Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-12-2016, 22:07   #1
trimmet Opel Ascona
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2008
Location: Ved en fjord i Norge
Posts: 97
Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
26 K mnd høres VELDIG lite ut for en pilot lønn??
Likevel vil det ramle inn med søknader. Desperat kamp for å få erfaring etter først å ha blåst ca. en million på Torp. Lykken er jo at man da får allsidig arbeidserfaring da Giæver har uttalt at når pilotene ikke produserer i lufta så skal de jobbe med andre funksjoner i selskapet.

Høres ut som et regelrett kupp å få lov til å sponse utsjekk selv så lande 26.000 brutto pr. mnd.

Noen snakket om luftens bussjåfører, det synes jeg er en fornærmelse mot våre bakkebaserte kolleger og deres betingelser. Rickshawdriver er vel mer passende å sammenligne med.
trimmet Opel Ascona is offline  
Old 04-12-2016, 23:11   #2
Beechdriver
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Hva koster en DH8-rating og hvor blir pilotene trent? FV har vel ikke noe godkjennt treningsprogram? Så man må ta treningen eksternt (hvor) for deretter å kunne bli styrmann i et selskap som ikke har mulighet å gjennomføre touch and go's (krav til skill test). Noen som vet hvordan FV har løst dette?
Beechdriver is offline  
Old 04-12-2016, 23:33   #3
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Quote:
Originally Posted by Beechdriver View Post
Hva koster en DH8-rating og hvor blir pilotene trent? FV har vel ikke noe godkjennt treningsprogram? Så man må ta treningen eksternt (hvor) for deretter å kunne bli styrmann i et selskap som ikke har mulighet å gjennomføre touch and go's (krav til skill test). Noen som vet hvordan FV har løst dette?
Typisk lav-pris selskap ja, ansette piloter etter hvor mye de vil betale for å få jobben.
Kanskje kan ikke selskapet velge på øverste hylle da: De pilotene som har erfaring og god kompentanse kan velge og vrake i jobber, men de som ikke får jobb i mer etablerte selskaper har ikke annet valg enn å hoste opp egen utsjekk og type rating.
Tviler på at Widerøe skoler dem på kontrakt så det er vel å fyke til Kanada med Norsk eksaminator, eller i beste fall Tyrol Air eller andre Europeiske bolag som kusker Dash-8, hvis det er noen?
Det går vel på en måte, men sikkert ikke veldig lukrativt for hverken unge flygere, eller for selskapet som får uerfarne flygere til å jobbe de verste værforholdene i verden, små marginer og det kan lett skje noe alvorlig med en slik plan.
Kanskje kan det spares mere penger for å selge billige billetter med å de-ice med et kosteskaft?
LN-RTP is offline  
Closed Thread


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
FlyViking putzmeister Bilder & foto 1 20-07-2017 18:50
Kallax piloter og Flyviking FO33 Småprat 10 12-04-2017 20:53
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking Someone Flyforum 73 25-10-2016 22:05


All times are GMT +2. The time now is 07:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.