fleksibilitet og minimum risiko. Wahoo, hvorfor bruker ikke samtlige norske selskap, inkludert den Norske stat, denne modellen tror du? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Den Norske stat bruker ikke så rent lite kontraktsansettelser (det samme gjør andre virksomheter som har behov for spesialisert personell - man kan ofte tilby 3 års kontrakter med tilbud om fornying, selv om den som går av etter 3 år erstattes av en annen med tilsvarende kompetanse. Dette gjelder kanskje spesielt i internasjonale organisasjoner, som nok blir et litt spesielt tilfelle). Hovedregelen er imidlertid at ansettelse for ordinær "produksjon" skal skje ved hjelp av faste stillinger. For DY er det et åpent spørsmål hva som skal defineres som ordinær produksjon, fordi de åpner og lukker destinasjoner. Last edited by TOS; 20-04-2012 at 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TK9 på vei mot OSL | AMSKIX | Småprat | 11 | 10-11-2016 21:49 |
Lufthansa kabinansatte mot mulig streik | RIBRO | Flyforum | 103 | 09-09-2012 13:19 |
Ariana på vei mot stupet | CK | Flyforum | 5 | 11-04-2007 12:16 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |
Northwest mot streik? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 19-08-2005 16:20 |