![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 88
|
![]()
https://flynorse.com
Og alle ansatte rekrutteres og ansettes via OSM Blåkopi av Norwegian long haul ser det ut til... Last edited by Navigator; 16-03-2021 at 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Hvem 'andre'? Det er jo de samme folka .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]() Quote:
https://flynorse.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Ser investorhenvendelser bes sendt til Kypros ..
http://www.shiphold.com/ Og mediahenvendelser til disse: https://firsthouse.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]() Quote:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]() Quote:
Quote:
https://www.dn.no/luftfart/norwegian...nse/2-1-981231 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]() Quote:
https://www.istockphoto.com/photo/ai...35076-75697607 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,536
|
![]()
Lasse Sandaker-Nilsen ser allerede ut til å være en form for ''kommunikasjonsdirektør'', hans mail i First House er i hvert fall linket til som mediakontakt.
Interessant at masse tidligere DY-folk nå skal konkurrere mot hverandre. Overlever nye-norwegian, grønne-norwegian(Flyr) og lange-norwegian(Norse), skal det bli interessant å se.
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Livsnyter
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 261
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,768
|
![]()
Koser meg med Jan Eggum's På an igjen jeg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,373
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Livsnyter
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 261
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Kjent fenomen. Mekanikk liker ikke å stå stille. Vet ikke om det finnes noen statistikk på dette, men 'kranglete' fly har ofte en periode med langtidslagring bak seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2014
Location: Sørlandet
Posts: 365
|
![]()
Lokalavisen til hovedarbeidsgiver har bommet aldri så lite med modell ser jeg...
![]() Ellers morsomt initiativ hvor enn realistisk det er, jeg er som vanlig mest interessert i å se hvordan flyene ser ut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 88
|
![]()
Hvis de skal fly fra London til USA så må de vel ha både Britisk AOC og fly registrert i Storbritannia nå etter brexit? Noen som vet?
Sent fra min Redmi Note 9 Pro via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Er det kontor i Arendals Dampskipsselskap (ADS) sine lokaler?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]() Quote:
Ikke usannsynlig ... Det er ett av firmaene under Shiphold. http://www.shiphold.com/ Last edited by LN-MOW; 17-03-2021 at 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]() Quote:
Ikke noe bedre på forsiden av Agderposten nå ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]() Quote:
Jepp, kontorene er delt med blant annet ADS og OSM ![]() https://www.agderposten.no/nyheter/f...ser-i-arendal/ Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Saken er jo denne. Ikke hver konsept kan koperes 1:1 fra shorthaul til longhaul.
Alle suksfulle shorthaul LCC'er har tre ting i falles i deres business modell: Scalability og Flexibility og balanced seasonality. Og eksakt dette er to ting som er ikke helt til stede på langruter. Det finnes seg rett og slett ikke like mange langruter markeder som kan fylle 787 som man kan fylle shorthaul markeder med 737/320. Dette betyr du har en visst cap på hvor stort din flåte i en punkt / base kan være. Mindre antall fly har konsekvenser på dine kostnader. Flexibility er den andre ting. Her kommer to aspekter inn i gamet. Hvor mange markeder finnes som kan serveres dersom en marked ikke lengre funker? Og hvor langt er booking curve til denne marked, dvs hvor mye tid trenger jeg å implementere denne forandring. I shorthaul segment finner man mange markeder som har super short booking curves og en 737 fylles lett i 10 dager. Alle innenriks-markeder har slike booking-curves. Langruter har det ikke. Til slutt kommer seasonality. Nesten alle ruter over Nord-Atlanteren har en stort forskjell mellom sommer og vinter, dvs en utpreget seasonality. Mye volum i Peak, men ingen demand i vinter, spesielt JAN/FEB. Den eneste untakk er NYC hvor man kan oppnå tilstrekkelige volumer for fleste parten av året slik at low-demand måneder kan brukes til Maintenance. Så med disse tre ting i hodet kan man spøre hvordan denne nye selskap skål lykkes. De kan forsøke å bygge opp LGW basen igjen, dvs de vil forsøke å konkurrere mot BA og de andre. Ingen klok valg, spesielt med tanke hva man gjører med flåten i vinter. Man kan forsøke å satse alt på NYC. Og dette vil ikke funke. Jetblue, AerLingus og TAP er bare begynnelsen med sine 321XLR. Det vil komme flere, og de vil fragmentere traffiken og stjele en del av demand. Det kan snart bli vanskelig å fylle 300 seter i en 787 dersom det står en annen konkurrent med like lave priser og 321XLR. Og de har super flexibilitæt med disse fly. Funker en langrute ikke lengre, bruker du 321*en på kort- eller mellom-distanse. Dette åpner for hit & run tactics og la dem lettere balansere seasonal markets. Jeg for min del har store vanskeligheter å se hvordan Norse skål lykkes. De store selskaper har reagert for lengst. IAG har skapt LEVEL som en våpen, LH har EW (Discover). KLM/AF vil legge seg egne verktoy tilrette dersom man føler det trenges. Nye aktører presser inn i denne marked som vil lettere kunne åpne tynne ruter som e.g. NYC-BGO eller NYC-GOT. Hva der da dette hva Norse skal tilby hva ingen annen kan? Det er ingen nytt som de tilby, det er ingen revolusjon hva de stiller opp. Det kanskje ville har blitt litt annenleders med 321XLR, men jeg ikke kan se at de vil lykke med 787.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Atlantic Airways - status og flåte | Fysikeren | Flyforum | 40 | 25-10-2024 18:34 |
Nytt flyselskap: Fair Airways! | C130 | Småprat | 13 | 21-08-2012 09:12 |
SVG Atlantic airways | krølle | Spotteralerts | 5 | 20-07-2012 19:26 |
Atlantic airways på sola? | svgspotter | Flyforum | 1 | 23-08-2010 20:05 |
Atlantic Airways | G-COLE | Flyforum | 0 | 13-04-2006 14:25 |