![]() |
|
![]() |
#341 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 21-04-2012 at 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Der er forøvrigt alle mulige andre flyselskaber end DY på disse links - med undtagelse af bl.a. Ryanair. Hvem der annoncerer på sider jeg linker til kan jeg ved gud ikke se har noget med sagen at gøre. En prissammenligning betyder ikke nødvendigvis at flyve billigst muligt. Det kan også handle om finde dyrere billetter med andre end lavservice-selskabet til den bedste pris. Eller om at få overblik over markedet og vælge ud fra andre ting end pris. Heldigvis er der stadig mange mennesker, der er optaget af andet end pris. Desuden har det at tilbyde en vare til en god eller lav pris intet med sociale vilkår, social dumping, tryghed for medarbejdere osv at gøre. Man kan sagtens konkurrere indenfor rammerne af fair vilkår for ansatte, men man kan selvfølgelig også vælge at gå lidt længere og presse priserne endnu længere ned - på bekostning af de ansattes vilkår. Det er et valg man tager - ikke noget man bliver presset til eller er nødt til at gøre. Gør man bevidst det, så forbeholder jeg mig også bevidst retten til at købe min vare et andet sted - uanset hvilke links jeg har i min signatur. Kan vi så komme tilbage til topic - istedet for useriøst personfnidder...
![]() |
![]() |
#343 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så jo, treningen nedbetales ved redusert lønn bare innpakningen heter noe annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi har vell ettertrykkelig fåt bevist i denne tråden at DY's kontraktspiloter har konkurransedyktige lønnsvilkår og de resterende vilkår vil bli omfattet av det nye EU reglementet. At foreningene fortsetter sin "sosial dumping" retorikk i media er derfor uten grunnlag i virkeligheten.
Nå får de kalle en spade for en spade å si at de er imot kontraktspiloter - punktum! (og ikke "vikarer" som de feilaktig kaller dem. Definisjonen på en vikar er; Vikar er en stedfortreder som overtar et arbeid eller stilling fra en annen for en kortere tid i den andres fravær) http://no.wikipedia.org/wiki/Vikar |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ta et eksempel med British Airways. Ved bytte av type, f.eks. A320 til B777 (som er en vanlig progresjon) er der "fleet freeze" på B777 i fem år. Hvis så vedkommende har senioritet til å få kaptein på A320 men fortsatt har tid igjen på "fleet freeze" mister vedkommende da den muligheten til å få kaptinsutsjekken og noen etter vedkommende på senioritetslistene får muligheten. Vedkommende som er på B777 vil da så absolutt lide et økonomisk tap og på en måte også et karrieretap til neste utlysning av kapteinsplasser og "fleet freeze" er fullført. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå er det mulig at bankene er strengere nå enn før, men jeg fikk huslån på midlertidig kontrakt og i min bransje er det også ganske mange kontraktsansatte og relativt få faste stillinger så det var ikke opplagt at jeg skulle få meg fast stilling med det første (nå hadde riktignok fruen fast jobb, men det kan vel være tilfellet for piloter også). Ikke tjente jeg utpreget godt heller da. Hvordan er det med selvstendig næringsdrivende? De får vel lån til hus, gjør de ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det vore en skandal om någon begär att SAS piloter måste sympatistrejka. SAS som mer än något annat flygbolag genom historien i norden slaviskt följt fackens krav.
Det vore helt sinnessjukt om pilotstrejken slutar med att både Norwegian & SAS går i konkurs innan sommaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det er faktisk ganske vanlig. Helt umulig er det vel heller ikke å få huslån hvis man har en kausjonist. W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#355 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
FlyHi har ret....Det børe selv nordmænd kunne se...
I øvrigt har dette med TR flyldt meget på de seneste sider....Det må altså' ud i en seperat tråd. Hvis en strejke i DY kunne ende med at DY gik konkurs, så er fundamentet på DY korthuset altså ikke særlig solidt... Så en pilot strejke i DY kunne bliver ret interssant....I øvrigt er EU mig bekendt fremme med et forslag om at stoppe den politik som DY og andre kører med.... hilsen Ole PS: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...5Y4Ut.facebook Last edited by sk931; 21-04-2012 at 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva angår streik og konkurs, så tror jeg det er flere flyselskaper som ville slitt om det nå kom en litt langvarig streik. Hva angår TR og hvorvidt det hører hjemme her så er det en del av ansettelsesvilkårene, så det hører opplagt til her. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TK9 på vei mot OSL | AMSKIX | Småprat | 11 | 10-11-2016 21:49 |
Lufthansa kabinansatte mot mulig streik | RIBRO | Flyforum | 103 | 09-09-2012 13:19 |
Ariana på vei mot stupet | CK | Flyforum | 5 | 11-04-2007 12:16 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |
Northwest mot streik? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 19-08-2005 16:20 |