![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det foerste jeg vil legge til grunn i min tankegang til muligheter er at sjelden betaler de 300+ passasjerene ombord noeyaktig samme pris: - Det er forskjeller i produkt, ikke bare klasse. - Det er forskjeller i naar reisen kjoepes (lang tid forveien vs «dagen foer» - Det kan vaere «pakker» (bundlet igjen) som Setevalg, Bagasje, mat etc. Derfor tenker jeg paa de NOK 9000 som er breakeven ogsaa er gjennom snittprisen! Og da aapner det seg muligheter, jo mere en selger over NOK 9000 kan man ogsaa selge mere under (og for noen betydelig under NOK 9000). Naa har jeg ikke floeyet Norse, men mitt inntrykk er at det ligger muligheter for aa oppgradere Premium endel og hente inn tildels betydelig mere inntekter, som igjen burde gjoere det mulig aa vaere prisdriver / prispresset i Economy. Se ogsaa litt rundt, Condor f.eks. Solgte oppgraderinger ombord naar doerene var lukket (benyttet meg selv av dette) - mulig Norse gjoer dette, men det ligger ikke med i Fluxie’s grunnmodell. Se ogsaa til selskapene her i USA, som for 10 aar siden satt fast i gjoerma og var like innovative NSB paa Oestfoldbanen!. Det snudde rundt 2018, de fleste innfoerte versjoner av Economy+ (ok United startet lenge foer 2018) Alaska som jeg kjenner best laget en pakke med 4 inches bedre benplass, Priority Ombordstigning, gratis Drikke (ogsaa Alkohol) og «Oppgradert Snack» dette er stort sett utsolgt (30-40 Seter paa en 737-900ER) og ofte koster det 60-120 USD pr.sete. Hawaiian har pakket det litt anderledes, stort sett det samme, men 6 inches extra ben plass paa A330, Priority boarding og Priority (Premium) Sikkerhetskontroll, men ingen oppgradert servering. Her henter de inn mellom 100 og 160 USD pr sete. Saa jeg ser muligheter - med litt produkt utvikling - ikke veldig kostbar utvikling, men mye aa hente(tm).
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Atlantic Airways - status og flåte | Fysikeren | Flyforum | 40 | 25-10-2024 18:34 |
Nytt flyselskap: Fair Airways! | C130 | Småprat | 13 | 21-08-2012 09:12 |
SVG Atlantic airways | krølle | Spotteralerts | 5 | 20-07-2012 19:26 |
Atlantic airways på sola? | svgspotter | Flyforum | 1 | 23-08-2010 20:05 |
Atlantic Airways | G-COLE | Flyforum | 0 | 13-04-2006 14:25 |