Quote:
Originally Posted by Cloudius
Det er viktig at alle eventuelle overtredelser blir vurdert, uavhengig av hvilket selskap det er, om det var dét du hintet til.
Generelt må aktører være påpasselig med at produktet har en rimelig sammenheng med markedsføringen.
Som andre også har påpekt så må disse vurderes i hvert enkelt tilfelle.
Om noen skulle mene at eksempelvis markedsføringen av punktligheten som SAS hadde ikke henger sammen med virkeligheten så er det bare å prøve saken for Flyklagenemda.
|
Jeg er enig i dette. Jeg hadde ikke som en intensjon å indikere at
SAS sin bruk av punktlighet i markedsføringen som sådan ville rammes av det samme som dreamlinerproblematikken til DY, eller at selskap behandles ulikt av nemnda. Jeg mener bare at det er en rekke elementer i markedsføringen til selskap som gjør at man velger nettopp dette selskapet og ikke andre (også i softproduktet til selskapene) på samme måte som at noen valgte DY nettopp for å fly B787.
Jeg lurte i grunnen bare på hvor man tror denne grensen går i forhold til en del andre elementer. RWY24 og andre påpeker at dette er en vurdering av hvert enkelt tilfelle, og jeg har forståelse for dette.