![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools
![]() |
Display Modes
![]() |
|
![]() |
#1 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Mitt syn (og jeg har skrevet en fagbok i dette emnet, samt sertifisert mange i Norge i emnet) er at en må vekk i fra bi laterale avtaler land i mellom, vi ser en utvikling vekk i fra de nasjonale selskapene og selv mener jeg Open Skies mellom Europa og USA er veien å gå, uten Open Skies ville Norwegian ikke ha hatt den suksessen de har hatt med Long Haul. En må arbeide for å til samme avtale rammer østover også, men å fokusere på Avinor og SAS i den sammenhengen gir akkurat de resultatene Norwegian har oppnådd, null nada ingenting, Norwegian vet og kan bedre enn dette, de vet at dette er komplisert, og Kjos sine utspill i media rundt dette blir bare dumt.
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Dette er, som du sier, meget komplisert. Avtalen mellom de skandinaviske landene og Sovjetunionen ble inngått som en firepartsavtale i 1956. SAS var det felles "internasjonale nasjonale" selskap i Skandinavia ettersom det hadde fått enerett på internasjonale ruter i 1954. Det var derfor naturlig at avtalen om Sibir-korridoren gjaldt SAS. Det var vel få som kunne forutse utviklingen i luftfarten og at avtalen ville være fullstendig utdatert idag. Dagens politiske klima borger ikke for en snarlig endring.
Upcoming flights: JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 23-04-2018 at 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Æ'kke lett å kjøpe nye fly - Allegiant møter utfordringer | LN-MOW | Flyforum | 6 | 25-05-2017 00:54 |
SAS med med tekniske utfordringer i dag | Cockpitview | Flyforum | 24 | 28-08-2015 12:50 |
Nye utfordringer for "the Ticketor" | The Ticketor | Flyforum | 16 | 26-01-2006 08:55 |
SAS satser på Russland (nye kjøp??) | morr | Flyforum | 11 | 18-11-2004 17:56 |