![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 126
|
![]() Quote:
https://www.flightradar24.com/data/f...y7202/#b7660d5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
|
![]()
Ser ut som DY7201 skal over Russland i dag. Inn over Latvia nå, med TG955 på halen, dvs akkurat samme rute som Thai (så langt ihverfall)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]()
Her er det vel noe som tyder på at Norwegian har fått trafikkrettigheter over Russland. De flyr samme ruta som TG, så tyder på at det har gått i boks! Noen som vet noe offisielt rundt dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Litt rar kursendring over Pakistan nylig, hvis FR24 stemmer.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
|
![]()
De flyr returen over Russland også. Hva har skjedd?? Forventet ankomst i Oslo er over en time før rutetabellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]()
Fikk følgende beskjed fra Lasse i DY nå nettopp: "Hei. Ja, russiske myndigheter har nå gitt oss tillatelse til å fly i russisk luftrom på ruta Oslo - Bangkok. Det gjelder kun denne ene ruta."
Så russiske myndigheter har gitt GO på BKK OSL BKK ruta Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,716
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Dette var da svært gode nyheter
![]()
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,310
|
![]()
I følge DN-feeden i resepsjonen skal de skandinaviske myndigheter møte Russland i februar for nye forhandlinger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Nå ser det ut til at DY også får fly over den noe mer østlige delen av Russland. Faktisk har DY kurs lengre øst enn TG fra OSL i dag.
https://www.flightradar24.com/NAX7201/c1abcdd https://www.flightradar24.com/THA955/c1aae91
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,310
|
![]() Quote:
Fortsatt vest i Russland, langt unna Sibir og bare OSL-BKK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Ser det, -men kursen i dag er vel egentlig optimal i forhold til denne ruten, er den ikke? Må vel fly gjennom Afghanistan og India for å komme sør for Himalaya...
Jeg har ikke sett DY fly så langt øst før på OSL-BKK.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]()
"Alle" fløy den ruta etter amerikanerne gikk inn i Afghanistan. (I alle fall fra Nord-Europa)Det er kansje egentlig en liten omvei? Hver gang jeg var med kom kapteinen på pa-anlegget og annonserte når vi passerte Mt. Everest. Ikke lett å se verdens høyeste fjell fra 38000 fot når det er så mange andre høye fjell rundt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]()
Var en artikkel i en avis, husker ikke om det var Stavanger Aftenblad eller VG, hvor Kjos refererte til et konsulentfirma som mente at en tillatelse til å fly over Russland ville åpne for 18000 arbeidsplasser og 13mrd i inntekt for Norge.
Hvordan i all verden kan det henge sammen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Artikkel fra Hangar som er relativt treffende. Men som jeg skrev i en annen tråd, så er det bra at Avinor og Norwegian endelig legger press på å rydde opp i dette. Norge fikk virkelig svarteper i dette "skandinaviske samarbeidet"..
http://www.hangar.no/solvik-olsen-vi...for-norwegian/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Helt ærligt. Aftalen var ok, da den blev indgået. Problemet er, at den ikke er blevet opdateret. Indtil for 5-7 år siden var aftalen stadig ok, da SAS var eneste (langrute)selskab på hjemmefronten. Nu er situationen dog anderledes; vi har fået Norwegian. Dette burde for længst have ført til en revidering af aftalen. Mon ikke Norwegians ekspansion er kommet bag på selv de mest optimistiske politikere hjemme i Norge? Alt er gået meget stærkt. Især når man tænker på, hvor lang tid det kan tage at forhandle med Rusland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
|
![]()
Det er jo ikke bare trafikk mellom Skandinavia og Asia som begrenses av de Russiske overfyvnings kvotene, hvordan går det med Norwegian's søknader fra Frankrike, Spania, UK og muligens Irland(pga AOC) ? Er det SAS og Norske Myndigheter som har skylden her også ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,638
|
![]()
Nå skal det vel i rettferdighetens navn sies at russerne tillater Norwegian å fly så mye de bare vil på samme betingelser som SAS. Problemet for Norwegian er at de da må ha fast ansatte nordmenn i cockpit og kabin samt norskregistrert fly. Det er naturlig nok dette kravet Norwegian hverken kan eller vil innfri, derfor må avtalen reforhandles dersom Norwegian skal kunne fly med sitt konsept.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Æ'kke lett å kjøpe nye fly - Allegiant møter utfordringer | LN-MOW | Flyforum | 6 | 25-05-2017 00:54 |
SAS med med tekniske utfordringer i dag | Cockpitview | Flyforum | 24 | 28-08-2015 12:50 |
Nye utfordringer for "the Ticketor" | The Ticketor | Flyforum | 16 | 26-01-2006 08:55 |
SAS satser på Russland (nye kjøp??) | morr | Flyforum | 11 | 18-11-2004 17:56 |