![]() |
|
|
![]() |
#11 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Det avhenger mye på hva din Business Case baserer seg på. Hver longhaul rute profitability står eller faller med Business Class demand. Jetblue har fått slots for både LGW og STN. De valgte å gå med BOS-STN fordi en del av deres premium kunder fra BOS område har sitt reisemål nord av London. Dermed er STN bedre egnet enn de andre London flyplasser. Så den spennende spørsmål er jo: Hva har Norse sine Business Planer basert på? Hvilke assumptions ligger til grunn? Hvilke kundegrupper / firma-avtaler de forventer å ha? Dersom den eneste business planen er å stjele pax fra de andre aktører, så vil det bare funke for en eneste rute, nemelig NYC-London, hvor det finnes tilstrekkelig demand. Men selv her vil ingen av den andre aktører sitte stille og akseptere at en newcomer stjeler pax. Pluss - husk dette - jetblue er alrede inne i denne marked også.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Atlantic Airways - status og flåte | Fysikeren | Flyforum | 40 | 25-10-2024 18:34 |
Nytt flyselskap: Fair Airways! | C130 | Småprat | 13 | 21-08-2012 09:12 |
SVG Atlantic airways | krølle | Spotteralerts | 5 | 20-07-2012 19:26 |
Atlantic airways på sola? | svgspotter | Flyforum | 1 | 23-08-2010 20:05 |
Atlantic Airways | G-COLE | Flyforum | 0 | 13-04-2006 14:25 |