![]() |
|
![]() |
#561 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Topplønn for en DY captain på høyeste lønnstrinn er ikke 1.5mill
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg antar at Kjos og Co vet hvor dyrt det er å ansatte fast kontra på kontrakt, og de vurderer også muligens hvorvidt de økte kostnadene veies opp på lang sikt eller ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så da er det vel de som forsøker å tåkelegge...? W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvilket navn vil du sette på det når en nordmann blir intervjuet for en jobb på fornebu, gitt en kontrakt av norwegian gjennom parc, får base i malaga, flys passivt til Torp, tjenestegjør i Norge, sover på pilothotellet til norwegian på Torp, flyr så kanskje aktivt eller passivt til malaga...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Newcomer
|
![]()
Måtte rett og slett opprette en profil, i forundring over at ingen har kommentert det som står på veggen bak Kjosern her :
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2381987.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det var ikke det jeg spurte om... hva kaller du det norwegian gjør med de nyansatte styrmennene som ikke i nærheten tjener det skånvik snakker om. Vi er vel smarte nok til å forstå at dy prøver å snu folks sympati vekk fra pilotenes situasjon med å si de tjener mye (mer en det som er fakta også)
Last edited by Earlybird.; 26-04-2012 at 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Man kan regne på det ved å vektlegge usikkerhetsmoment til enhver faktor (både fordelene og ulempene) men et slikt regnestykke blir normalt et stykke fra fasiten da det er vanskelig å spå. (ingen eksakt vitenskap) Jeg vet jo selvfølgelig heller ikke om min enkle synsing er mer riktig men jeg ser at Kjos fokuserer ensidig på kostnaden (utad) og han synes ikke å se noen fordeler. Et eksempel: Si at kostnaden er 2kr. pr. billett for å kunne finansiere fast kontrakt i snitt. Om en person av 500 passasjerer da velger å fly med Norwegian selv om Norwegian er 1000kr. dyrere på en enkeltbillett enn Ryan Air pga. at Norwegian da muligens får et bedre rykte og at pilotene yter ørlite bedre i en vanskelig situasjon osv. og hver 500. passasjer ikke vil fly med flyselskap som bruker kontraktpiloter med tilhørende ulemper så er man break even. Det blir jo vanskelig så lenge man ikke vet hvor store kostnadene for fast kontrakt på feks. Malaga blir, men man ser jo på børspresentasjoner at han har tendens til å hausse den ene eller andre vei etter som det passer for å få det slik han vil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() overdrivelser, det er vel noe denne tråden til gangs har vist. Kontraktpilotene til DY har det helt utmerket, det vet dere godt - det er ikke det dette handler om selv om foreningene forsøker å få det til å se slik ut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
For det første. Pilotlønnen i Norwegian er ikke fra 900k - 1.500k. Lønnstrinn 3 (som er der de fleste starter pga erfaringsnivå og at de har kjøpt egen rating) for styrmenn er på 360k, mens topplønn for styrmenn er 650k. For kapteiner starter skalaen på 770k og stopper på 1.000k på lønnstrinn 14. Med andre ord er Skånvik en åpenbar løgner, som er en uheldig egenskap for en pressetalskvinne. For det andre er det et forsøk på å avspore debatten å ta opp lønnen til de fast ansatte. Her frir Skånvik til manges oppfatning om at piloter er overbetalt og underarbeidet; det jeg vil kalle Pan Am-syndromet. Når man i tillegg kommer med tall som ikke er i nærheten av å være riktige (vi snakker 3-gangen), så er det vel klart for alle at man sliter med å finne god argumentasjon for sitt ståsted. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har stort sett tatt dine innlegg på dette forumet som underholdning så langt, men denslags provoserer meg. Kan du underbygge din påstand om at "kontraktspilotene til DY har det helt utmerket?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Skulle gjerne ha postet noen av de tilbakemeldingene jeg har fått direkte fra DY kontraktspiloter som stort sett er positive og tallene de oppgir bekrefter bildet som DY kommer med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Provokatører finner man mange steder, også her. Dette er en uhyre viktig prinsippiell sak, og lettvinte kommentarer har liten verdi? En HEL-basert FO hos DY har et par hundre tusen i årslønn, samt ingen sosiale rettigheter, ingen fagforeningstilknytning, ingen pensjonsinnbetaling...ingen ting... Er ikke dette sosial dumping så vet ikke jeg! Hva vant skipsfarten her hjemme på å bytte ut de norske sjøfolkene mot filippinere, bortsett fra å gjøre en handfull redere rikere? At Kjos hele tiden argumenterer med konkurransen fra Ryanair er litt sært, all den tid de aller fleste selskaper i og rundt Skandinavia enda gir "normale" ansettelsesbetingelser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
offentlig av naturlige årsaker. Quote:
W |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg ba deg ikke om å få kontraktspilotene til å poste offentlig, jeg ba deg om å dele de positive tilbakemeldingene og de tallene som bekrefter DYs bilde. Dette er ikke noe problem å anonymisere, og kan jo umulig medføre risiko for dine kilder - siden det bare er positive tilbakemeldinger. Jeg har heller ikke påstått at man trenger 1,5 mill for å ha det ok, jeg ønsker å høre hvor dine venner blant kontraktspilotene tjener 900k-1.500k - som er "bildet som DY kommer med". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TK9 på vei mot OSL | AMSKIX | Småprat | 11 | 10-11-2016 21:49 |
Lufthansa kabinansatte mot mulig streik | RIBRO | Flyforum | 103 | 09-09-2012 13:19 |
Ariana på vei mot stupet | CK | Flyforum | 5 | 11-04-2007 12:16 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |
Northwest mot streik? | LN-MOW | Flyforum | 0 | 19-08-2005 16:20 |