Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 22-07-2013, 17:23   #11
jalig
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Location: DEL
Posts: 324
Default Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Trådstartaren har gjort narr av sig själv när han tog upp exemplet köpa en C biljett med Qatar till BKK och sedan istället få resa i hundbur till BKK.
Jeg er usikker på om jeg kanskje tråkket deg på tærne med akkurat dette eksemplet. Siden du kun henger deg opp i dette men ikke kjernen i saken. Beklager om eksempelet ikke var det beste. Men håper du kan heve deg over det å bli med i diskusjonen om selve saken.

Men jeg skulle ønske vi kunne holde diskusjonen på et saklig nivå her. Det er helt okej å være uenig med meg, men er kanskje ikke nødvendig å gjøre narr av meg og mine prioriteringer?

En ting som de fleste som angriper mitt eksempel og klage hoppe glatt over er følgende.
Flybransjen priser sine biletter flytende som vi alle vet og generelt blir biletter dyrere jo nærmere dato man kommer og om det er en populær reisetid.

Dette er jo også noe Norwegian vet. Så når de kun tilbyr å avbestille bilettene (som man kanskje har fått billig).

Så har de nok også tatt med i beregningen at det for folk flest vil medføre betydelige merkostnader å skulle avbestille for å så kjøpe nytt med noen andre så tett opp mot avreise.

Dette gjør at det i praksis vil være svært få som avbestiller. Men jeg mener at det fortsatt ikke er greit å skulle tilby et dårligere produkt til den prisen man har betalt. Da de setter folk i en umulig situasjon ettersom billetten i utgangspunktet ikke var mulig å endre eller kansellere. Så har man da gjerne bestilt hotell og/eller leiebil som ikke kan refunderes.

Man kan syntes at denne situasjonen er bagatellmessig, men skalerer man situasjonen opp, med lignende hendelsesforløp men kanskje i annen kontekst så tror jeg at flere hadde funnet at dette ikke er en grei fremgangsmåte.

Jeg har også lest igjennom vilkårene for reise med Norwegian, de er ikke så lange. Jeg har ikke der funnet noen punkter som fritar Norwegian for ansvar når det kommer til dette punktet.

Så det er uansett ingen stor sak hva gjelder penger for meg, men det er mer prinsipielt.


så er det kanskje mange som hver vil eller kan skjønne betydningen av dette, og ei heller har noe konstruktivt å bidra med for eller imot. Dere vil jeg henstille til å droppe å skrive om dere ikke har noe konstruktivt å komme med.
__________________

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvordan er Singapore Airlines sitt produkt fra København? HS-TGA Reiseforum 13 22-12-2014 23:47
LOT longhaul - 787 invigningsdetaljer og ny Elite Fleet produkt Stoarn Flyforum 4 12-04-2012 19:31
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) Svoosj Småprat 52 30-01-2012 08:15
Litt OT: En dag i Norwegian sitt tegn EB Flyforum 7 21-07-2007 00:33
Aftenposten Aften med ny klage på Norwegian og Sterling EB Flyforum 1 22-05-2006 19:40


All times are GMT +2. The time now is 15:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.