![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Med 720V er det uansett ikke noe man får brukt til noe særlig praktisk så
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Om det stemmer at de skal fly TRD-TOS direkte i en -103, så har du godt med tid til å ladde opp det meste... som tåler 720V
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,604
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,155
|
![]()
Regner vel sterkt med det skal stå 220v, ikke 720v ...
![]() Og plutselig ramlet ordet "melkerute" ned i vokabulæret igjen. Kim |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Ålesund
Posts: 128
|
![]()
Litt mer om Giævers planer:
http://www.adressa.no/nyheter/nordtr...k-12217495.ece "- I dag er det like dyrt å fly fra Trondheim til Bodø og Tromsø som å fly med Norwegian til Las Vegas. " Vet ikke helt om han har belegg for sin påstand. Sjelden jeg betaler veldig mye for en billett på den strekningen. Når det er sagt kan det være at det koster 500-800 for en vei til Las Vegas, da, det vet jeg ikke. Og får Giæver det til med å selge 39 plasser til 300 per sete, skal jeg ikke klage. |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2014
Posts: 54
|
![]()
Opp & ned trondheim -> tromsø på samme dag er ofte i overkant av kr 5000 i pluss med sas. Vell og merke med "prime time" avgangene hvor ankommer tromsø ca 0900 og tilbake igjen ca 1630.
|
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,910
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,604
|
![]()
Dette er flyet ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Ålesund
Posts: 128
|
![]() Quote:
Selv betaler jeg sjelden over 1500 T/R |
|
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,302
|
![]()
Ja, men det er en relativt dyr operasjon FlyViking legger opp til her, så med mindre Ola Giæver har veldig hast med og svi av formuen sin så er det begrenset hvor billig de kan selge billettene. En Dash-8-100 er ganske dyr i drift per sete
|
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,302
|
![]()
Stort sett alle andre.....
Ikke noe galt med Dash-8, men problemet er at når det er få seter, er det færre seter og fordelene kostnadene utover. Da må hver billett blir dyrere Mulig de her klarer finne seg en nisje, men med mindre de etterhvert klarer komme seg inn på anbudsrutene så varer nok dette prosjektet så lenge som investorene er villig til og kaste bort pengene sine |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Valget av fly gir ingen mening med tanke på rutene de starter med, når en ATR med 50 seter har omtrent like kostnader per flygning. Dette er en kortbanespesialist. Gammelt individ, hvis opplysningene over er riktige.
http://www.airfleets.net/listing/dh8-1.htm |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]()
30 år gammelt fly med strømuttak og usb porter... det blir ihvertfall en kuriositet.
|
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Er det slike oversikter man sikter til?
http://www.conklindd.com/CDALibrary/ACCostSummary.aspx Hvis dere satt i stolen og skulle velge flytype, hva hadde dere valgt mtp lavest mulig totalkost ifm oppstart? Last edited by Radiv; 01-03-2016 at 10:25. |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() Quote:
(har brukt det første og beste jeg fant på google). Widerøe, 2013: RASK (inntekt per tilgjengelige setekilometer): 1,91 kr CASK (kostnad per tilgjengelige setekilometer): 1,81 kr Norwegian, 2013: RASK: 0,45 kr CASK: 0,44 kr Det gir jo en pekepinn på inntekt/kostnad. Widerøe bruker altså i snitt 4 ganger så mye på å frakte et sete per kilometer, som Norwegian. Det er vel trolig at FlyViking vil være betraktelig nærmere Widerøe enn Norwegian... Samtidig skal han jo ikke fly fullt så mye melkerute-aktig som Widerøe. Så da vil det jo tilsi at man burde bruke en B738, men det gir jo liten mening i å fly med en B738 hvis man bare har 30 passasjerer.. Så egentlig er det jo umulig å gi et anslag uten at man kjenner trafikkgrunnlaget. Basert på Widerøes CASK, koster det da Quote:
Til sammenligning, Norwegian: Quote:
Men, si at det bare er 30 passasjerer på ruten uansett: Quote:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Der sa du det selv.
![]() Last edited by Pilot1; 01-03-2016 at 12:12. |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Norwegian bør ta det folk er villige til å betale. Hva de trenger for å dekke kostnadene er en annen sak. I tillegg så er det ikke noen lineær sammenheng mellom avstanden og enhetskostnad.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 20-07-2017 18:50 |
Kallax piloter og Flyviking | FO33 | Småprat | 10 | 12-04-2017 20:53 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |