Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-07-2013, 02:02   #1
jalig
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Location: DEL
Posts: 324
Default Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Det blir for enkelt. Jeg er enig med flere tidligere i tråden at selve klagen kunne ha vært utformet bedre, og at 50% er for mye. Men det markedsførte produktet er utvilsomt en del av den inngåtte avtalen, og å gjemme seg bak standardvilkår er ikke tilstrekkelig. Da er det også noe av det man betaler for, å transportere vedkommende fra A til B i bagasjerommet oppfyller ikke DYs forpliktelser.

"Dreamliner-opplevelsen" har vært markedsført ganske kraftig, inkludert moderne IFE med tusenvis av timer underholdning, snack-bestilling osv.


http://www.norwegian.no/travel/bangkok/valgmuligheter/

Er enig med jalig i at IFE ombord er viktig, og det er en av faktorene når jeg skal velge rute/selskap. Hvis den f.eks. var litt ustabil og måtte restartes et par ganger hadde det fortsatt vært en rimelig driftsforstyrrelse, men et ikke-fungerende system hele veien synes jeg burde gi minst 10% avslag.
Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Mange selskaper skriver på sine sider om hva som tilbys av IFE og annet ombord. Norwgeian har her bevisst valgt å legge det inn i selve bookingdialogen. Jeg er ingen jurist, men vil anta at det er del av selve avtalen når det er så tett integrert i selve kjøpsdialogen.



Jeg er glad det er flere som ser mine poenger her.

Jeg er ikke alltid like god til å få frem poenget mitt når jeg skriver, så det kan fort drukne.

Men hvis du bruker en ting å lokke med for å få folk til å kjøpe hos deg, så må du jo faktisk gi deg den tingen når de velger å kjøpe hos deg.

Alle vet at dreamlineren ikke er tilgjengelig, så den er jo selvsagt et tilfelle av force majeure.

Men IFE er såpass utbredt at det burde ikke være noe problem.

Hvis man skal forholde seg til den ekstremt renskårede tankegangen til enkelte her om hva man som flypassasjer betaler for så vil det jo si at man kan betale for buisness på Qatar men bli frakta i hundebur frem til BKK. Uten kompensasjon for det.

Logikken fungerer ikke i et slikt ekstremt tilfelle, ei heller vil den da fungere på en mindre skala.
__________________

<!DOCTYPE html><html>
</html>
jalig is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2013, 02:15   #2
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

Quote:
Originally Posted by jalig View Post
Alle vet at dreamlineren ikke er tilgjengelig, så den er jo selvsagt et tilfelle av force majeure.
Dette er heldigvis langt fra et force majeure-tilfelle, terskelen for det ligger på langt mer ekstraordinære forhold (flom, streik m.v.). Hvis det var force majeure hadde du ikke hatt rett på noe.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2013, 08:57   #3
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Dette er heldigvis langt fra et force majeure-tilfelle, terskelen for det ligger på langt mer ekstraordinære forhold (flom, streik m.v.). Hvis det var force majeure hadde du ikke hatt rett på noe.
Du har rett og han har rett. Force majeure har ingen enhetlig, juridisk definisjon. I noen sammenhenger/rettsområder betyr det ekstraordinære forhold (tsunami m.v.), andre ganger menes rett og slett "utenfor vår kontroll".
sukram is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvordan er Singapore Airlines sitt produkt fra København? HS-TGA Reiseforum 13 22-12-2014 23:47
LOT longhaul - 787 invigningsdetaljer og ny Elite Fleet produkt Stoarn Flyforum 4 12-04-2012 19:31
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) Svoosj Småprat 52 30-01-2012 08:15
Litt OT: En dag i Norwegian sitt tegn EB Flyforum 7 21-07-2007 00:33
Aftenposten Aften med ny klage på Norwegian og Sterling EB Flyforum 1 22-05-2006 19:40


All times are GMT +2. The time now is 19:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.