![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Thomas Cook Scandinavia flyr vel over Russland på vei til Thailand, gjør de ikke???
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,398
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Vi må nok innse at rettighetene til å fly over Russland er en del av et større politisk spill enn flytrafikken isolert, noe som gjør det vanskelig å agere slik du foreslår. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Et eksempel på det motsatte er Korean som ved å operere Charter flighter til OSL, ikke fikk trafikkrettigheter over Russland til Norge og måtte fly omveien rundt de første årene de opererte sommerruten. De siste årene har Korean endret disse operasjonene til ruteflygninger. Med dette grepet får de nå tilgang til å fly over Russland til/fra Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Jeg læste for nogle uger siden, at de skandinaviske lande skulle mødes med Rusland i Oslo for at genforhandle luftfartsrelaterede aftaler.
Er der nogen der ved, hvad der kom ud af dette møde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Når kan man forvente å høre noe fra forhandlingene? Regner ikke med russerens gir noe gratis over bordet i disse tidene, hvor de har sanksjoner fra vesten over seg.
Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
SAS er lei av flåkjeften til Kjos ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Som nevnt tidligere i tråden som viser jo selv russerne til en avtale som gir rettighetene til SAS. Jeg siterer fra en artikkel i DN: "Ifølge disse dokumentene har Norge og Sovjetunionen valgt ett selskap fra hver side som ble gitt rettigheter til å fly over deres territorier. Hvis Norge ønsker å få et nytt selskap inn på denne listen, så må det gjøres gjennom relevante kanaler, sier Kulikov."
Så det er kanskje ikke bare Kjos som farer med løgn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
|
![]()
Jeg sliter litt med å forstå at begrensingene som avtalen mellom Norge (det er vel hele Skandinavia ?) og Russland skal ha noen innvirkning på nye ruter fra f.eks. LGW til Asia for Norwegian ? Og det er vel litt DY / D8 problematikk inne I bildet også, for DY rutene til DXB har vel hele tiden fått lov til å overfly Russland ?
Om vi leter etter sannheten er det vel ikke helt utenkelig at Norwegian sliter med konkuranse fra de såkalte "Sandkasse" selskapene og det har vel så mye med mangel på Asia satsning som avtalene med Russland. Det er vel også greit for Norwegian å få fokus litt vekk I fra egne problemer og hva er mer forfriskende enn å gi SAS en ørefik.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by TOS; 08-07-2016 at 11:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
|
![]() Quote:
Uansett forklarer ikke noe av dette hvorfor LGW - Asia ikke blir startet, det er I hvertfall ikke fordi SAS er dumme, slemme og ødelegger allt for Kjos
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Poenget mitt var at DY tilsynelatende flyr på norskregistrerte fly til BKK, og ikke på D8-materiell. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
|
![]() Quote:
Edit det ser ut som Norwegian Long Haul bruker samme AOC som Norwegian, men operer som et eget selskap på vegne av Norwegian.(De Norsk Registrerte) så det en forskjell men om den er utslagsgivende er jeg ikke sikker på.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 08-07-2016 at 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
|
![]()
Det er likevel et interesant spørsmål hvorvidt D8 fra LGW kan overfly Russland eller ikke ? I tillfelle ikke ligger det vel andre begrensninger, et spørsmål som er mer I tråd med Trådens intensjon og mindre med hvorvidt Bjørn du lyver eller ikke
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Ja, det er selvsagt en interessant problemstilling. Jeg tror nok, i likhet med deg, at Norwegian merker presset fra selskapene i Gulfen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Hvad vil man gøre hos Norwegian, hvis de får et definitivt NEJ til at operere på USA med den nuværende operationsmetode, Crew og fly....Tænker på at hvis amerikanerne vender tomlen nedad.
Har ikke fulgt så meget i den seneste lange tid... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
CPH lader Norwegian komme til orde i en nyhedshistorie om nye flyruters betydning for turismen:
"Fra Københavns Lufthavn ser vi interesseret på nye destinationer både mod øst og vest. Men for at vi kan åbne nye ruter østover, må vi have de samme rettigheder som vores konkurrenter, hvilket ikke er tilfældet i dag. Med politisk hjælp til at sikre lige konkurrencevilkår kan vi bidrage til at øge tilgængeligheden og bringe mange flere turister til Danmark,” siger Daniel Kirchhoff, der er informationschef for Norwegian i Danmark." Selvom det bliver sagt indirekte (CPH udtaler sig ikke selv kritisk om lovgivningen), så er det vel første gang, at Københavns Lufthavne støtter Norwegian i sin kritik af lovgivningen og dens skævvridning af konkurrencen? https://www.cph.dk/om-cph/presse/nyh...job-i-danmark/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]()
Ser på FR24 at DY7202 LN-LNL har svingt inn over Russland? på vei til OSL. Lander ca 1.5 time før rute.
Mens DY7210 LN-LNH flyr den vanlige ruta utenom Russland. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Æ'kke lett å kjøpe nye fly - Allegiant møter utfordringer | LN-MOW | Flyforum | 6 | 25-05-2017 00:54 |
SAS med med tekniske utfordringer i dag | Cockpitview | Flyforum | 24 | 28-08-2015 12:50 |
Nye utfordringer for "the Ticketor" | The Ticketor | Flyforum | 16 | 26-01-2006 08:55 |
SAS satser på Russland (nye kjøp??) | morr | Flyforum | 11 | 18-11-2004 17:56 |