![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Men uten formell tillatelse - har han lov å selge billetter til de destinasjonene? Bare nysgjerrig ...
|
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
Jeg ser ikke den helt store forskjellen på å selge disse billettene og å selge varer som enda ikke er ferdig fortollet eller å selge billetter til en konsert der bandet ikke er ferdig med visumsøknaden enda. |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,627
|
![]()
Jeg ville jo vært forsiktig med å kjøpe billetter før alle tillatelser er på plass, men det virker jo som ting går fremover.
Det er uansett spennende. Det kan lykkes på visse ruter hvor det komersielle grunnlaget er stort nok. Nordlendinger flyr mye p.g.a. avstander og hvordan geografien ser ut. Det er en fare for at det kun går bra en stund når de har David mot Goliat medfølelse. De er avhengige av at reisende er fornøyd med en gang. Det er uansett et spennende prosjekt og konkurranse og nye selskaper er alltid gøy. (Nordlys)turisme kan også bidra godt i kassen. Kanskje de også kan feede til Norwegians ruter sydover.
__________________
Upcoming flights: JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
#5 |
The old Norwegian Viking
Join Date: Feb 2012
Location: City of the Arctic Circle
Posts: 169
|
![]()
..og visa versa.... :-)
__________________
1 vinge blir lett til 5 fly... |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]() Quote:
Men det ser ut som LT ikke har noen innvendinger mot at han selger disse rutene så da er det sikkert i orden, sånn teknisk sett. Men synes personlig det er dristig, Vil være et stort nederlag hvis han ikke får lov til å starte på Svolvær og Hammerfest når han planlegger. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
|
![]()
Legger merke til at det på mange dager bare er fire ledige, noe som sier meg at de er litt forsiktige i starten i tilfelle noe går på tverke.
Last edited by Flygplan; 16-02-2017 at 16:58. |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
AOC er operativ godkjenning av selskapet. Lisensen er den økonomiske godkjenning av at selskapet klarer å drive forsvarlig ut fra sine økonomiske planer og tilgang til kapital.
__________________
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Slik jeg har forstått det;
AOC (Driftstillatelse) kreves for å drive komersiell luftfart. Lisens kreves i tillegg for befordring av passasjerer mot betaling.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Ordla meg nok litt klønete ja. Slik du beskriver det er helt korrekt.
__________________
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Ser i siste FlyNytt/Lima Novemberspalte at DHC-8-103Q msn 537 er reservert som LN-FVC.
Flyet var noen måneder i 2016 registrert som OY-YBG. Nåværende eier Avmax. msn 177 tidligere reservert er slettet.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 20-07-2017 18:50 |
Kallax piloter og Flyviking | FO33 | Småprat | 10 | 12-04-2017 20:53 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |