![]() |
|
![]() |
#181 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Og i følge FR24, så er C-GFSJ nå vest for Lofoten, på veg til Tromsø ?
https://www.flightradar24.com/CGFSJ/b6a0478
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
#182 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2015
Posts: 96
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#183 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Som forventet: En "æresrunde" over byen. - Fikk de brannbildusj mon tro ?
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
Så han tok en sightseeingrunde rundt Tinden også.
|
![]() |
![]() |
#185 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]() Quote:
http://www.nordlys.no/flyviking/her-.../s/5-34-505132 |
|
![]() |
![]() |
#186 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,566
|
![]()
Da var Skyliner-Aviation.de oppdatert
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#187 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Ny episode ute på NRK.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#188 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
..og fra hans Facebookside:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#189 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Man må vel anta at det er hans kanadiske venn, som eier alle disse flyene.
|
![]() |
![]() |
#191 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Ser i følge postlista til Luftfartstilsynet ut til at LN-FVA snart er på Norsk register.
Fly nr.2 LN-FVB er det også for en drøy uke siden søkt om innleie for.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
#192 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det må da være andre måter å tape pengene på ,men muligens ikke så morsomme ?
|
![]() |
![]() |
#193 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Ja, det var nok det folk fortalte Kjos også når de startet opp jet operasjonene i 2002...
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Jeg tror Ola har lært noe av Kjos: Det verste du kan ha er en liten flåte, og fallet er ikke større enten du har 2 eller 20 fly. Konk er konk ...
|
![]() |
![]() |
#195 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
De skal ha en ting, og det er at de har funnet ei nisje som ikke har vært prøvd før. Ei nisje jeg tror det er gode grunner til at den er uprøvd og som gjør at FlyViking er en del av majoriteta av nystartede flyselskaper. |
|
![]() |
![]() |
#196 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Han skulle jo være eneeier så lenge han hadde håpet om 1415 statlige millioner. Etter nederlaget er emisjon kanskje litt å selge høns i regnvær. Når det gjelder de første 50 millionene i aksjekapital lurer jeg på hvor mye som er skutt inn av kontanter. Det er riktig at "konk er konk" og da er det jo fint å ha mulighet til å selge seg ned først, vanskelig å gjøre akkurat det diskret før en bredere emisjon. Ved siden av kapital så ser det ut som at kompetanse trengs. Det ene gjør det enklere å skaffe det andre, motsatt kan det bli en ond sirkel.
Konkurransetilsynet har vi ikke hørt mer fra enn at de fortsatt jobber med saken, mye spennende rundt Flyviking. Når Espen Hennig Olsen personlig tapte 29 millioner på å operere ett fly i seks måneder, hvor mye var de udekkede kravene i konkursboet, var det ikke over 100 mill utenom de 29? 20 fly er mye uten FOT-ruter. |
![]() |
![]() |
#197 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]() Quote:
Han startet ikke opp med Dash-8-100 for og fly "billig(ere)" til Sør Kjosen heller..... |
|
![]() |
![]() |
#198 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Nei, det er korrekt. Det ble likefullt hevdet at Kjos ville være konkurs før 6 måneder var gått, fordi det ikke var mulig å tjene penger i det markedet Kjos startet opp. Det er godt mulig man får rett nå (dvs at man kaster bort pengene).
|
![]() |
![]() |
#199 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#200 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
En annen side er at Kjos er av en annen kaliber enn Giæver og hadde investorer som trodde på ham og ikke minst hadde de kapital. Kjos så et marked utenfor Norge som ved oppstart var preget av tur retur billetter, kompliserte booking via net osv. Giæver går nå inn i et marked som er begrenset (Dash 8 operativt)og vekst kan kun skje ved å vinne markedsandeler i et statisk marked som ikke vokser. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyViking | putzmeister | Bilder & foto | 1 | 20-07-2017 18:50 |
Kallax piloter og Flyviking | FO33 | Småprat | 10 | 12-04-2017 20:53 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |