![]() |
|
![]() |
#281 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
26 K mnd høres VELDIG lite ut for en pilot lønn??
|
![]() |
![]() |
#282 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,705
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
Når får flygerne lønn? Nå eller etter at FV har fått AOC?
|
![]() |
![]() |
#284 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: Ved en fjord i Norge
Posts: 97
|
![]()
Likevel vil det ramle inn med søknader. Desperat kamp for å få erfaring etter først å ha blåst ca. en million på Torp. Lykken er jo at man da får allsidig arbeidserfaring da Giæver har uttalt at når pilotene ikke produserer i lufta så skal de jobbe med andre funksjoner i selskapet.
Høres ut som et regelrett kupp å få lov til å sponse utsjekk selv så lande 26.000 brutto pr. mnd. Noen snakket om luftens bussjåfører, det synes jeg er en fornærmelse mot våre bakkebaserte kolleger og deres betingelser. Rickshawdriver er vel mer passende å sammenligne med. |
![]() |
![]() |
#285 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
Hva koster en DH8-rating og hvor blir pilotene trent? FV har vel ikke noe godkjennt treningsprogram? Så man må ta treningen eksternt (hvor) for deretter å kunne bli styrmann i et selskap som ikke har mulighet å gjennomføre touch and go's (krav til skill test). Noen som vet hvordan FV har løst dette?
|
![]() |
![]() |
#286 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Kanskje kan ikke selskapet velge på øverste hylle da: De pilotene som har erfaring og god kompentanse kan velge og vrake i jobber, men de som ikke får jobb i mer etablerte selskaper har ikke annet valg enn å hoste opp egen utsjekk og type rating. Tviler på at Widerøe skoler dem på kontrakt så det er vel å fyke til Kanada med Norsk eksaminator, eller i beste fall Tyrol Air eller andre Europeiske bolag som kusker Dash-8, hvis det er noen? Det går vel på en måte, men sikkert ikke veldig lukrativt for hverken unge flygere, eller for selskapet som får uerfarne flygere til å jobbe de verste værforholdene i verden, små marginer og det kan lett skje noe alvorlig med en slik plan. Kanskje kan det spares mere penger for å selge billige billetter med å de-ice med et kosteskaft? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#287 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,924
|
![]()
Type Rating ca. 200.000 + kostnader for landingsrunder.
|
![]() |
![]() |
#288 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
Beklager for de involverte men jeg synes at det er galskap!
Håper NRK eller VG kommer til å publisere om dette. Man har en studiegjeld på ca. 1.000.000 og kan da plusse på ca. 300.000 uten noen som helst form for garanti, annet enn en inntekt på 26.000 i måneden. Og kanskje typeratingen er null verdt for det er ingen garanti at FV får DH8 i luften. Da er det bedre å ta et "pay to fly" program på en 737/A320 hos et etablert selskap i f.eks Danmark, Polen, Ungarn eller Tyskland. La Ola kjøpe sin egen TR i FV. |
![]() |
![]() |
#290 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
200,000 NOK for en type rating? Du verden, $23,500 daler plus landings runder.
![]() Mye studie lån eller drosjekjøring for å betale den galskapen. Lykke til Ola, men det er ikke 1992 lenger.. (Da var jeg arbeidsledig flyger og søkte på alt, mye ledighet etter Gulf krigen, fikk tilbud om jobb på C-402 hvis jeg betalte $16,000 i utsjekk. Ba dem reise og ryke for jeg hadde allerede 400 timer på C-402 og var ikke desperat, men måtte til midt østen og ta jobb. Både Eastern og Pan Am var nylig konkurs med 5-6000 flygere på markedet, trange tider. Er vel ikke så gærn't for tiden og håper ingen oppegående flygere kjøper seg inn på dette galmanns programmet ![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
Med den lønna vil den enkelte slite med lån i flere årtier. Da er det nesten bedre å satse på innsjekk jobb på flyplassen. Der er 80 % stilling ca 21000 og der trenger man ikke universitetet engang
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Posts: 61
|
![]()
Eller så kan man söka jobb i Widerøe nästa år om man är sugen på att flyga Dash-8 i fjordarna... Så slipper man betala för ratingen och får bättre lön från dag 1!
|
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,536
|
![]()
Hvis det blir alvor med jet, er det ikke umulig at man trenger folk. Spennende dager.
|
![]() |
![]() |
#295 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Posts: 61
|
![]()
Tror inte det är särskilt många i poolen, de flesta har fått andra jobb under tiden. Om allt går som det ska kommer det uppstå behov redan nästa år... Har stått still ett bra tag nu, sista ansättelse var 2013 tror jag. Finns hopp för flera kurser inom kort! Ni lär märka när det sker!
|
![]() |
![]() |
#296 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]()
Skulle like å vite hvordan FV har tenk å finansiere russiske jet til USD 28 mill/stk.?
Etter hva jeg leser i Nordlys får har nå Dash nr2 om en måned eller som Nordlys skriver "FV dobler nå antall fly" og da er det på tide å få FV i gang slik at det begynner å generere inntekter. |
![]() |
![]() |
#297 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]() Quote:
Dette selskapet er litt LOL ![]() |
|
![]() |
![]() |
#298 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Det er 49 mill, og de forsvinner visst fort.
|
![]() |
![]() |
#299 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Men det er befriende deilig med en som tør å satse og gir litt f... i hva alle andre mener!
Håper de snart får maskinene i lufta og får litt kroner inn! |
![]() |
![]() |
#300 | |
Flugmaður
Join Date: Aug 2011
Location: BIRK
Posts: 336
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 20-07-2017 18:50 |
Kallax piloter og Flyviking | FO33 | Småprat | 10 | 12-04-2017 20:53 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |