Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2016, 22:33   #81
Spruce Goose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 126
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Originally Posted by geirs View Post
Ser på FR24 at DY7202 LN-LNL har svingt inn over Russland? på vei til OSL. Lander ca 1.5 time før rute.
Mens DY7210 LN-LNH flyr den vanlige ruta utenom Russland.
Det ser forsynemeg slik ut på playback`en. Mystisk!
https://www.flightradar24.com/data/f...y7202/#b7660d5
Spruce Goose is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2016, 15:14   #82
Balle Chlorin
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Ser ut som DY7201 skal over Russland i dag. Inn over Latvia nå, med TG955 på halen, dvs akkurat samme rute som Thai (så langt ihverfall)
Balle Chlorin is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2016, 16:31   #83
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Norwegian Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Originally Posted by Balle Chlorin View Post
Ser ut som DY7201 skal over Russland i dag. Inn over Latvia nå, med TG955 på halen, dvs akkurat samme rute som Thai (så langt ihverfall)
Her er det vel noe som tyder på at Norwegian har fått trafikkrettigheter over Russland. De flyr samme ruta som TG, så tyder på at det har gått i boks! Noen som vet noe offisielt rundt dette?
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2016, 20:45   #84
1944vintage
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Litt rar kursendring over Pakistan nylig, hvis FR24 stemmer.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering
1944vintage is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2016, 11:26   #85
FlyCarl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

De flyr returen over Russland også. Hva har skjedd?? Forventet ankomst i Oslo er over en time før rutetabellen.
FlyCarl is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2016, 12:34   #86
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Fikk følgende beskjed fra Lasse i DY nå nettopp: "Hei. Ja, russiske myndigheter har nå gitt oss tillatelse til å fly i russisk luftrom på ruta Oslo - Bangkok. Det gjelder kun denne ene ruta."

Så russiske myndigheter har gitt GO på BKK OSL BKK ruta

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2016, 14:23   #87
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,716
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Etter flere års venting har Norwegian nå fått tillatelse til fly over Russland til Asia. Foreløpig bare fra Oslo.
http://www.aftenposten.no/okonomi/Na...r-608285b.html
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2016, 16:53   #88
Wahoo
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Dette var da svært gode nyheter
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him.
Wahoo is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2016, 10:52   #89
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,310
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

I følge DN-feeden i resepsjonen skal de skandinaviske myndigheter møte Russland i februar for nye forhandlinger
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-01-2017, 18:01   #90
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Nå ser det ut til at DY også får fly over den noe mer østlige delen av Russland. Faktisk har DY kurs lengre øst enn TG fra OSL i dag.

https://www.flightradar24.com/NAX7201/c1abcdd
https://www.flightradar24.com/THA955/c1aae91
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2017, 18:04   #91
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,310
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Originally Posted by LTH View Post
Nå ser det ut til at DY også får fly over den noe mer østlige delen av Russland. Faktisk har DY kurs lengre øst enn TG fra OSL i dag.

https://www.flightradar24.com/NAX7201/c1abcdd
https://www.flightradar24.com/THA955/c1aae91


Fortsatt vest i Russland, langt unna Sibir og bare OSL-BKK
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-01-2017, 18:10   #92
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Fortsatt vest i Russland, langt unna Sibir og bare OSL-BKK
Ser det, -men kursen i dag er vel egentlig optimal i forhold til denne ruten, er den ikke? Må vel fly gjennom Afghanistan og India for å komme sør for Himalaya...
Jeg har ikke sett DY fly så langt øst før på OSL-BKK.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2017, 18:55   #93
Kjetil.L
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

"Alle" fløy den ruta etter amerikanerne gikk inn i Afghanistan. (I alle fall fra Nord-Europa)Det er kansje egentlig en liten omvei? Hver gang jeg var med kom kapteinen på pa-anlegget og annonserte når vi passerte Mt. Everest. Ikke lett å se verdens høyeste fjell fra 38000 fot når det er så mange andre høye fjell rundt.
Kjetil.L is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2017, 11:32   #94
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Var en artikkel i en avis, husker ikke om det var Stavanger Aftenblad eller VG, hvor Kjos refererte til et konsulentfirma som mente at en tillatelse til å fly over Russland ville åpne for 18000 arbeidsplasser og 13mrd i inntekt for Norge.
Hvordan i all verden kan det henge sammen
krølle is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2017, 11:47   #95
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Var en artikkel i en avis, husker ikke om det var Stavanger Aftenblad eller VG, hvor Kjos refererte til et konsulentfirma som mente at en tillatelse til å fly over Russland ville åpne for 18000 arbeidsplasser og 13mrd i inntekt for Norge.
Hvordan i all verden kan det henge sammen
Var omsnakka på radio i går (ingen tal), at Kjos meinte dei slik avtale kunne bidra til å gjere Noreg til hub mellom Asia og USA.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 09:20   #96
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Artikkel fra Hangar som er relativt treffende. Men som jeg skrev i en annen tråd, så er det bra at Avinor og Norwegian endelig legger press på å rydde opp i dette. Norge fikk virkelig svarteper i dette "skandinaviske samarbeidet"..

http://www.hangar.no/solvik-olsen-vi...for-norwegian/
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 10:07   #97
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Helt ærligt. Aftalen var ok, da den blev indgået. Problemet er, at den ikke er blevet opdateret. Indtil for 5-7 år siden var aftalen stadig ok, da SAS var eneste (langrute)selskab på hjemmefronten. Nu er situationen dog anderledes; vi har fået Norwegian. Dette burde for længst have ført til en revidering af aftalen. Mon ikke Norwegians ekspansion er kommet bag på selv de mest optimistiske politikere hjemme i Norge? Alt er gået meget stærkt. Især når man tænker på, hvor lang tid det kan tage at forhandle med Rusland.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 10:11   #98
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,920
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Det er jo ikke bare trafikk mellom Skandinavia og Asia som begrenses av de Russiske overfyvnings kvotene, hvordan går det med Norwegian's søknader fra Frankrike, Spania, UK og muligens Irland(pga AOC) ? Er det SAS og Norske Myndigheter som har skylden her også ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 10:13   #99
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 5,638
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Nå skal det vel i rettferdighetens navn sies at russerne tillater Norwegian å fly så mye de bare vil på samme betingelser som SAS. Problemet for Norwegian er at de da må ha fast ansatte nordmenn i cockpit og kabin samt norskregistrert fly. Det er naturlig nok dette kravet Norwegian hverken kan eller vil innfri, derfor må avtalen reforhandles dersom Norwegian skal kunne fly med sitt konsept.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 10:17   #100
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Nå skal det vel i rettferdighetens navn sies at russerne tillater Norwegian å fly så mye de bare vil på samme betingelser som SAS. Problemet for Norwegian er at de da må ha fast ansatte nordmenn i cockpit og kabin samt norskregistrert fly. Det er naturlig nok dette kravet Norwegian hverken kan eller vil innfri, derfor må avtalen reforhandles dersom Norwegian skal kunne fly med sitt konsept.
Interessant. Kan du uddybe? Ifølge dig er det altså Norwegians måde at drive forretning på, som er problemet?
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Æ'kke lett å kjøpe nye fly - Allegiant møter utfordringer LN-MOW Flyforum 6 25-05-2017 00:54
SAS med med tekniske utfordringer i dag Cockpitview Flyforum 24 28-08-2015 12:50
Nye utfordringer for "the Ticketor" The Ticketor Flyforum 16 26-01-2006 08:55
SAS satser på Russland (nye kjøp??) morr Flyforum 11 18-11-2004 17:56


All times are GMT +2. The time now is 15:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.