![]() |
|
![]() |
#181 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
Sibir-korridoren er stengt for DY, helt uavhengig av statsborgerskapet til crewet og flyets registrering. Kun åpen for SAS fra Skandinavia inntil man eventuelt klarer å få med russerne på nye forhandlinger. Men det kan ta sin tid fordi Igor og Dmitri er lite samarbeidsvillige for tiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]()
Hvorfor konkurrerer SAS mot Norwegian på USA fra OSL, når de kan fly alene over Sibir korridoren? En gylden mulighet for SAS å etablere varemerket sitt i Asia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Syntes det er merkelig av Norge og resten av scandinavia å inngå en avtale der russiske fly kan fly så mye de vill over scandinavia og samtidig la Russland begrense rettighetene for overflyging.
Kan vel ikke være verre enn å blokkere scandinavisk luftrom for russiske selskaper. Da hadde det nok kommet en løsning etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
Dette går altfor sakte, og igjen det berører langt mer enn DY, se på Korean Airlines som kjøpte seg inn i CSA for komme rundt de samme begrensningene i avtalene.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Newcomer
Join Date: Jul 2012
Location: Skaun/Oppdal
Posts: 10
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]() Quote:
Flyr bare SWF BDL PVD fra Europa og JFK BOS FLL fra PTP og FDF meg bekjent....og de har kun 7M8 og 738 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]()
Mente Norwegian Long Haul
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]()
Sorry for å være pirkete, men her er true facts
Norwegian LongHaul aka NLH/DU opererer ikke noen ruter det gjøres av NAX/DY og NRS/DI (SIN), og det er ikke som wetlease. NLH/DU er defacto ikke ett aktivt AOC og har ikke vært det på lenge....etter det jeg kan huske har NL/DU kun opererert en fligth. delivery av EI-LNA....NLH8A/DU8980.... Mulig jeg tar feil ........... |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,546
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]() Quote:
Da betyr vel det at alle ruter til BKK har fått tillatelse til og fly en kortere rute. Slipper og ta turen utenom Russland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Kjos fastholder i dag at han ønsker tilgang til russisk luftrom, fra Aftenbladet:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,607
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]()
ARN-BKK vv og CPH-BKK vv flyr nå fast igjennom Russland
https://www.flightradar24.com/data/f...y7206#1003dcfe |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Dette er vel gammelt nytt, vedrørende CPH/ARN-BKK.
https://min.e24.no/a/G1Qy3l Noen som har en formening om hvorfor disse to har "gått igjennom"?
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
No shit sherlock...
Quote:
Frågan er jo om dette sakte men sikkert åpner for flere overflyvninger!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Æ'kke lett å kjøpe nye fly - Allegiant møter utfordringer | LN-MOW | Flyforum | 6 | 25-05-2017 00:54 |
SAS med med tekniske utfordringer i dag | Cockpitview | Flyforum | 24 | 28-08-2015 12:50 |
Nye utfordringer for "the Ticketor" | The Ticketor | Flyforum | 16 | 26-01-2006 08:55 |
SAS satser på Russland (nye kjøp??) | morr | Flyforum | 11 | 18-11-2004 17:56 |