![]() |
|
![]() |
#241 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Enkelte må åpenbart ha for mye fritid når man legger ned så mye energi på en fillesak som dette. Hele saken er en dårlig parodi som ikke hører hjemme i et oppegående samfunn. Senest for to uker siden fløy jeg med DY og fikk ikke det de reklamerte for, men jeg holder meg rett å slett for god til å lage bråk pga bytte av matriell på en flyvning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
NSB First Class
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
NR2, får jeg erstatning når bagasjen er forsinket og der er godt 2 min siden de meldte den savnet. Når det gjelder penger, er ingenting for lite eller ubetydelig for enkelte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg oppfatter ikke at du prøver å forstå. Du har tilsynelatende ikke satt deg særlig inn i Nemdas uttalelse men sier likevel at du er sterkt uenig med klagende part og kaller det høy "drittsekkfaktor".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Da er jeg ferdig med å si hva jeg mener om denne saken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
Om SAS noen gang har inngått avtale med noen om å være presis, vet jeg ikke, men å påstå at man er Europas mest punktlige flyselskap er vel ikke det samme som å inngå avtale om at man ikke får en liten forsinkelse. Dessuten er det nok andre ting som også inngår i avtalen, f.eks. befordringsvedtekter. Så en liten forsinkelse vil neppe være et avvik fra det som er avtalt, og dermed ikke en mangel. Last edited by RWY 24; 13-11-2013 at 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
NSB First Class
|
![]() Quote:
Helimafs måte å kommunisere på internett = Å skrive en hel del om sine første synspunkt i saken for å se hva folk vil svare. Kanskje noen svarer så skambra at Helimaf blir fullstendig overbevist om noe han i utgangspunktet sier seg offisielt sterkt uenig i, ikke er så merkelig/idiotisk/tullete allikevel.. Med andre ord: Jeg legger det frem slik jeg føler det, men innser at internett alltid blir forbasket begrenset. Egentlig burde jeg bare lest mer av Jaligs innlegg her tidligere. Jeg har tilsynelatende satt meg meget inn i Nemdas uttalelse og finner den interresant. Med bakgrunn i den svenske rapporten, er det enda mer interresant å se hvordan denne saken er til sammenligning. MEN MEN MEN MEN MEN: Når det er sagt, skal jeg jommen si at etter å ha tenkt på det en stund, med litt hjelp fra enkelte sjelers saklige innlegg her inne, kremt, forstår at Jalig føler for å dra dette til retten. Jeg forstår en følelse av irritasjon på et selskap som ikke innretter seg etter å ha fått mehold.. Kanskje fortjener DY smekk for dette? Jeg syntes ikke det til å begynne med, men vi får se... Last edited by Helimaf; 13-11-2013 at 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Saken er kanskje uviktig, men jeg synes nemda er viktig. Dersom et flyselskap blir felt i nemda, men ikke ønsker å følge avgjørelsen, mener jeg det er riktig at saken prøves for retten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå er dette en uvesentlig sak i rettsammenheng, så den vil nok bli avvist der. Slikt havner jo normalt i forliksråd.
![]() |
#252 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Forliksrådsbehandling er i utgangspunktet påkrevet, men jeg lurer på om unntakene i tvl § 6-2 e) el f) gjør at man slipper - har ikke sjekket. Uansett utfall i forliksrådet - hvis nødvendig - så kan saken bringes inn for retten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjenner jeg har lite sympati for begge parter i denne saken.
Her er den ene tilbudt gratis avbestilling og ombooking, mens den andre kunne kjøpt seg ut for ei pluspakke. Selv kan jeg bare si at sist gang jeg reiste for å oppleve en spesiell flytype så sørget jeg for å ha fleksibel billett og hotell da jeg viste godt at endringer kan skje. Med det vil jeg også si at hadde jeg jobbet for Norwegian hadde jeg tatt EN hyggelig telefonsamtale til Jalig for å få hele saken ute av verden på 10-20 minutter. Det er slik vi løste problemer der jeg jobbet og jeg har aldri ikke lagt på røret uten av begge parter var fornøyde. Om dette ender i rettsystemet skjemmes jeg på begge parter sine vegne og jeg regelrett blåser i hvem som "vinner". Last edited by mcduck; 14-11-2013 at 06:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kunne ikke vært mer uenig.
Saker av prinsipiell betydning skal og må løses av rettsvesenet, slik at det skaper presedens for fremtidige konflikter. Det vil på sikt spare rettsvesenet for mye arbeid, selv om det i denne omgang krever en rettsrunde - eller kanskje t.o.m. tre (hvis det ankes til Høyesterett) - for å få en endelig avklaring. Hvis Flyklagenemda skal ha noen som helst funksjon, er det viktig at partene retter seg etter dens vedtak - og da vil litt rettspraksis bidra til at det skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ja jeg er enig i at Flyklagenemda skal opprettholde sin funksjon men jeg mener at det finnes andre måter denne konflikten kan løses på enn gå rettens vei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du mener jeg skal overtale en jusstudent til ikke å gå rettens vei? I samme kategori som å overtale paven til i bli scientolog...
![]() Når det er sagt så mener jeg DY også har sin del av ansvaret for hvilken retning denne saken tar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Fordi jeg er usikker på hvordan ellers dette kan løse seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan er Singapore Airlines sitt produkt fra København? | HS-TGA | Reiseforum | 13 | 22-12-2014 23:47 |
LOT longhaul - 787 invigningsdetaljer og ny Elite Fleet produkt | Stoarn | Flyforum | 4 | 12-04-2012 19:31 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Litt OT: En dag i Norwegian sitt tegn | EB | Flyforum | 7 | 21-07-2007 00:33 |
Aftenposten Aften med ny klage på Norwegian og Sterling | EB | Flyforum | 1 | 22-05-2006 19:40 |