![]() |
|
![]() |
#441 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
The old Norwegian Viking
Join Date: Feb 2012
Location: City of the Arctic Circle
Posts: 169
|
![]()
Hva CNX angår ved ankomst TOS, er det ikke værre enn at crewet opplyser hvilken gate FV går i fra. Det samme enkelte WF crew nå gjør fra Helgelandsbyene ved forsinkelser inn til TRD.
Det er vel heller ingen hemmelighet at Ola har vært på besøk hos han Bjørn. En viss tilnærming skulle kunne vel være til fordel for begge. Hva OP angår og det å holde igjen en FV maskin noen minutter, hallo vi snakker om TOS og ikke JFK! Om man skal fokusere på utfordringer, ser jeg vel heller utfordringer andre veien; å holde igjen en DY maskin/slot osv mot OSL. Men sånn generelt sett er vi vel fortsatt mennesker i dette land som vil hverandre det beste, - også i denne bransjen. En ting er å konkurrere på et felles marked en annen ting er på nøytral grunn å bistå når det behøves - selvfølgelig innenfor gitte grenser. Noe vi ihvertfall er vant med her nord! PTM and PSM stand for PASSENGER TRANSIT MESSAGE and PASSENGER SERVICE MESSAGE. PSM brukte vi gjerne når det ikke var bagasje involvert evt andre service meldinger - rullestol, VIP etc...
__________________
1 vinge blir lett til 5 fly... Last edited by Theaviator; 14-02-2017 at 18:48. |
![]() |
![]() |
#443 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Sakset herfra
http://luftfartstilsynet.no/aktuelt/...gr%C3%B8nt_lys Hva skjer nå? Med godkjenninger og lisenser på plass kan FlyViking starte opp kommersiell virksomhet når de ønsker. For å fly til og fra kortbaneflyplasser trengs det godkjenninger utover de FlyViking har fått så langt. Det betyr at FlyViking foreløpig kun kan bruke større flyplasser for sine flygninger, og ikke kan fly på de mindre flyplassene på kortbanenettet. Det første året vil Luftfartstilsynet ha tett oppfølging, i henhold til våre rutiner. Luftfartstilsynet følger alltid opp nyoppstartede selskaper med å gjennomføre tilsyn i løpet av første driftsår, både operativt og teknisk. I tillegg vil det bli gjennomført ruteinspeksjoner i løpet av første driftsår. Også det er vanlig rutine for nyoppstartede flyselskaper. Gir dette nykommeren noen utfordringer? |
![]() |
![]() |
#444 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,349
|
![]()
Det stilles særskilte krav til operatører, både på Svolvær, Helle og i Hammerfest. Kravene er av operativ art og fremgår av AIP for den enkelte lufthavn. Jeg mener at begge de nevnte lufthavn er satt til treningskategori C, som er den mest krevende. Stiller krav til særskilt trening av piloter, simulatortrening for den enkelte lufthavn osv. Dette er EU-krav som må dokumenteres tilfredsstilt før flyging kan finne sted.
Espen |
![]() |
![]() |
#445 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
''For å fly til og fra kortbaneflyplasser trengs det godkjenninger utover de FlyViking har fått så langt. Det betyr at FlyViking foreløpig kun kan bruke større flyplasser for sine flygninger, og ikke kan fly på de mindre flyplassene på kortbanenettet.''
Hammerfest lufthavn Finnmark 866m Svolvær lufthavn, Helle Nordland 876m Da kan det kanskje være at det blir Bodø-Tromsø og Alta-Tromsø likevel? |
![]() |
![]() |
#446 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Rutenettet er imidlertid angitt som Hammerfest, Svolvær, Tromsø. Kom denne restriksjonen(kortbanerestriksjoner) fra LT som en overraskelse på FV? |
|
![]() |
![]() |
#447 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 728
|
![]()
Tja, nå er det ikke godt å si om Fly Viking allerede er i gang med arbeidet for å få godkjennelse for å fly på kortbanenettet og hvor omfattende en slik godkjenning er. Men dette sitatet fra AIP Norge om kravene som stilles kan jo være verdt å merke seg med tanke på mulig oppstart i hvertfall:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#448 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
#449 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]()
Fortsatt ikke tegn til åpen bilettbestilling. Venter i spenning
![]() (Dog litt skeptisk...) |
![]() |
![]() |
#450 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Trøste og bære. I tillegg lover Giæver at ingen billett på FV skal koste over kr 1000. Det vil si at maks. bruttoinntekt for en avgang med fullt belegg og kun fullprisbilletter vil være under kr 40 000 inklusive skatter og avgifter, og for alle avganger som har rabatterte billetter eller tomme seter tilsvarende mindre. Jeg er ingen økonom, men kan det være bærekraftig?
|
![]() |
![]() |
#451 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Billettbestilling er åpna.
|
![]() |
![]() |
#452 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]()
Med billetter tilgjengelig fra 27. mars. Gratis mellom BOO og TOS - 4 billetter igjen.
|
![]() |
![]() |
#453 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
|
![]()
Får fortsatt opp 0kr i lavpriskalenderen.
|
![]() |
![]() |
#456 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,566
|
![]()
ICAO-koden er FVK som tidligere, og callsign BALDER...
|
![]() |
![]() |
#458 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2016
Posts: 366
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
Med 50% belegg og snitt pris 8-850 og øvrige kost inklusive passasjer avgift, etc. etc. kan lønnsomheten blir svak. |
|
![]() |
![]() |
#460 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
"[...] klareringen vil først komme etter et møte 6. mars, forklarer administrerende direktør i Flyviking, Stein Terje Dahl. – Det er ikke noen tvil om at vi får det, men møtet må avholdes først. Der skal Luftfartstilsynet forsikre seg om at vi har gjennomført nødvendig trening for å få godkjenning for kortbanenettet, sier han. Han understreker at møtet er en formalitet." |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 20-07-2017 18:50 |
Kallax piloter og Flyviking | FO33 | Småprat | 10 | 12-04-2017 20:53 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |