![]() |
|
![]() |
#161 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]()
Flere av dreamlinerene har jo LN-reg? Er ganske sikker på at flere nordmenn er ansatt i NLH også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,282
|
![]() Quote:
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]() Quote:
Men det har fortsatt ingenting å gjøre med adgangen til Sibirkorridoren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]() Quote:
LGW-SIN flys på NUK AOC (DI) på grunn av ruterettigheter mellom UK og Singapore. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 585
|
![]() Quote:
Kan du bekrefte at Norwegian sine manglende rettigheter til å fly Sibir korridoren ikke har noe med Norwegian sin forretningsmodell å gjøre? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]() Quote:
Det stemmer. Deres forretningsmodell har ingenting med rettigheter med Sibirkorridoren å gjøre. Fra OSL (til BKK) flyr Norwegian i dag med utenlandsk crew over Russland |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]() Quote:
Sibir avtalen er enkelt og greit en konkurransehemmende faktor og bidrar trolig til å holde prisene østover kunstig høye gjennom redusert konkurranse. Vel, rett skal være rett: det er ikke bare manglende konkurranse, men når SAS ikke opererer ruter fra Norge gjennom Sibirkorridoren i det hele tatt, så er det i praksis en ubenyttet avtale for Norges del. Trafikken blir kunstig rutet gjennom respektive ARN og CPH for Norges del, noe som også holder kostnadene høyere Last edited by 73H; 12-11-2017 at 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,640
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
一期一会
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
|
![]()
Hvorfor skulle de fly så langt nord på vei til Bangkok? Det gjør ikke Aeroflot fra SVO eller AY fra HEL engang.
https://www.flightradar24.com/data/flights/dy7201 |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 585
|
![]()
Er det noen som har teksten i avtalen?
Hadde vært artig å sett hvordan dette er formulert, spesielt når en kjenner Kjos og Sandarker-Nilsen sin retorikk om "...Vi er skuffet over at norske myndigheter ikke har gjort mer for å sikre et norsk selskap samme rettigheter som et svensk til å fly raskeste veien til Kina, Sør-Korea og Japan." |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Kanskje løsningen ligger i at den norske stat selger seg helt ut av SAS...
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
|
![]()
Kan Norwegian Long Haul åpne nye ruter over Sibir fra London, Paris, Roma eller Barcelona ?
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Er forøvrig enig i alt du skriver her, men situasjonen er likevel en smule paradoksal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
|
![]()
Bare litt tankespinn.. men om Asia er så viktig for «DY» - hvorfor har de da ikke ruter til/fra JFK / FLL til div steder i Asia? Vil tro interessen i Asia for NYC er større enn for Norge.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,311
|
![]() Quote:
For det første snakker vi da veldig lange ruter fort, dessuten har ikke Norwegian rettigheter å operere de fleste av disse strekkene, hvilket gjør at det ikke er aktuelt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Posts: 146
|
![]() Quote:
Men nei, det er ikke greit at det skal være slik og om vi ikke får støtte fra Sverige og Danmark på at det skal liberaliseres, bør jo det få konsekvenser, om ikke så dramatiske som at vi melder oss ut. Men det kan jo tenkes at den svenske, norske og danske stat står helt samlet bak dette ønsket og at det utelukkende er Russland som trenerer. Det er jo ikke akkurat noe nytt at skandinavisme er en dårlig deal for Norge. I realiteten er vi ikke bare samarbeidspartnere, men konkurrenter. Det er fint å samarbeide og koordinere, men ikke når det hemmer evnen vår til å konkurrere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 585
|
![]()
Så med interesse på Hegnar TV og samtalen med Bjørn Kjos. http://www.hegnar.no/TV/programmer
Han snakket bl.a. om rettighetene over Russland og at de hadde tillatelse til å fly over sydlige Russland. Jeg tolket han dithen at det var kun Norwegian som hadde en kostnadsbase som gjorde at de kunne konkurrere med asiatiske og midtøsten selskaper på ruter til Syd Asia / Syd-Øst Asia. Han dro frem Lufthansa som mer eller mindre var utkonkurrert og kun hadde en destinasjon igjen... Han trakk også frem KLM og AF som selskaper som slet i det segmentet. India var det store markedet med "flere innbyggere enn Kina..." Det som forundrer meg en del er - hvorfor en han så unøyaktig når det gjelder for eks Lufthansa - dersom han er eneste europeiske selskap som er konkurransedyktig, hvorfor setter han ikke inn noen av de 11 nye Dreamlinere som skal leveres i 2018 i dette segmentet? (de nye flyene skulle primært brukes til økt frekvens på eksisterende ruter) -hvorfor snakker han mest om hvor han ikke får lov å fly (Sibir korridoren) dersom han allerede har tilgang til et stort marked med "lavthengende frukt" gjennom Syd Russland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,640
|
![]()
Mener å ha hørt at Norwegian kan fly så mye de orker over Russland, men på betingelse av at de flyr på LN- registrering og med norsk crew?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Det kan hende du har lest det, men det stemmer ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Æ'kke lett å kjøpe nye fly - Allegiant møter utfordringer | LN-MOW | Flyforum | 6 | 25-05-2017 00:54 |
SAS med med tekniske utfordringer i dag | Cockpitview | Flyforum | 24 | 28-08-2015 12:50 |
Nye utfordringer for "the Ticketor" | The Ticketor | Flyforum | 16 | 26-01-2006 08:55 |
SAS satser på Russland (nye kjøp??) | morr | Flyforum | 11 | 18-11-2004 17:56 |