![]() |
|
![]() |
#10 |
Legal Eagle
|
![]()
Sorry, men jeg forteller hva som skal til for å få frivillig medlemskap i trygden. Ferdig med det. Så kan dere fortsette med det dere driver med, for det er det vanskelig å bli klok på. Og så lenge de som kritiserer, ikke gidder å lese hva jeg skriver, og i tillegg tillegger meg meninger jeg ikke har og ikke har gitt uttrykk for, så er det vel ikke noen vits.
Men en ting er sikkert: Det er minst to grunner til at Tally-Ho ikke får være frivillig medlem. For det første er han bosatt i Norge, og da går det ikke. For det andre flyr ham for et dansk selskap, og da går det ikke. Hvis det skal gå, må du i utganspunktet ha bodd i Norge og vært medlem av folketrygden for deretter å flytte til utlandet for å jobbe for et norsk selskap. Så enkelt. Loven utelukker ingen tilknytningsformer, og åpner for å dispenserer fra tilleggsvilkårene. Formalistene blant oss vil tenke at hvis tilknytningen skjer gjennom et rekrutteringsselskap, så er man ansatt i det utenlandske rektutterinsselskspet, men sånn er det ikke nødvendigvis etter folketrygdloven. Det kommer an på omstendighetene ("faktum"). Lik det eller ikke. Jeg har ikke lagd loven. Last edited by RWY 24; 28-04-2012 at 20:54. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TK9 på vei mot OSL | AMSKIX | Småprat | 11 | 10-11-2016 21:49 |
Lufthansa kabinansatte mot mulig streik | RIBRO | Flyforum | 103 | 09-09-2012 13:19 |
Ariana på vei mot stupet | CK | Flyforum | 5 | 11-04-2007 12:16 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |
Northwest mot streik? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 19-08-2005 16:20 |